استرالیا

ورزشگاه کریکت ملبورن

ورزشگاه کریکت ملبورن

ورزشگاه کریکت ملبورن برای ما ایرانیها به خاطر برد شیرین تیم ملی ایران در برابر تیم ملی استرالیا در مرحله مقدماتی جام جهانی 1998 مورد توجه است و این امر به راهیابی به جمع تیم های نهایی جام ورزشگاه منجر شد. این ورزشگاه با گنجایش حدود 100024 نفری به عنوان یازدهمین ورزشگاه بزرگ جهان و دومین زمین کریکت بزرگ جهان شناخته می شود. ورزشگاهی که حدود 168 سال پیش به سال 1853 میلادی افتتاح شده و از زمان تاسیس خود تا بحال کلا دو بار در سال های 1992 و 2006 تحت بازسازی قرار گرفته است.

به منظور سفر به استرالیا 2023 شما نیازمند مدارکی مثل پاسپورت معتبر و ویزای توریستی استرالیا می باشید. برای اخذ ویزای توریستی کشور استرالیا که با عنوان ویزای سابکلاس 600 هدف اولیه شما بایستی گردشگری، دیدار اعضای خانواده و دوستان و یا شرکت در رویدادهای فرهنگی و ورزشی باشد. همکاران ما در مجموعه سفیران سفر آمادگی دارند تا اطلاعات مهمی درباب شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای سابکلاس 600 استرالیا را در اختیار شما هموطنان قرار دهند.

درباره ورزشگاه کریکت ملبورن

ورزشگاه کریکت ملبورن Melbourne Cricket Ground موسوم به MCG ورزشگاهی استرالیایی در پارک یارا، ملبورن، ویکتوریا است. ورزشگاهی که توسط باشگاه کریکت ملبورن پایه گذاری و مدیریت شد. این ورزشگاه بزرگترین ورزشگاه در همپشایر جنوبی محسوب می شود. ورزشگاهی که به لحاظ گنجایش به عنوان یازدهمین ورزشگاه بزرگ جهان و دومین زمین کریکت بزرگ جهان شناخته می شود. جالب است بدانید که این ورزشگاه فاصله کمی با مرکز شهر داشته و از طریق ایستگاه های مترو ریچموند و جولیمونت و نیز تراموای مسیر شماره 70 به آسانی قابل دسترس است. این ورزشگاه درست در همسایگی پارک ملبورن است و بخشی از مرکز تفریحی و اسپورت ملبورن می باشد و حالا نمایی زیبا از ورزشگاه کریکت ملبورن را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی زیبا از ورزشگاه کریکت ملبورن

ورزشگاه مذکور در ایست ملبورن یا شرق ملبورن در ایالت ویکتوریا قرار داشته و متعلق به دولت ویکتوریا است. کلا ظرفیت این ورزشگاه در حدود 100024 نفر می باشد و اندازه و ابعاد آن نیز در حدود 171 متر در 146 متر می باشد. در ادامه همین مبحث شما را با واقعیات مهم دیگری در باب ورزشگاه کریکت ملبورن آشنا می کنیم.

تاریخچه ورزشگاه کریکت ملبورن

ساخت ورزشگاه کریکت ملبورن در حدود سال 1853 به اتمام رسید و در همین سال نیز این ورزشگاه افتتاح شد. یعنی از زمان شروع به کار ورزشگاه کریکت ملبورن حدود 168 سال می گذرد. اما نکته جالب توجه درباره پروسه ساخت و تکمیل این ورزشگاه این است که ورزشگاه کریکت در طی دو مرحله یعنی سال های 1992 و 2006 تحت بازسازی قرار گرفت هزینه ساخت آن می باشد. هزینه ساخت (بازسازی) ورزشگاه مذکور از قرار ذیل می باشد:

  • هزینه بازسازی سکوی جنوبی ورزشگاه در سال 1992: در حدود 150000000$ (دلار)
  • هزینه بازسازی سکوی شمالی ورزشگاه در سال 2006: در حدود 460000000$ (دلار)

اصولا ورزشگاه مذکور به منظور توسعه و ترویج ورزش کریکت در استرالیا پایه گذاری شده است. با توجه به نقش این ورزشگاه در توسعه ورزش کریکت، ورزشگاه مذکور هم میزبان اولین مسابقه آزمایشی کریکت و هم میزبان اولین مسابقه روز بین المللی کریکت بوده است که بین کشورهای انگلستان و استرالیا به ترتیب در سال های 1877 و 1971 برگزار شد. همچنین این ورزشگاه با فدراسیون فوتبال استرالیا از زمان تشکیل آن در سال 1859 دارای روابط قوی است. به همین دلیل نیز این ورزشگاه علاوه بر میزبانی از بازیهای کریکت میزبان لیگ فوتبال استرالیا (AFL) شامل AFL Grand Final، عالی ترین مسابقه قهرمانی می باشد.

تاریخچه ورزشگاه کریکت ملبورن

حقایقی درباب ورزشگاه کریکت ملبورن

همان طوری که قبلا هم گفته شد، ورزشگاه کریکت ملبورن ورزشگاهی با اندازه زمین 171 متر در 146 متر بوده و همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود این ورزشگاه از زمین چمن بیضی برخوردار است:

زمین چمن بیضی ورزشگاه کریکت ملبورن

گنجایش نهایی ورزشگاه مذکور حدود 100024 نفر تماشاگر است و در این زمینه نیز تا به حال رکوردهای زیر درباره این ورزشگاه ثبت شده است:

  • گراند فینال AFL سال 2018
  • گراند فینال AFL سال 1970

به همین دلیل نیز ورزشگاه کریکت به عنوان یازدهمین ورزشگاه بزرگ جهان و دومین زمین کریکت بزرگ جهان شناخته می شود. از دیگر واقعیات مرتبط با ورزشگاه کریکت ملبورن این است که مالک این ورزشگاه دولت ویکتوریا است و اپراتور این ورزشگاه نیز باشگاه کریکت ملبورن می باشد. از این گذشته ورزشگاه کریکت ملبورن در اداره ثبت میراث ویکتوریایی ثبت شده است و از سال 2005 نیز در لیست میراث ملی استرالیا ثبت شده است.

حقایقی درباب ورزشگاه کریکت ملبورن

موزه ورزش های ملی در ورزشگاه کریکت

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی ورزشگاه کریکت، موزه ورزش های ملی این کشور است. ورزشگاه کریکت ملبورن (MCG) همچنین میزبان رویدادهای ورزشی مهم دیگر شامل مسابقات فوتبال به سبک بین المللی بین استرالیا و ایرلند، مسابقات اتحادیه راگبی بین المللی، بازی های لیگ راگبی استرالیا و جام جهانی فوتبال بوده است. در حقیقت موزه ورزش های استرالیا نیز موزه اختصاصی ورزش های ملی استرالیاست که در ورزشگاه کریکت قرار داشته و در 22 نوامبر سال 1986 تاسیس شده است. این موزه شامل نمایشگاه های مختلف همانند نمایشگاه کریکت، فوتبال به سبک استرالیایی، بازی های المپیک تابستانی و زمستانی، تنیس، لیگ راگبی، اتحادیه راگبی، ساکر، بسکتبال، بوکسی و تور و توپ می باشد. تصویری از گیت ورودی و نمای خارجی موزه ورزش های ملی در ورزشگاه کریکت ملبورن را در زیر مشاهده می کنید:

گیت ورودی و نمای خارجی موزه ورزش های ملی در ورزشگاه کریکت ملبورن

اخذ ویزای کاری استرالیا چند مزیت مهم و عمده را برای متقاضیان درپی دارد. اولا آنها از شرایط کار ایده آل (نرخ بیکاری پایین، متوسط درآمدی بالا، بیمه کاری) در استرالیا برخوردار می شوند. دوما آنها از سطح استاندارد زندگی بسیار خوبی در کشور استرالیا بهره می گیرند. سوما به اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189 این کشور دست می یابند. و نهایتا می توانند اعضای خانواده خود را بهمراه خودشان به استرالیا ببرند. پس برای شروع فرآیند اخذ ویزای 189 استرالیا با ما در مجموعه سفیران سفر همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *