تایلند

پارک ملی خائولاک لامرا تایلند

پارک ملی خائولاک لامرا تایلند

پارک ملی خائولاک لامرا تایلند پارکی به مساحت حدود 125 کیلومتر مربع می باشد که در سال 1991 میلادی نیز تاسیس شده است. از نظر جغرافیایی این پارک ملی در استان فانگ نگا تایلند قرار داشته و نزدیکترین شهر به آن نیز شهر تاکوآ پا می باشد. در واقع این پارک ملی به قدری وسیع است که بخش هایی از 4 منطقه شامل کاپونگ، مویانگ، فانگ نگا، تاکوآ پا و نیز تای مویانگ را پوشش می دهد. از ویژگی های جذاب این پارک ملی میتوان به وجود حیات وحش متنوع و طبیعت دست نخورده آن اشاره کرد.

پارکی که نامش را نیز از نام دو کوه به نامهای خائولاک و لامرا گرفته است. این پارک همچنین دربرگیرنده سواحل و جنگل هاست و مسیرهای پیاده روی مختلفی نیز از محدوده آن عبور می کند. از جمله جاذبه های دیدنی این پارک ملی نیز شامل منطقه مرکز بازدیدکننده، ساحل ماسه ای کوچک، ساحل خائولاک، آبشار تون چونگ فا، آبشار لامرا و غیره اشاره کرد. از این گذشته گردشگران نیز در قالب تورهای مختلفی می توانند در این پارک به پیاده روی، رفتینگ، مشاهده حیات وحش، شنا، کایاک و غیره نیز بپردازند. برای دریافت مشاوره تخصصی سفر به تایلند و مدارک لازم برای این سفر با کارشناسان مجرب سایت سفیران سفر در ارتباط باشید.

جغرافیای پارک ملی خائولاک لامرا تایلند

پارک ملی خائولاک لامرا Khao Lak Lam Ru در حدود 80 کیلومتری از پوکت مرکزی قرار دارد. پارکی کوچک که مساحتی در حدود 125 کیلومتر مربع در کاپونگ، مویانگ فانگ نگا، مناطق تاکوا پا و تای مویانگ استان فانگ نگا را تحت پوشش قرار می دهد. با وجود اینکه تنها کمتر از چند کیلومتر از این پارک در امتداد ساحل دریای آندامان واقع شده ولی این پارک اساسا جنگل های کوهستانی همیشه سبز گرمسیری را دربرمی گیرد که بلندترین ارتفاع این کوه ها نیز به حدود 1077 متر می رسد. در کل پارک ملی خائولاک لامرا نیز به خاطر سواحل کوچکش و نیز آبشار زیبای چونگ فا معروف است. همچنین در این پارک چندین مسیر پیاده روی نیز وجود دارد و همین امر نیز پارک ملی خائولاک لامرا را برای طبیعت دوستان جذابتر می سازد.

حیات وحش پارک ملی خائولاک لامرا تایلند

یکی از جذابیت های پارک ملی خائولاک که نباید آن را از دست، حیات وحش جذاب و دیدنی این پارک ملی است. این پارک زیستگاه گونه های مختلف پستانداری از جمله لمورهای پرنده سوندا، گربه زباد، راسوی مالزیایی و غیره می باشد. از این گذشته در این پارک ملی بیش از 170 گونه پرنده وجود داردبرخی از این پرندگان بومی خود تایلند بوده ولی برخی از آنها جزء پرنده های مهاجر محسوب می شود. از جمله این پرندگان نیز می توان به لیکویان های دم کوتاه، چلچله دریایی، تروگن، مرغ ریشو و غیره اشاره کرد. علاوه بر این خزندگان نیز سهم بزرگی از حیات وحش پارک ملی خائولاک لامرا را به خود اختصاص می دهند.

حیات وحش پارک ملی خائولاک لامرا تایلند

جاذبه های دیدنی پارک ملی خائولاک لامرا تایلند

یکی از مناطق جذاب توریستی در پارک ملی خائولاک لامرا تایلند، منطقه مرکز بازدیدکننده می باشد. چرا که این منطقه دارای چند تا ساحل و مسیر پیاده روی یک کیلومتری از ساحلی به ساحل دیگر است. در نزدیکترین ساحل نیز یک زمین کمپ زنی معین، امکانات دوش/ توالت، چند اقامتگاه و یک رستوران وجود دارد. از دیگر جاذبه های این پارک ملی می توان به سواحل زیبای آن مثل ساحل ماسه ای کوچک و ساحل خائولاک اشاره کرد. گردشگران در این سواحل علاوه بر انجام انواع تفریحات آبی همچنین برای اقامت شبانه اشان می توانند چادر برپا کنند.

جاذبه های دیدنی پارک ملی خائولاک لامرا

اما با کمی پیاده روی و رفتن به عمق جنگل های بارانی این منطقه می توان با یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این پارک یعنی آبشارهای آن آشنا شد. یکی از این آبشارهای تماشایی آبشار تون چونگ فا می باشد که به خاطر نزدیکی اش به خائولاک از معروفترین آبشار این پارک به حساب می آید. آبشاری که از بزرگراه 4 حدود 6 کیلومتر، از روستای خائولاک حدود 10 کیلومتر و از مرکز بازدیدکننده پارک ملی نیز حدود 12 کیلومتری فاصله دارد.

جاذبه های دیدنی پارک ملی خائولاک لامرا تایلند

این آبشار دارای 5 حلقه می باشد که برخی از این حلقه ها خیلی کوچک هستند. در این بین ارتفاع خود آبشار اصلی حدود 10 متر می باشد. پیاده روی و شنا از جمله فعالیت های مفرحی است که گردشگران در کنار این آبشار انجام می دهند. آبشار دیگری که در داخل محدوده پارک ملی خائولاک لامرا قرار دارد، آبشار لامرا می باشد. آبشار 5 حلقه ای که در جنوب کاپونگ تقریبا 45 کیلومتری مرکز بازدیدکننده قرار دارد. این آبشار از نظر ارتفاع بزرگترین آبشار پارک ملی خائولاک لامرا تایلند به حساب می آید.

تورهای راهنمای پارک ملی خائو لاک لامرا تایلند

بهترین گزینه برای بازدید از این پارک ملی و آشنایی با جاذبه های متنوعی که در آن وجود دارد، همراهی با یکی از تورهای پارک ملی خائولاک لامرا به شرح زیر می باشد:

  • تور 2 روزه حیات وحش خائو لاک: این تور از نوع تورهای ماجراجویانه بوده و مناسب کسانی است که مایلند تا از حیات وحش خائو لاک تایلند دیدن کنند. توری که گردشگران در قالب آن علاوه بر بازدید از حیات وحش متنوع خائو لاک همچنین از امکان بازدید از شگفتی های طبیعت بکر خائو لاک مثل آبشارها، جنگل ها، رودخانه ها و غیره را نیز دارند. هزینه تور مذکور نیز معمولا از $210.26 (دلار) شروع می شود.
  • تور یک روزه دریاچه چیوو لان خائو سوک از کرابی: توری سراسر هیجان و ماجراجویی که به مدت 9 تا 10 ساعت برگزار می شود. این تور راهنما توسط Oh-Hoo برگزار شده و هزینه رزرو آن نیز از $100.64 (دلار) آغاز می شود.
  • خائو سوک: تور رفتینگ بامبویی یک روزه از خائو لاک: این تور مناسب افرادی است که در پارک ملی خائو لاک تایلند بیشتر به دنبال هیجان و آدرنالین بالا هستند. توری مهیج که توسط آژانس My Phuket Holiday برگزار می شود. توری به مدت بیش از 6 ساعت برگزار شده و هزینه رزرو آن هم از $100.64 (دلار) آغاز می شود.
  • پیاده روی پارک ملی خائو سوک و تور کانو از خائو لاک: با این تور می توان از پارک های ملی خائو سوک و خائو لاک و جاذبه های متنوع آن دیدن کرد. این تور از نوع تورهای پیاده روی بوده و به مدت بیش از 6 ساعت برگزار می شود. در ضمن هزینه رزرو تور نیز از $108.55 (دلار) شروع می شود.

تورهای راهنمای پارک ملی خائو لاک لامرا تایلند

شرایط بازدید از پارک ملی خائولاک لامرا تایلند

مسیرهای مینی ون منظمی بین پوکت و مقاصد مختلف در شمال یا شمال شرق وجود دارد که از منطقه مرکز بازدیدکننده پارک عبور می کنند. این مینی ون ها از طریق تیم های رسپشن هتل به آسانی کرایه می شود. تا ژوئن سال 2022 میلادی نیز هزینه ورودی این پارک ملی برای بزرگسالان در حدود THB100 (بات تایلند) و برای کودکان 3 تا 14 ساله نیز THB50 (بات تایلند) و برای خود تایلندی ها نیز حدود THB20 (بات تایلند) می باشد. از این گذشته پارک ملی خائولاک لامرا تایلند هر روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 4:30 به روی گردشگران باز است و نکته آخر اینکه رستوران واقع در منطقه مرکز بازدیدکننده این پارک نیز از ساعت 8 صبح تا ساعت 6 یا 7:30 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است.

شرایط بازدید از پارک ملی خائولاک لامرا تایلند

جاذبه های اطراف پارک ملی خائولاک تایلند

پس از اتمام بازدید از پارک ملی خائولاک تایلند، گردشگران می توانند برای ادامه سفرشان به نزدیکترین جاذبه ها عازم شوند. در این صورت نیز بایستی بدانند که در شعاع 6 مایلی از پارک ملی خائولاک در حدود 15 جاذبه توریستی و تفریحی وجود دارد که از معروفترین آنها می توان به پارک ملی خائو سوک، شو بار مو مو، کمپ ورزشی خائولاک، خائولاک گورو، کلکسیون زارا، مرکز غواصی اوکتاویا و غیره اشاره کرد.

استراحت و اقامت در پارک ملی خائولاک لامرا تایلند

ابتدا از اقامتگاه های موجود در محدوده پارک ملی خائولاک لامرا تایلند صحبت می کنیم. کلا در این پارک ملی (در کنار مرکز بازدیدکننده) 4 اقامتگاه وجود دارد که هزینه اقامت شبانه در نها از جمعه تا یکشنبه حدود THB800 (بات تایلند) و از دوشنبه تا پنجشنبه نیز حدود THB560 (بات تایلند) می باشد. این اقامتگاه ها را می توان از قبل از طریق وب سایت DNP رزرو کرد. گزینه اقامتی دومی که در اختیار گردشگران قرار دارد، کمپ زنی است که فقط و فقط در منتها الیه جنوبی ساحل خائولاک نزدیک مرکز بازدیدکننده امکانپذیر است. منتها تنها یک تعداد محدودی چادر کرایه ای برای 2 تا 3 نفر وجود دارد. معمولا نیز هزینه کرایه چادر برای هر شب در حدود THB225 (بات تایلند) و هزینه کرایه ست خواب برای هر نفر حدود THB60 (بات تایلند) می باشد.

از طرف دیگر یکی از دغدغه های مهم گردشگرانی که به پارک ملی خائولاک لامرا تایلند سفر می کنند، تامین غذا است. در این مورد بایستی بدانید که در نزدیکی مرکز بازدیدکننده اصلی این پارک در ساحل یک رستوران و رستوران دیگر در کنار آبشار تون چونگ فا وجود دارد. غذاهای این رستوران در مقایسه با رستوران های موجود در دیگر پارک های ملی تایلند خیلی گرانتر بوده و متوسط قیمت آنها در حدود THB200 (بات تایلند) می باشد. برای آشنایی با لیست بهترین و جذاب ترین پارک های ملی کشور تایلند و جاذبه های هر یک از آنها نیز با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *