تایلند

پارک ملی سای یوک تایلند

پارک ملی سای یوک تایلند

پارک ملی سای یوک تایلند به خاطر آبشارها، غارها، جاذبه های تاریخی و نیز رفت های مهیج در طول رودخانه خوای نوی معروف است و یک پارک ملی معروف برای گردشگران محلی و شهروندان خارجی محسوب می شود. این پارک ملی با مساحتی در حدود 958 کیلومتر مربع در منطقه سای یوک استان کانچانابوری تایلند قرار داشته و در حدود 100 کیلومتری شمال غربی شهر کانچانابوری قرار دارد. از معروفترین جاذبه های این پارک ملی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رودخانه خوای نوی
  • آبشار سای یوک لک
  • بقایای راه آهن مرگ
  • غار داو وادونگ
  • غار خانگ خائو
  • غار لاوا

به واقع این پارک ملی بخشی از مجموعه جنگلی موسوم به مجموعه جنگل غربی با مساحتی حدود 18730 کیلومتر مربع و مشتمل بر 19 مکان حفاظت شده در تایلند و میانمار می باشد. ضمنا ارتفاع بلندترین نقطه این پارک در حدود 1328 متر و در مرز میانمار قرار دارد. در ادامه نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با جاذبه های تفریحی در این پارک ملی نیز آشنا شوید.

معرفی پارک ملی سای یوک تایلند

معرفی پارک ملی سای یوک تایلند

پارک ملی سای یوک Sai Yok National Park یک پارک ملی در بخش سای یوک از توابع استان کانچانابوری تایلند می باشد. پارکی به مساحت حدود 958 کیلومتر مربع که در اکتبر سال 1980 میلادی نیز پایه گذاری شده است. این پارک دارای جاذبه های متنوعی مثل کوه ها، آبشارها و غارهای مختلفی است و همچنین از یک حیات وحش متنوعی نیز برخوردار است. پارکی که خود بخشی از منطقه محافظت شده مجموعه جنگل غربی محسوب می شود. این پارک از شهر کانچانابوری حدود 85 کیلومتر، از بانکوک حدود 240 کیلومتر و از آیوتایا نیز حدود 245 کیلومتر فاصله دارد.

معرفی پارک ملی سای یوک تایلند

درباره حیات وحش پارک ملی سای یوک تایلند

یکی از جاذبه هایی که اغلب باعث جذب گردشگران برای سفر و دیدن پارک ملی سای یوک می شود، حیات وحش شگفت انگیز این پارک ملی است. حیات وحشی که در آن می توان انواع گونه های جانوری را مشاهده کرد. تجربه نشان می دهد که اغلب گونه های جانوری جذاب در این پارک را می توان در نواحی عمیق تر جنگل مشاهده کرد از آنجمله حیوانات می توان به پلنگ، سگ وحشی آسیایی ، سمور، گیبون های سر سفید، ماکاک ها، سنجاب های پرنده، سنجاب های بزرگ سیاه رنگ و غیره اشاره کرد. همچنین این پارک ملی زیستگاه حدود 105 گونه پرنده نیز می باشد که اغلب بومی جنگل های تروپیکال هستند. از دیگر جانوران موجود در این پارک ملی نیز می توان از انواع خزندگان نام برد.

درباره حیات وحش پارک ملی سای یوک تایلند

معرفی جاذبه های پارک ملی سای یوک تایلند

اولین جاذبه مهم در پارک ملی سای یوک تایلند مسیرهای پیاده روی آن می باشد. مثلا چند مسیر کوتاه تا 2 کیلومتر در اطراف مرکز بازدیدکننده وجود دارد که به غارها، پل راه آهن مرگ، چشمه آبگرم طبیعی، ویو پوینت های رودخانه ای و آبشارها ختم می شود. از دیگر جاذبه های معروف این پارک ملی می توان به رودخانه کوای نوی اشاره کرد. در امتداد این رودخانه چندین اسکله رفتینگ همراه با چشم اندازهای زیبای جنگلی وجود دارد. بنابراین بازار رفتینگ پرماجرا و مهیج در پارک ملی سای یوک تایلند نیز همیشه برقرار است.

جاذبه های پارک ملی سای یوک تایلند

از دیگر جاذبه های دیدنی این پارک ملی می توان به آبشارهای فوق العاده زیبای سای یوک یای و سای یوک لک نام برد. دو آبشاری که از رودخانه های فرعی به داخل رودخانه کوای نوی جریان می یابند. بهترین زمان برای بازدید از این آبشارها نیز در طی فصل بارانی یعنی از جوئن/ جولای به آنطرف می باشد.

آبشارهای فوق العاده زیبای سای یوک یای و سای یوک لک

از دیگر شگفتی های جذاب پارک ملی سای یوک تایلند می توان به غارهای مختلفی که در اینجا وجود دارد اشاره نمود. جالب است بدانید که فقط در مجاورت مرکز بازدیدکننده حدود 4 غار کوچکتر وجود دارد. از معروفترین این غارها در سای یوک می توان به غار داو وادونگ (به طول 240 متر)، غار خانگ خائو (به طول 2 کیلومتر)، غار لاوا (به عمق 500 متر) و غیره اشاره کرد.

معرفی جاذبه های پارک ملی سای یوک تایلند

بهترین فصل برای بازدید از پارک ملی سای یوک تایلند

این سوال یکی از کلیدی ترین سوالات در خصوص سفر و بازدید از پارک ملی سای یوک به حساب می آید. برای اطلاع از پاسخ این سوال نیز بایستی بدانید که فصل بارانی پارک ملی سای یوک معمولا از ماه می تا اکتبر/ نوامبر ادامه می یابد و نیز بیشترین بارش این منطقه سپتامبر تا اکتبر می باشد. مابقی ماه های سال جزء ماه های خشک محسوب شدع و اگر به دنبال آب و هوای خنکتر برای سفر به پارک ملی سای یوک تایلند هستید بایستی بدانید که ماه نوامبر تا ژانویه بهترین تایم برای سفر به این پارک ملی محسوب می شود. شما عزیزان می توانید سوالاتتان درباب سفر به تایلند 2024 را با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت مطرح کرده و پاسخ آنها را نیز در اسرع وقت دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *