تایلند

پارک ملی دوی سوتپ پوی تایلند

پارک ملی دوی سوتپ پوی تایلند

پارک ملی دوی سوتپ پوی تایلند که با عنوان دوی آوی چانگ نیز شناخته می شود نامش را از دو تا کوه در این منطقه یعنی کوه دوی سوتپ و دوی پوی گرفته است. این پارک ملی با مساحتی در حدود 265 کیلومتر مربع در استان چیانگ مای تایلند و در چند کیلومتری شمال غربی شهر چیانگ مای قرار دارد. پارکی که به دو منطقه (شمالی و جنوبی) تقسیم شده که هیچکدام از مناطق نیز با هم مرزی ندارند. در این بین نیز منطقه دوی سوتپ و دوی پوی در جنوب جایی است که اکثر جاذبه های این پارک در آنجا قرار دارد.

از جمله جاذبه های اصلی این پارک نیز شامل معبد پرا تات دوی سوتپ، کوه دوی پوی، آبشارهای مختلف، ویوپوینت ها و مسیرهای پیاده روی تماشایی می باشد. بنابراین این پارک ملی به خاطر داشتن مسیرهای بی انتها در همه جهات و ارتفاعات یکی از بهترین پارک های کشور برای پیاده روی محسوب می شود. از این گذشته این پارک به سبب داشتن کوه های بلند نیز مناسب کوهنوردی و دوچرخه سواری نیز می باشد. تا انتها با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره حیات وحش پارک ملی دوی سوتپ پوی تایلند

جنگل های موجود در پارک ملی دوی سوتپ پوی تایلند معمولا در ارتفاعات بالای 1000 متر از نوع جنگل های همیشه سبز و در نواحی پایین تر از نوع جنگل های برگ ریز می باشد. از جمله پوشش گیاهی غالب در همین پارک نیز می توان به بلوط ها، درختان از خانواده ماگنولیا، تقریبا 2000 نوع سرخس و همچنین انواع گیاهان گلدار اشاره کرد. از این گذشته، پارک ملی دوی سوتپ پوی تایلند از نظر حیات جانوری نیز غنی می باشد. چرا که در این پارک قریب 360 گونه پرنده و نیز تعداد زیادی از گونه های پستانداری گزارش شده است. از جمله این جانوران وحشی در پارک ملی دوی سوتپ پوی نیز می توان به جوجه تیغی های مالایی، گربه های طلایی آسیایی، ماکاک های آسام، خرس های سیاه آسیایی و غیره اشاره نمود.

درباره حیات وحش پارک ملی دوی سوتپ پوی تایلند

جاذبه های دیدنی پارک ملی دوی سوتپ پوی

یکی از اصلی ترین و مهمترین جاذبه های پارک ملی دوی سوتپ تایلند معبد دوی سوتپ می باشد که یک معبد بودایی تراوادا همراه با زیارتگاه های مقدس، پاگوداها، مجسمه ها و نقاشی های دیواری است. این معبد درست نزدیک قله کوه دوی سوتپ با ارتفاع 1055 متر بالاتر از سطح دریاهای آزاد ساخته شده است و از مرکز شهر چیانگ مای نیز حدود 14.5 کیلومتری فاصله دارد. از جذابیت های خود این معبد می توان به ماکت بودای زمردین و مجسمه ای از الهه بودایی گانشا اشاره نمود.

معبد دوی سوتپ

از دیگر جاهای معروف در پارک ملی دوی سوتپ پوی می توان به کمپ سایدهایی مثل کمپ ساید واقع در شمال کاخ بوبینگ و کمپ مرکز بازدیدکننده اشاره نمود که علاوه بر امکان اجاره چادر همچنین امکان کرایه دوچرخه کوهستان هم دارند. معمولا هزینه چادرهای 2 نفره در حدود THB225 (بات تایلند) و هزینه گرایه دوچرخه کوهستان نیز برای هر روز حدود THB100 (بات) می باشد.

کمپ ساید واقع در شمال کاخ بوبینگ

وقتی از پارک ملی دوی سوتپ پوی صحبت می شود مطمئنا باید از آبشارهای زیبا و دیدنی آن هم سخنی به میان آید. از جمله این آبشارها نیز می توان به آبشار مون تا تان اشاره نمود که یک آبشار 9 طبقه ای بوده و از خود پارک ملی نیز حدود 3 کیلومتری فاصله دارد. همچنین از آبشار هوئی کائو در حاشیه شهر چیانگ مغی و یا از آبشار موک فا واقع در شمالی ترین بخش از پارک اشاره نمود. از دیگر آبشارهای دیدنی در این پارک ملی می توان به آبشارهای مائه سا و دتات موک نیز اشاره کرد که اغلب آنها مکان های کمپ زنی هم دارند.

آبشار مون تا تان

حتی در محدوده پارک ملی دوی سوتپ پوی کاخی به نام کاخ بوبینگ نیز وجود دارد که در سال 1961 میلادی ساخته شده است. اصولا این کاخ یک کاخ سلطنتی زمستانی برای اقامت خانواده سلطنتی در طی دیدارشان از شمال تایلند بوده است. نام اصلی این کاخ نیز پرا تامناک پو پینگ می باشد که در فاصله 4 کیلومتری از معبد پرا تات دوی سوتپ واقع شده است. این کاخ همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 4:15 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است.

جاذبه های دیدنی پارک ملی دوی سوتپ پوی

هزینه ورودی و زمان بازدید از پارک ملی دوی سوتپ پوی

جالب است بدانید که برای ورود به پارک ملی دوی سوتپ پوی و یا هر معبد دیگری در محدوده این پارک نیازی به پرداخت ورودی نیست. فقط در صورت تمایل به کمپ زنی و یا بازدید از آبشارهای اصلی این پارک بایستی هزینه مربوطه را پرداخت کنید و تا جوئن سال 2022 هزینه ورودی این پارک برای هر فرد بزرگسال در حدود THB100 (بات تایلند) و برای هر کودک 3 تا 14 ساله نیز در حدود THB50 (بات) و برای شهروندان تایلندی هم در حدود THB20 (بات) بوده است. در ضمن امکان کمپ زنی در محل های کمپینگ، مرکز بازدیدکننده و نیز کنار آبشارها فراهم است. برای ورود به پارک نیز هیچ گونه محدودیت زمانی در کار نیست. فقط امکان بازدید از آبشارهای این پارک از ساعت 8 صبح تا ساعت 4 بعد از ظهر برای گردشگران میسر است.

هزینه ورودی و زمان بازدید از پارک ملی دوی سوتپ پوی

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی دوی سوتپ پوی تایلند

به منظور انجام برنامه ریزی برای سفر به پارک ملی دوی سوتپ پوی، اطلاع از بهترین زمان برای انجام این سفر ضرورت دارد. در این زمینه هم بایستی بدانید که فصل بارش در پارک مذکور ماه می تا نوامبر بوده و همچنین ماه های آگوست و سپتامبر نیز بارانی ترین دوره زمانی سال همراه با بارش های تقریبا روزانه است. مابقی ماه های سال کاملا خشک است. در ضمن قرار گرفتن این پارک در عرض های بالا سبب خنکی هوا در کل سال می شود. به طوری متوسط دمای این پارک ملی در اغلب اوقات سال بین 20 تا 23 درجه سانتیگراد است. شما سروران گرامی جهت اطلاع از مراحل اخذ ویزا می توانید با تیم کارشناسان مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *