اسپانیا

موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا

موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا

موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا یکی از موزه های معروف و از نقاط دیدنی شهر بیلبائو می باشد. این موزه همچنین موزه هنرهای مدرن و معاصر است که توسط معمار کانادایی آمریکایی فرانک گری طراحی شده است. این موزه در 18 اکتبر سال 1997 توسط پادشاه جان کارلوس اول با نمایشی از 250 اثر هنری معاصر افتتاح شده است. موزه ای که یکی از موزه های بزرگ کشور اسپانیا نیز محسوب می شود که به لحاظ جغرافیایی دریت در کنار رودخانه نرویون واقع شده است.

همچنین موزه گوگنهایم بیلبائو یکی از پربازدیدترین مکان های توریستی کشور اسپانیا نیز به شمار می رود. چرا که فقط در سال 2020 حدود 318732 نفر از این موزه دیدن کرده اند. از مهمترین جاذبه های دیدنی موزه مذکور می توان به معماری خیره کننده این موزه، گالری های هنری که شامل 19 گالری مختلف است، سازه توله سگ از جف کونز، عنکبوت لویز بورژوا معروف به مامان و نیز فواره آتش از یو کلاین اشاره نمود. برای اخذ اطلاعات به روز درباب شیوه ها و شرایط سفر به اسپانیا می توانید با وکلای مجموعه سفیران سفر در تماس باشید.

درباره موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا

موزه گوگنهایم Guggenheim Museum در شهر بیلبائو منطقه باسک قرار دارد. این موزه که از آن به عنوان یکی از شاهکارهای معماری مدرن اروپا و جهان محسوب می شود سالانه پذیرای هزاران هزار گردشگر داخلی و خارجی است. موزه ای کهدر لیست موزه های پربازدید جهان در سال 2020 در رده 73 قرار گرفت و بر اساس آمارهای موجود نیز در سال 2020 حدود 318732 نفر از این موزه دیدن کرده اند. آماری که در نوع خود بسیار جالب توجه بوده و اهمیت بازدید از این بنا را بازگو می کند. نمایی از موزه گوگنهایم در کنار رودخانه نرویون را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از موزه گوگنهایم در کنار رودخانه نرویون

تاریخچه موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا

در سال 1991 دولت محلی باسک به بنیاد سولمون آر. گوگنهایم پیشنهاد سرمایه گذاری و ساخت موزه ای را در بیلبائو داد. در این بین دولت بیلبائو نیز موافقت کرد تا هزینه ساخت $100 میلیون دلاری را تامین کرده، صندوق تملکات $50 میلیون دلاری را دایر کرده، هزینه یکباره $20 میلیون دلاری را به گوکنهایم پرداخت کند و نیز بودجه سالانه $12 میلیون دلاری موزه را بپردازد. در عوض، بنیاد گوگنهایم نیز با مدیریت این موزه و برپایی نمایشگاه های آن موافقت کرد. تصویر هوایی از موزه گوگنهایم را در زیر می بینید:

تصویر هوایی از موزه گوگنهایم

نهایتا موزه توسط فروویال و با هزینه حدود $89 میلیون دلار ساخته شد. موزه مذکور دقیقا در 18 اکتبر سال 1997 توسط ژان کارلوس اول اسپانیا افتتاح شد. موزه ای که سبک معماری عصر مدرن را وارد هزاره سوم کرد. موزه ای که همچنین چشم انداز شهر بیلبائو را نیز از یک مرکز پسا صنعتی به قطب معماری و هنری تبدیل کرد.

تاریخچه موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا

معماری موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا

در همان نگاه اول اصلی ترین جاذبه موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا را می توان در معماری شگفت انگیز و جذاب آن می توان جستجو کرد. همان طوری که گفته شد، ایده مربوط به ساخت این موزه کار جمعی مقامات شهر بیلبائو و نیز بنیاد سولومون گوگنهایم بوده است. آنها برای طراحی این موزه یک مزایده بین المللی برگزار کردند و در آن سه معمار آراتا ایسوزاکی از ژاپن، کوپ هیملبلاو از استرالیا و فرانک گری از آمریکا شرکت کردند و از میان آنها فرانک گری برای طراحی بی بدیل این موزه انتخاب شد.

معماری موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا

موزه مذکور در زمینی به مساح 32500 مترمربع و در جوار رودخانه نرویون ساخته شده است. طراحی سازه این بنا به صورت امواج دریا است و در بخشی به صورت کشتی درآمده و در بخش دیگری نیز به شکل دم ماهی در می آید. موزه ای که برای ساختش از مصالحی مثل شیشه، تیتانیوم و سنک آهگ استفاده شده است. موزه مذکور از نمایشگاه های موقتی و دائمی تقریبا از هنرمندانی از سراسر جهان تشکیل شده است. از معروفترین آثار هنری می توان به تابلوهای نقاشی اثر پیکاسو، ماتیس، شاگال و میرو اشاره کرد. همچنین از دیگر آثار موجود در این موزه می توان به هنر پاپ هنرمندان معروفی مثل کلاس اولدنبرگ و اندی وارهول اشاره نمود. نمایی از داخل موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از داخل موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا

گالری های موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا

کلا موزه مذکور با فضای نمایشگاهی در حدود 11000 مترمربعی یکی از بزرگترین موزه های کل کشور اسپانیا محسوب می شود. این موزه 19 گالری هنری و فرهنگی دارد. در بین گالری های مختلف گالری آرسلور بزرگترین آنها محسوب می شود. گالری مذکور جایی است که به نمایش دائمی موضوع زمان یا Matter of Time شامل مجموعه ای از مجسمه های فولادی از ریچارد سرا اختصاص دارد. یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این موزه مجسمه توله سگ از جف کونز می باشد که بنای فولادی از یک توله سگ است که با گل های رنگارنگ به صورت زیر تزئین شده است:

موزه مجسمه توله سگ از جف کونز

از دیگر جاذبه های دیدنی به نمایش درآمده در این موزه می توان به عنکبوت لویز بورژوا معروف به مامان و نیز فواره آتش از یو کلاین اشاره نمود. تصویری از عنکبوت لویز بورژوا را در زیر مشاهده می کنید:

تصویری از عنکبوت لویز بورژوا

آیا اسپانیا مقصد ارزانی برای یک سفر خارجی است؟

در اینباره باید بگوییم که هزینه سفر به اسپانیا در قیاس با مقاصد توریستی دیگر مثلا در مقایسه با ایالات متحده پایین تر است. بر اساس آمار روز، هزینه زندگی ماهیانه در اسپانیا برای هر نفر بدون احتساب اجاره خانه حدود €609.85 (یورو) و با احتساب اجاره خانه در حدود €1253 (یورو) می باشد. از نکات دیگر درباب هزینه زندگی در اسپانیا این است که این هزینه خود به آیتم های مختلفی با درصدهای متفاوت به صورت زیر تقسیم بندی می شود:

توزیع هزینه های زندگی در اسپانیا

همان طوری که در نمودار فوق هم ملاحظه شد، بیشترین بخش از مخارج زندگی افراد در اسپانیا صرف هزینه های خرید از بازار می شود. این هزینه ها نیز شامل خرید اقلام روزانه مثل نان، تخم مرغ، گوشت، پنیر، برنج و غیره می باشد. همچنین بد نیست بدانید که گرانترین شهر اسپانیا بیلبائو با شاخص 64.86 و ارزانترین شهر این کشور نیز لاس پالماس با شاخص 52.14 می باشد. هموطنان عزیز جهت اخذ آخرین اخبار و اطلاعات مهاجرتی مخصوصا درباب اخذ اقامت اروپا حتما با ما در مجموعه سفیران سفر در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *