آلمان

پارک المپیک مونیخ

پارک المپیک مونیخ

پارک المپیک مونیخ یا المپیاپارک بهترین جا برای ماجراجویان و ورزشکاران می باشد تا از چشم اندازهای زیبا و امکانات رفاهی این پارک لذت ببرند. ورزشکاران میتوانند علاوه بر دیدن چشم انداز زیبای این پارک، از امکانات ورزشی، دریاچه ها، مسیرهای دوچرخه سواری، کنسرت های زنده، رستوران ها و استادیوم فوتبال و از سقف های سبک خیمه ای نیز لذت ببرند. این پارک در بخش شمالی شهر مونیخ قرار داشته و کمی دورتر از محدوده شهر مونیخ است. این پارک متشکل از استادیوم المپیک، سالن المپیک، سالن المپیک کوچک، مرکز آبی، مرکز ورزش های یخی المپیک، ولدروم، برج المپیک و مرکز خرید المپیا- پرزستات می باشد. شما سروران گرامی برای اطلاع دقیق از شرایط اخذ انواع ویزای آلمان در سال 2023 می توانید از خدمات مشاوره مجموعه سفیران سفر بهره مند شوید.

تاریخچه احداث پارک المپیک مونیخ

این پارک با عنوان انگلیسی Olympic Park Munich پارک المپیک واقع در شهر مونیخ بوده که با هدف برگزاری بازی های المپیک تابستانه سال 1972 ساخته شد. این پارک دقیقا در محله اوبرویسنفلد مونیخ قرار داشته و هم اکنون به عنوان محلی جهت برگزاری و انجام رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی استفاده می شود. همچنین پارک مذکور شامل یک کاریلون یا سنتور زنگی بسیار بزرگی است که از جاذبه های توریستی پارک نیز محسوب می شود. پارک مذکور توسط شرکت هولدینگ GmbH مونیخ متعلق به شهرداری مونیخ اداره می شود.

ساختار کلی پارک المپیک مونیخ

در واقع المپیاپارک یا پارک المپیک مونیخ اصطلاح عمومی نسبت داده شده به کل ناحیه مورد بحث بوده و نام رسمی برای کل این ناحیه وجود ندارد. کل ناحیه شامل 4 منطقه زیر می باشد:

  • منطقه المپیک: شامل امکانات ورزش های المپیکی مثل استادیوم المپیک و سالن المپیک به همراه برج المپیک می باشد. همچنین در همین منطقه می توان مرکز آبی پارک و سالن مسابقه المپیک را نیز مشاهده کرد.
  • دهکده المپیک: متشکل دو دهکده یکی برای ورزشکاران مردان و یکی دیگری نیز برای ورزشکاران زن می باشد.
  • المپیا پرزسدات: امروزه به عنوان مرکز خرید این پارک محسوب می شود.
  • پارک المپیک: این پارک به منطقه المپیکدر جنوب وصل بوده و شامل تپه و دریاچه المپیک می باشد.

پارک المپیک مونیخ دقیقا در میلبرت شوفن- آ ام هارت نزدیک دفاتر مرکزی شرکت BMW و آسمان خراش آپتون O2 قرار دارد. در حقیقت کمربندی جورج- بروشله این منطقه را به دو بخش تقسیم می کند: بخش اول دهکده المپیک و المپیا پرزسدات در شمال و منطقه المپیک و پارک المپیک در جنوب.

ساختار کلی پارک المپیک مونیخ

تورهای جذاب پارک المپیک مونیخ

قبل از هر چیزی باید بدانید که پارک المپیک مونیخ از روزهای شنبه تا یکشنبه هر هفته از ساعت 12 صبح تا 12 شب به روی بازدید کنندگان باز است. توصیه می شود که قبل از سفر به مونیخ و بازدید از پارک المپیک مونیخ حتما لیست تورهای المپیاپارک را مشاهده و تور دلخواه خود را رزرو کنید. معمولا نیز تورهای این پارک بسیار مهیج و دلهره آور می باشد. یکی از تورهای مهیج و پرطرفدار المپیاپارک بالا رفتن از سقف با طناب و قلاب و پرش با طناب بانجی به داخل استادیوم مونیخ می باشد. اما از دیگر تورهای مفرح شهر مونیخ می توان به تورهای زیر اشاره کرد:

  • تور اتوبوس hop-on hop-off مونیخ سیتی (از 23.33$ دلار): این نوع تور به شما اجازه انتخابی کردن مقصدتان را داده و شما در بازدید از مونیخ نیز می توانید در هر بنای توریستی پیاده شده و پس از دیدن آن جاذبه مجددا حرکت کنید.
  • تور مونیخ سیتی پاس (از 57.97$ دلار): گردشگران در قالب این تور می توانند از طریق اتوبوس بیش از 45 جاذبه توریستی شهر مونیخ را از نزدیک بازدید کنند.
  • تور ورزشی در مونیخ ( از 122.81$ دلار): در این تور گردشگران با تاریخچه ورزشی مونیخ، ورزشگاه های این شهر و مخصوصا ورزشگاه آلیانز آرنا آشنا می شوند.
  • تور بیر بایک برزن ( از 171$ دلار): در این تور گردشگران شهر مونیخ را از یک منظر دیگر و با ریکشا (سه چرخه چینی) بازدید می کنند.
  • تور شخصی مونیخ با مرسدس بنز کلاس S (از 786.93$ دلار): شما خودتان تور را آغاز کرده و از تمامی جاذبه های شهر دیدن می کنید.

تصاویر زیر گزیده ای از تورهای جذاب مونیخ می باشد:

تورهای جذاب پارک المپیک مونیخ

امکانات رفاهی نزدیک پارک المپیک مونیخ

شهر مونیخ دیگر برای هر گردشگر خارجی نامی آشنا است و گردشگران در این شهر از هر نوع امکاناتی برخوردار هستند. شما در همین شهر می توانید شیک ترین و مجهزترین رستوران ها و بارها را پیدا کرده و اقامت خود را از بهترین هتل های آلمانی رزرو کنید. جالب است بدانید که فعلا در شهر مونیخ حدود 3190 رستوران وجود دارد. فقط در فاصله چند متری از پارک المپیک مونیخ حدود 26 رستوران وجود دارد. رستوران هایی که در تهیه انواع غذاهای خوشمزه آلمانی و بین المللی شهرت داشته و از مهمترین آنها می توان به رستوران های 181 بیزینس، ویرت شائوس ریچتالر هاف، رستوران المپیاسی، اسزیمر مونشن اشاره کرد.

از این گذشته شهر مونیخ دارای هتل های مجلل و چندستاره ای است که با داشتن انواع امکانات و سرویس های پذیرایی مثل پارکینگ، لانژ، بار، رستوران، سالن بدنسازی، استخر، اینترنت رایگان و غیره از گردشگران داخلی و خارجی پذیرایی می کنند. از برترین هتل های مونیخ می توان به هتل رویال باوریا (151$ دلار)، لایوینگ هتل داس ویکتوآلین مارکت (143$ دلار)، هتل کوکون هاتبان هوف (84$ دلار)، هتل کوکون استاچوس (70$ دلار)، هتل ایکسکویست (82$ دلار) و غیره اشاره نمود.

امکانات رفاهی نزدیک پارک المپیک مونیخ

نحوه سفر و بازدید از پارک المپیک مونیخ

همان طوری که گفته شد، پارک المپیک مونیخ در مجاورت شهر مونیخ قرار داشته و گردشگران برای بازدید از این پارک بایستی به آدرس المپیاپارک، کمربندی اسپیریدون- لوئیس 21، بزرگراه مونیخ 80809 مراجعه نمایند. برای دسترسی به این پارک نیز می توان از اتوبوس، خودرو و یا تاکسی استفاده کرد. برای بازدید ازط این پارک 3 مسیر وجود دارد که نزدیکترین مسیر استفاده از مسیر خیابان B2R می باشد. بر این اساس، فاصله از شهر تا پارک المپیک از طریق خیابان B2R حدود 9.8 کیلومتر بوده و مدت زمان سفر 16 دقیقه می باشد:

فاصله از شهر تا پارک المپیک مونیخ

جهت اطلاع از قوانین و مقررات اخذ ویزای توریستی آلمان و نیز شرایط و قوانین آن در سال 2023 حتما از خدمات مجموعه سفیران سفر بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *