تایلند

پارک سوان باک هاد تایلند

پارک سوان باک هاد تایلند

پارک سوان باک هاد تایلند یک پارک عمومی جذاب و دیدنی و از جاذبه های توریستی معروف شهر چیانگ مای برای علاقه مندان است. این پارک شهری درست در گوشه جنوب غربی شهر قدیمی چیانگ مای قرار دارد. پارکی که بیشتر به خاطر برگزاری فستیوال سالیانه گل معروف است. اما این پارک نه تنها به خاطر فستیوال گل تایلند بلکه همچنین به خاطر طبیعت زیبا و چشم اندازهای جذاب و نیز امکانات تفریحی و ورزشی متنوعی که دارد در کانون توجه گردشگران قرار دارد. پس در این پارک ضمن دیدن مناظر و چشم اندازهای زیبا همچنین می توانید به انواع ورزش ها و فعالیت های تفریحی نیز بپردازید. برای انجام یک سفر خارجی شاد و مهیج می توانید از هم اکنون با دریافت خدمات مشاوره از سایت سفیران سفر زمینه این مسافرت را فراهم کنید.

درباره پارک سوان باک هاد تایلند

آنچه که بیشتر از همه سبب جلب توجه پارک سوان باک هاد Buak Hat Public Park می شود، چشم اندازهای طبیعی فوق العاده جذاب و دیدنی اش است. جالب است بدانید که این پارک به سبک طبیعت ایده آل طراحی شده است و در طراحی آن از انواع سبک های چشم انداز، آبشاره، پاسیوها، پل ها، آبگیرها و باغات مختلف استفاده شده است. پارکی که نام کامل آن سوان ساتارانا نونگ بواک هاد است که بخش اول آن در زبان تایلندی به معنای باغ عمومی و بخش دوم یعنی نونگ بواک هاد نیز به معنای مرداب تبدیل شده به ساحل است.

ظاهرا اینجا اصلا بخشی از شهر بوده که در آنجا آب جمع می شده و بعدا آن را به پارک تبدیل کرده اند. به هر حال، این پارک حالا مکانی ایده آل برای گذران اوقات فراغت مردم محلی و نیز گردشگران خارجی است که مایلند تا جشنواره گل را از نزدیک ببینند.

دلیل اصلی شهرت پارک سوان باک هاد تایلند

پارک سوان باک هاد تایلند پر از باغ های زیباست؛ باغ هایی که در طراحی آنها نه تنها از باغ تایلندی بلکه از سبک باغ های کشورهای همسایه نیز استفاده شده است. همچنین در این باغ غرفه هایی نیز برای فروش محصولات گل و گیاه وجود دارد. همین امر سبب شده تا این پارک به عنوان مرکز برگزاری جشنواره سالانه گل Annual Flower Festival قرار گیرد. یک جشن سالانه در چیانگ مای که با گل ها و گیاهان زینتی جشن گرفته می شود. این جشنواره حدود 3 روز طول می کشد و در هفته اول فوریه برای جشن پایان فصل سرد برگزار می شود. جشنی که معمولا از اول صبح و با رژه گل ها، حرکت ماشین های تزیین شده، انجام مراسمات سنتی و نیز اجرای رقص های تایلندی شروع می شود.

دلیل اصلی شهرت پارک سوان باک هاد تایلند

تفریحات گردشگران در پارک سوان باک هاد تایلند

تنها جاذبه مهم و قابل ذکر پارک سوان باک هاد، جشنواره گل نیست. بلکه گردشگران در این پارک می توانند از تنوع فعالیت های تفریحی و سرگرمی های مختلف نیز لذت ببرند. چرا که در این پارک انواع امکانات تفریحی از جمله مسیرهای پیاده روی و دو و میدانی، میدان ورزشی و نیز ایستگاه وسایل ورزشی نیز وجود دارد. بنابراین از جمله تفریحات گردشگران در این پارک شامل پیاده روی، دو و میدانی، تمرین یوگا، بدنسازی و از همه مهمتر و معروفتر سپاک تاکراو اشاره کرد.

ورزش سنتی و باستانی تایلند که در این پارک نیز برگزار می شود و سبب جذب حداکثری گردشگران به پارک سوان باک هاد می شود.

تفریحات گردشگران در پارک سوان باک هاد تایلند

شرایط بازدید از پارک سوان باک هاد تایلند

پارک سوان باک هاد یک پارک عمومی است که بازدید از آن برای همگان رایگان است. این پارک عمومی همه روزه از ساعت 5 صبح تا ساعت 21 شب به روی گردشگران باز است. برای دسترسی به این پارک نیز شما بایستی به شهر چیانگ مای تایلند سفر کنید. شهری که در شمال بانگوک (پایتخت) قرار داشته و برای دسترسی به آن از شهر بانگوک بایستی مسافت حدود 686 کیلومتری را با خودرو طی کنید که کلا 9 ساعت و 20 دقیقه طول می کشد. در ضمن مدت زمن توصیه شده برای بازدید از این پارک نیز بین 1 تا 2 ساعت است.

جاذبه های اطراف پارک سوان باک هاد

به محض اتمام بازدید از پارک سوان باک هاد می توان از دیگر جاذبه های توریستی و تفریحی در نزدیکی این پارک دیدن کرد. عزیزان در جریان باشند که فقط در فاصله حدود 6 مایلی از همین پارک در حدود 257 جاذبه توریستی وجودد دارد که امکان بازدید از آنها برایتان فراهم است که از آنجمله می توان به جاذبه های زیر اشاره کرد:

  • خانواده فیل کارئن
  • دروازه سائن پونگ
  • خانه فیل چیانگ مای
  • معبد چدی لوانگ واراویهارا
  • معبد پرا سینگ
  • بازار شبانه
  • معبد اومونگ
  • معبد پرا تات دوی کام
  • معبد سری سوپان
  • زیستگاه فیل کانتا
  • معبد پا لات
  • پارک سلطنتی راجاپروئک و غیره

جاذبه های اطراف پارک سوان باک هاد

هتل ها و رستوران های اطراف پارک سوان باک هاد

خوشبختانه امکانات رفاهی مختلفی مثل هتل ها، کافه ها و رستوران ها در مجاورت پارک سوان باک هاد تایلند وجود دارد. که گردشگران در صورت نیاز و تمایل می توانند از این امکانات نیز بهره مند شوند. مثلا از نزدیکترین هتل ها به پارک سوان باک هاد می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

  • هتل اسمایل لانا (0.11 مایلی از پارک سوان باک هاد)
  • هتل پینگویمان (0.14 مایلی)
  • JN-Boxtel (0.06 مایلی)
  • گرین تولیپ هاوس یا خانه لاله سبز (0.15 مایلی)
  • هتل بوتیک روزی روزگاری (0.14 مایل)

در ضمن از نزدیکترین رستوران ها به پارک سوان باک هاد تایلند نیز می توان به رستوران های زیر اشاره کرد:

  • کافه اسمایل لانا (0.08 مایلی از پارک سوان باک هاد)
  • آلدنته (0.11 مایلی)
  • کافه دی گاردن (0.03 مایلی)
  • Bowls&Breads (0.08 مایلی)
  • Ill Say … Coffe And Space (0.03 مایلی)

هتل ها و رستوران های اطراف پارک سوان باک هاد

تورهای پارک سوان باک هاد تایلند

از بهترین روش ها جهت بازدید از پارک سوان باک هاد تایلند می توان به همراهی با تورهای راهنمای چیانگ مای اشاره کرد. که از معروفترین این تورها می توان به تورهای زیر اشاره کرد:

تور بازار محلی تر و تازه- تور غذا در چیانگ مای: این تور یک تور گروهی است که به زبان انگلیسی برگزار شده و کلا 4 ساعت طول می کشد. هزینه رزرو تور مذکور نیز از $ 32 (دلار) شروع می شود. توری که در چیانگ مای برگزار شده و شامل توقف و بازدید از جاذبه های توریستی مثل بازار بومرونگ بوری، معبد پان وائن و پارک سوان باک هاد است. ضمنا در قالب این تور امکانات و خدمات مختلفی مثل صبحانه، ناهار، میان وعده (اسنک)، آب و نیز پیکاپ و دراپ آف هتل به گردشگران ارایه می شود.

تور غذا در چیانگ مای

تور تجربه چیانگ مای واقعی با دوچرخه: این تور یک تور دوچرخه ای است و محل برگزاری تور نیز دقیقا از مرکز شهر چیانگ مای است. توری به زبان انگلیسی که کلا به مدت 3 ساعت نیز برگزار می شود. در قالب این تور نیز گردشگران از سه جاذبه گردشگری معروف شهر چیانگ مای یعنی دروازه تا پائه، پارک عمومی باک هاد و نیز دروازه تاریخی چیانگ مای دیدن می کنند. نکته آخر اینکه هزینه رزرو این تور برای هر نفر حدود $ 27.63 (دلار) است.

بازارهای محلی تایلند مخصوصا بازارهای شناورش از جمله جاذبه های رایگان در این کشور محسوب می شود. اگر مایلید تا با معروفترین بازارهای محلی تایلند آشنا شوید پس حتما به مقالات مربوطه در سایت مجموعه سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *