بلغارستان

پارک آبی آکوا پلیس بلغارستان

پارک آبی آکوا پلیس بلغارستان

پارک آبی آکوا پلیس بلغارستان به عنوان اولین اکوآ پارک در این کشور محسوب می شود و به سبک مائوریتیان میترانه ای منحصر بفرد پایه گذاری شده است. از نظر موقعیت جغرافیایی نیز این پارک در بخش شمال غربی تفرجگاه توریستی ماسه های طلایی یا گلدن سندز قرار دارد. این پارک آبی مجموعه ای تفریحی عظیم است که به ماجراجویان گزینه های مهیج مختلفی مثل سرسره های سرعت بالا، رودخانه خروشان و نیز استخرهای مطلوب کودکان و همچنین زمین های بازی ارائه می کند.

از مهمترین مزایای این پارک آبی همچنین می توان به تقسیم بندی مناطق مختلف پارک به منطقه بزرگسالان، منطقه مخصوص کودکان و منطقه ماجراجویان اشاره کرد. که آیتم های به کار رفته در آنها نیز متناسب با این سه دسته از افراد متفاوت است. اما به هر حال این پارک مناسب هر فرد از هر سن و سالی است. پس اگر مشتاق کسب اطلاعات بیشتری در خصوص این پارک تفریحی در کشور بلغارستان هستید توصیه می شود با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

پارک آبی آکوا پلیس؛ اولین آکوا پارک بلغارستان

در اینجا قصد داریم تا شما را با یکی از جاذبه های خانواده دوست شهر وارنا آشنا کنیم و آن آکوا پلیس Aquapolis می باشد. در حقیقت آکوا پلیس اولین آکوا- پارک یا پارک آبی بلغارستان و یکی از بهترین مجموعه های آبی تفریحی از این نوع در کل اروپاست. این پارک آبی در بخش شمال غربی تفرجگاه ماسه های طلایی (در شمال شهر وارنا) در داخل جنگلی رو به دریا قرار دارد. این پارک آبی در مساحتی حدود 40000 متر مربع ساخته شده و در واقع پرک طبیعی یا نچرال را با یک تعداد المان های ساخته شده مثل استخرها، سرسره های آبی، جکوزی، فواره ها، آبشارها و خرابه های باستانی ترکیب می کند.

پارک آبی آکوا پلیس؛ اولین آکوا پارک بلغارستان

در ضمن از نظر ظرفیتی نیز این پارک آبی روزانه می تواند پذیرای بیش از 3000 بازدیدکننده باشد. به همین دلیل است که گفته می شود پارک آبی آکوا پلیس بلغارستان یکی از پر بازدیدترین و معروفترین جاذبه های شهر وارنا به حساب می آید.

بخش های مختلف پارک آبی آکوا پلیس بلغارستان

پارک آبی آکوا پلیس بلغارستان یک نوع جاذبه تفریحی خانوادگی محسوب می شود و همه سنین می توانند در این پارک از امکانات مختلف و تفریحات مهیج آن لذت ببرند. به همین دلیل نیز آکوا پلیس به بخش های مختلفی شامل بخش بزرگسالان، بخش مخصوص کودکان و ایکستریم زون مخصوص ماجراجویان دسته بندی می شود. مثلا در بخش بزرگسالان رودخانه آرام به طول 300 متر قرار دارد که در امتداد معبد آبی همراه با آبشار، افشانه های آبی، قطعات سنگی و خرابه های یک معبد قرار دارد. در این منطقه از پارک همچنین استخر شنای بزرگی به همراه جکوزی ها و هیدروماساژها وجود دارد.

بخش های مختلف پارک آبی آکوا پلیس بلغارستان

اما در بخش کودکان پارک، جاذبه مخصوص کودکان همان استخر به همراه یک اژدهای عظیم الجثه است که بچه ها از داخل دهانش به پایین سر می خورند. این استخر همچنین دارای یک لاک پشت و دو دایناسور کوچک و نیز سرسره های کوچک و بزرگ است.

منطقه ایکستریم مخصوص افراد ماجراجویی است که فقط به دنبال تخلیه هیجانشان هستند. منطقه ای که دارای سرسره های فوق العاده هیجانی و نفس گیر است و فقط مخصوص بالا بردن سطح آدرنالین خون ماجراجویان در این پارک آبی تعبیه شده است.

بخش های مختلف پارک آبی آکوا پلیس بلغارستان

جاذبه های مختلف پارک آبی آکوا پلیس بلغارستان

امتیاز اصلی پارک آبی آکوا پلیس بلغارستان این است که این پارک با داشتن انواع امکانات تفریحی و سرگرم کننده مناسب تمام اعضای خانواده است. در مجموع جاذبه های مختلف آکوا پلیس را می توان به دو دسته سرسره ها و استخرها دسته بندی کرد. از جمله سرسره های مهیج این پارک آبی شامل رودخانه خروشان، نیاگارا، حفره سیاه (سیاهچاله)، اسلالوم، کامیکازه می باشد. اما استخرهای این پارک آبی با توجه به سن و سال مهمانان به دو استخر بزرگسالان و استخر کودکان تقسیم بندی شده است. تا والدین بدون هیچ استرسی از جانب کودکانشان به تفریح در این پارک بپردازند.

جاذبه های مختلف پارک آبی آکوا پلیس بلغارستان

معرفی نزدیکترین جاذبه های توریستی به پارک آبی آکوا پلیس

کلا مدت زمان توصیه شده برای بازدید از پارک آبی آکوا پلیس بین 2 تا 3 ساعت می باشد. گردشگران پس از اتمام این زمان می توانند از نزدیکترین جاذبه های توریستی و تفریحی به آکوا پلیس نیز دیدن کنند که از آن جمله می توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • بازار کیوی
  • هتل بین المللی کازینو
  • ساحل نیروانا
  • بار ساحلی موجیتو
  • مگاپارک دولفین
  • راک بار و غیره

نحوه دسترسی به پارک آبی آکوا پلیس بلغارستان

نحوه دسترسی به پارک آبی آکوا پلیس بلغارستان

پس پارک آبی آکوا پلیس در شهر وارنا و در بخش شمال غربی تفرجگاه توریستی ماسه های طلایی یا Golden Sands در جاده اصلی از تفرجگاه گردشگری ریویرا تا تفرجگاه توریستی آلبنا واقع شده است. در حقیقت این پارک آبی در جنگل واقع شده و از یک چشم انداز بسیار زیبایی نیز برخوردار است. گردشگران برای دسترسی به این پارک آبی می توانند از سیستم حمل و نقل عمومی – خط های 9 و 409 استفاده کرده و در ایستگاه اتوبوس Akva Park نیز پیاده شوند. اما ساعت شروع به کار پارک آبی آکوا پلیس بلغارستان نیز از این قرار است:

  • یک جوئن تا 15- ام جوئن: از ساعت 10 تا 18
  • 16- ام جوئن تا 31- ام آگوست: از ساعت 10 الی 19
  • یکم سپتامبر تا 15- ام سپتامبر: از ساعت 10 الی 18

ناگفته نماند که هزینه بلیط یک روزه یا بلیط کامل این مجموعه برای هر نفر در حدود BGN 30 (لوای بلغارستان) است. به منظور آشنایی با انواع جاذبه های طبیعی و فرهنگی کشور بلغارستان و لیست انواع تفریحات مهیج در این کشور توصیه می شود حتما از مشاوره های برتر کارشناسان مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *