استرالیا

پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا

پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا

پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا به دلیل اهمیت فرهنگی و طبیعی در زمره جاذبه های میراث جهانی قرار گرفته است و برای سفر به آن داشتن روحیه ماجراجویی از ضروریات محسوب می شود. این پارک در منطقه ای به نام پترمان در قلمرو شمالی استرالیا قرار دارد. پارکی که در آن هم کوه سنگی اولورا و هم کاتوجا قرار دارد. این پارک نیز مملو از چشم اندازهای بکر و طبیعی و نیز حیات وحش منحصر بفرد بوده و تقریبا 1326 کیلومتر مربع از استرالیا را تحت پوشش خود قرار می دهد. در ادامه این مقاله کارشناسان مجموعه سفیران سفر شما را با مشخصات بیشتری از این پارک ملی قرار داده و آماده پاسخگوئی به سوالات شما هستند.

اطلاعات کلی درباره پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا

پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا یا Uluru-Kata Tjuta National Park ناحیه تحت حفاظت در قلمرو شمالی کشور استرالیاست. دلیل نامگذاری این پارک و شاید عمده شهرت آن به سبب وجود دو کوه سنگی اولورا و کاتا جوتا می باشد. این پارک ملی در فاصله 1943 کیلومتری جنوب داروین و در فاصله 440 کیلومتری جنوب به غرب آلیس اسپرینگ در امتداد بزرگراه های استوارت و لاستر قرار دارد. پارکی که مساحتی در حدود 1326 کیلومتر مربع را پوشش می دهد و شامل دو عارضه زمینی به نام های اولورا و کاتا جوتا می باشد. در تصویر زیر می توانید اولورا را در نزدیک . کاتا جوتا را در فاصله ای دور مشاهده کنید:

درباره پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا

در واقع اولورا به عنوان آیکون بسیار طبیعی استرالیا شناخته شده و نقطه مرکزی استرالیا و دانش جهانی از فرهنگ بومی استرالیا می باشد. اولورا در واقع مونولیت سنگ ماسه ای به ارتفاع 348 متر می باشد که از نظر قبایل بومی آنانگو نام مکانی است و این صخره دارای یک تعداد نشانه ها و لندمارک های مختلف است که از این طریق انسان های اولیه این منطقه با همدیگر و یا با چشم انداز ارتباط برقرار می کردند. اما کاتا جوتا به معنای سرهای زیاد بوده و مکان مقدسی محسوب می شود.

اطلاعات کلی درباره پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا

قبایل آنانگو اولین ساکنین پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا

به هر حال، اولورا و کاتا جوتا در حدود 350 میلیون سال پیش تشکیل شده و قبایل آنانگوا از هزاران سال پیش در این منطقه زندگی می کرده اند. حتی برخی از منابع مکتوب نیز وجود دارد که نشان می دهد آنانگوا در اینجا بیش از 10000 سال می زیسته اند. پس به راحتی می توان گفت که آنانگوا مالکان بومی سنتی پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا هستند. اما اروپاییان در دهه 1870 به ناحیه بیابانی غرب مهاجرت کردند. اولورا و کاتا جوتا نیز اولین بار در طی دوره اکتشافات (1872) همزمان با ساخت خط تلگراف ملی بر روی نقشه اروپاییان آمدند. تصویری از بومیان آنانگوا را در زیر مشاهده می کنید:

قبایل آنانگو اولین ساکنین پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا

حیات وحش ویژه پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا

اصولا یکی از شگفتی های پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا وجود حیات وحش بکر و منحصر بفرد این پارک می باشد. هم گیاهان و هم جانوران موجود در این پارک کاملا با شرایط اقلیمی این منطقه سازگار هستند. بنابراین حیات وحش این منطقه بایستی در برابر دمای بالای 45 درجه تابستان نیز مقاوم باشد. بر این اساس رشد و تکثیر جامعه گیاهان پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا متکی به بارش های نامنظم این منطقه می باشد. کلا جامعه گیاهی این پارک شامل درختان، بوته ها، گل ها و نیز چمنزار می باشد.

اما علاوه بر پوشش گیاهی غنی و نایاب، پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا دارای گونه های گیاهی منحصر بفردی است. به لحاظ تاریخی در این پارک وسیع حدود 26 گونه از پستانداران بومی زیست می کرده اند اما در حال حاضر فقط 21 گونه در قید حیات هستند. دلیل اصلی این انقراض گونه ها در پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا نیز مهاجرت بی رویه به منطقه و تغییر کاربری ها است که در ادامه سبب تخریب زیستگاه این جانوران و تخریب آن می شود. اما از معروفترین جانوران در حال زندگی در این پارک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • والابی
  • بیلبی یا موش کیسه دار
  • پیتون
  • مارمولک استرالیایی
  • عقاب صحرایی

حیات وحش ویژه پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا

فعالیت های گردشگران در پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا

همه ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان با روحیه ماجراجویانه دم در مسیر سفر به استرالیا و بازدید از پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا می گذارند. آنها در این مسیر علاوه بر مشاهده جلوه های زیبا و منحصر بفردی از طبیعت استرالیا و نیز ثبت لحظات ایده آل خود همچنین دست به یک سفر التهاب آوری می زنند. این گردشگران می توانند در قالب تورهای پیاده روی، کوهنوردی، دوچرخه سواری، رانندگی آف رود و غیره لذت خود را از سفر به این پارک ملی دو چندان بکنند.

فعالیت های گردشگران در پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا

امتیازبندی ویزای سابکلاس 189 استرالیا در سال 2023

دعوت نامه ویزای کاری استرالیا (سابکلاس 189) به شرطی برای متقاضیان صادر می شود که آنها بتوانند با توجه به معیارهای ذیل به حدنصاب حداقلی (65 امتیاز لازم) برسند:

سن و سال مدرک تحصیلی یا آکادمیک
18 الی 24 سال 25 مدارک ارزیابی شده معادل دکترا استرالیا 20
25 الی 32 سال 30 مدارک ارزیابی شده معادل کارشناسی استرالیا 15
33 الی 39 سال 25 مدارک ارزیابی شده معادل کاردانی استرالیا 10
40 الی 44 سال 15 مدارک پایان دوره ارزشیابی ‌شده مرتبط با تخصص 10
تجربه کاری مرتبط در استرالیا در طی 10 سال گذشته تحصیل در استرالیا
کمتر از 1 سال 0 تحصیلات در مناطق کم‌جمعیت استرالیا 5
1 الی 2 سال 5 تحصیل حداقل در یک دوره تحصیلی در استرالیا (دیپلم یا کاردانی) از مؤسسات آموزشی استرالیا 5
3 الی 4 سال 10 دانش زبانی خاص
5 الی 7 سال 15 امتیاز برای تسلط به زبان فارسی یا سایر زبان‌ها 5
8 الی 10 سال 20 تسلط به زبان انگلیسی
تجربه کاری مرتبط در خارج از استرالیا در طی 10 سال گذشته مبتدی 0
کمتر از 3 سال 0 متوسط 10
3 الی 4 سال 5 پیشرفته 20
5 الی 7 سال 10 صلاحیت تحصیلات تخصصی
8 الی 10 سال 15 مدرک فوق لیسانس پژوهش محور یا دکتری از مؤسسات آموزشی کشور استرالیا؛ مینیمم شامل 2 سال دوره آکادمیک 5
همسر
امتیاز همسر 5

تیم کارشناسان حرفه ای مجموعه سفیران سفر در آمادگی کاملی هستند تا هموطنان متقاضی سفر به استرالیا 2023 را از گام اول تا گام آخر راهنمائی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *