بلغارستان

میدان الکساندر نوسکی بلغارستان

میدان الکساندر نوسکی بلغارستان

میدان الکساندر نوسکی بلغارستان از پربازدیدترین میادین شهر صوفیه محسوب می شود که به خاطر داشتن بناهای یادبود و مجسمه های دیدنی معروف است. در این بین آنچه که بیشتر از همه باعث شهرت و محبوبیت میدان الکساندر نوسکی شده وجود کلیسای جامعی به همین نام می باشد که به سبب معماری خیره کننده اش مورد توجه اغلب گردشگرن داخلی و خارجی است. اما از دیگر جاذبه های دیدنی در اطراف میدان الکساندر نوسکی می توان به کلیسای ارتدکسی سینود مقدس، کلیسای سنت صوفیا، یادبود شعله جاودان و نیز ساختمان بنیاد سنت کیریل و متدیوس اشاره کرد. پس در ادامه نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با حقایقی جذاب درباره این میدان در شهر صوفیه بیشتر بدانید.

درباره میدان الکساندر نوسکی بلغارستان

بی شک یکی از میادین اصلی و بسیار معروف شهر صوفیه (پایتخت کشور بلغارستان) میدان الکساندر نوسکی Alexander Nevski Square می باشد. میدانی که از قدیمی ترین میادین این شهر نیز محسوب شده و از اول نیز به عنوان لندمارک شهر صوفیه محسوب می شود. میدانی که در بین گردشگران به سبب میزبانی از سمبل شهر صوفیه یعنی کلیسای الکساندر نوسکی معروف است و تصویر زیر نیز گویای همین مطلب است:

درباره میدان الکساندر نوسکی

این میدان یک میدان سنگفرش شده زیبایی است که همچنین دارای محوطه سرسبزی است. میدانی خاطره انگیز و دوست داشتنی در قلب شهر صوفیه همراه با یکسری بناهای یادبود و مجسمه ها که نشانگر تاریخ پر فراز و نشیب شهر صوفیه می باشد.

جاذبه های دیدنی میدان الکساندر نوسکی بلغارستان

همان طوری که در مطالب قبلی هم ذکر شد، سمبل و لندمارک اصلی و بسیار معروف شهر صوفیه پایتخت کشور بلغارستان کلیسای جامع سنت الکساندر نوسکی می باشد که به عنوان بزرگترین کلیسای شبه جزیره بالکان محسوب می شود. کلیسایی با گنبد طلایی رنگ که در میدان الکساندر نوسکی بلغارستان خودنمایی می کند. همین کلیسا معروفترین و مهمترین جاذبه میدان نوسکی بلغارستان قلمداد می شود.

جاذبه های دیدنی میدان الکساندر نوسکی

اما تمام جاذبه های میدان الکساندر نوسکی بلغارستان به این کلیسا ختم نمی شود. بلکه این میدان سنگفرش شده به همراه فضای سبز زیبایی که دارد میزبان یادبودها و مجسمه های مختلفی است که هر یک از آنها مربوط به تاریخ شهر صوفیه (پایتخت بلغارستان) می باشد. مثلا درست در روبروی کلیسای جامع سنت الکساندر نوسکی بلغارستان شما می توانید کلیسای ارتدکسی بلغاری سینود مقدس را ببینید که همراه با تزیینات موزاییک قرمز و سفیدی که دارد در سال 1908 میلادی ساخته شده است. اگرچه این بنا در جریان جنگ جهانی دوم آسیب زیادی دیده ولی هنوز هم یک بنای زیبا در شهر صوفیه محسوب شده و ضمنا از جاذبه های اطراف میدان الکساندر نوسکی بلغارستان قلمداد می شود.

کلیسای ارتدکسی بلغاری سینود مقدس

از دیگر جاذبه های دیدنی و معروف این میدان می توان به کلیسای زیبای قرن 6- امی سنت صوفیا به عنوان دومین کلیسای قدیمی در شهر صوفیا اشاره کرد. گردشگران فقط با کمی پیاده روی از میدان الکساندر نوسکی بلغارستان می توانند از این بنای تاریخی و مذهبی دیدن کنند. در تصویر زیر نمایی از کلیسای سنت صوفیا همراه با مجسمه شیر در جلوی این بنا را مشاهده می کنید:

کلیسای سنت صوفیا همراه با مجسمه شیر

از دیگر جاذبه های میدان الکساندر نوسکی بلغارستان می توان به یادبود شعله جاویدان در گوشه ای از این میدان اشاره کرد. این بنای یادبود به افتخار کسانی ساخته شده که در جنگ های قرن 19- ام در راه وطن شان کشته شده اند. یادبودی که دقیقا در جلوی کلیسای سنت صوفیا قرار دارد.

یادبود شعله جاویدان

از دیگر جاذبه های دیدنی در میدان الکساندر نوسکی می توان به ساختمان بنیاد سنت کیریل و متودیوس اشاره کرد که حالا میزبان گالری هنر ملی است. موزه ای مملو از آثار هنری جذاب و به همین دلیل نیز در بازدید از میدان نوسکی دیدن این موزه نیز به گردشگران توصیه می شود.

ساختمان بنیاد سنت کیریل و متودیوس

نحوه دسترسی به میدان الکساندر نوسکی بلغارستان

همانگونه ای که در مقدمه همین بحث نیز گفته شد، میدان الکساندر نوسکی بلغارستان در شهر صوفیه واقع شده است و برای دسترسی به این میدان نیز بایستی به آدرس Ul. Oborishte, Sofia 1000 Bulgaria در شهر صوفیه سفر کرد. مثلا با پای پیاده از دانشگاه سنت کلمنت وردیسکی صوفیه تا این میدان فقط 8 دقیقه پیاده روی لازم است. جاذبه ای که بازدید از آن برای همگان رایگان بوده و از ساعت 12 ظهر تا ساعت 12 شب به روی گردشگرنان باز است.

نحوه دسترسی به میدان الکساندر نوسکی بلغارستان

جاذبه های توریستی اطراف میدان الکساندر نوسکی بلغارستان

با اینکه مهمترین و اصلی ترین عامل شهرت میدان الکساندر نوسکی بلغارستان، وجود کلیسای جامع الکساندر نوسکی است اما این کلیسا تنها جاذبه ای نیست که در اطراف این میدان می توان مشاهده کرد و از همین رو از نزدیکترین جاذبه های توریستی به این میدان معروف در صوفیه می توان به جاذبه های زیر اشاره نمود:

  • بازار عتیقه جات صوفیه
  • آکادمی ملی بلغارستان
  • کلیسای سنت صوفیا
  • دانشگاه سنت کلمنت اوردیسکی دانشگاه صوفیه
  • آکادمی علوم بلغارستان و غیره

بلغارستان از جمله مقاصد توریستی معروف در جنوب شرق اروپا محسوب می شود و این همه شهرت بلغارستان در بین گردشگران و جهانگردان خارجی به سبب هم جاذبه های طبیعی این کشور مثل سواحل آرام و زیبا و نیز به دلیل وجود جاذبه های فرهنگی مثل انواع بناهای تاریخی می باشد. شما عزیزان برای طرح سوالاتتان درباره سفر به بلغارستان 2024 می توانید با تیم کارشناسان مجرب ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *