ایرلند

موزه کوچک دوبلین در ایرلند

موزه کوچک دوبلین در ایرلند

سخن معروفی است که می گوید هیچ سفری به شهر دوبلین ایرلند بدون بازدید از موزه کوچک دوبلین در ایرلند کامل نمی شود! این موزه یک نوع موزه تاریخ شهری یا تاریخ محلی واقع در پارک معروف سنت استفان گرین شهر دوبلین می باشد. موزه مذکور در ساختمان تالار شهر دوبلین قرار دارد و به بازنمایی تاریخچه شهر دوبلین در قرن بیستم می پردازد. این موزه دارای یک کلکسیون بسیار بزرگی در حدود بیش از 5000 شیء هنری و صنایع دستی است که تمامی آنها در 3 طبقه فضای نمایشگاهی به بازدیدکنندگان نمایش داده می شود.

طبق اعلام این موزه، بازدید از موزه کوچک در دوبلین فقط در قالب تورهای راهنمای موزه میسر است! معمولا نیز تورهای راهنمای این موزه بصورت روزانه برگزار شده و هزینه آن برای هر بازدیدکننده در حدود €10 (یورو) می باشد. توری که حدود 90 دقیقه طول کشیده و با توضیحات تکمیلی راهنمای تور همراه است. در ادامه با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید تا از هر آنچه که قبل از بازدید از این موزه کوچک نیاز است، دست یابید.

موزه کوچک دوبلین از موزه های برتر در ایرلند

موزه کوچک دوبلین از موزه های برتر در ایرلند

موزه کوچک دوبلین Little Museum of Dublin یک نوع موزه تاریخ محلی و از جذاب ترین موزه های موجود در کشور ایرلند می باشد که در پارک سنت استفان گرین دوبلین (پایتخت جمهوری ایرلند) واقع شده است. جالب است بدانید که این موزه دارای یک ساختمان مستقلی نیست و نمایشگاه های دائمی و موقت آن همگی در تالار شهر دوبلین ارائه می شود.

موزه های برتر در ایرلند

موزه کوچک دوبلین هم دارای نمایشگاه دائمی و هم نمایشگاه موقتی است. در واقع این موزه بازدیدکنندگان را با تاریخ قرن بیستم شهر دوبلین آشنا می کند. بنابراین بازدیدکنندگان در بازدید از موزه کوچک می توانند به اطلاعات کامل و خوبی درباره زندگی در دوبلین قرن 20- ام دست یابند. موزه ای که از اکتبر سال 2011 میلادی و با تلاش های تروور وایت و سیمون اوکانر پایه گذاری شده است. ضمنا همین حالا نیز رئیس این موزه خود شخص تروور وایت می باشد.

موزه کوچک دوبلین از موزه های برتر در ایرلند

کلکسیون ها و نمایشگاه های موزه کوچک دوبلین در ایرلند

پس با توجه به توصیفات فوق از موزه کوچک دوبلین مشخص شد که موزه مذکور یک موره تاریخ شهری است که به نمایش زندگی در دوبلین قرن بیستم می پردازد. و برای رسیدن به این هدف خود نیز نمایشگاه های دائمی و موقتی از آثار هنری، اشیاء آنتیک و نیز صنایع دستی محلی را در سه طبقه از ساختمان تالار شهر دوبلین برگزار می کند. بهتر است بدانید که این موزه دارای کلکسیونی بیش از 5000 شیء و اثر هنری یا صنایع دستی است که مستقیما از طرف خود شهروندان دوبلین به موزه کوچک اهداء شده است. اما علاوه بر 3 طبقه نمایشگاهی در ساختمان موزه کوچک دوبلین همچنین یک طبقه به فضای اداری، یک کافه و نیز آشپزخانه ایرلندی هاچ و پسرانش اختصاص داده شده است.

نمایشگاه های موزه کوچک دوبلین

اما نمایشگاه های این موزه شامل نمایش هایی است که قیام سال 1916 میلادی، دیدار پریدنت جان. اف. کندی از دوبلین و خیلی از رویدادهای اتفاق افتاده در تاریخ سیاسی و اجتماعی ایرلند را نمایش می دهد. ضمنا در سال 2014 نیز همین موزه نمایشگاهی را افتتاح کرد که بر روی گروه راک U2 متمرکز بود. همچنین این موزه کلاس های من عاشق دوبلینم را برای بچه های مدرسه ای برگزار می کند. بخشی از این موزه هم به نمایش آثار ادبی هنرمند و شاعر ایرلندی کریستی براوون اختصاص داده شده است.

کلکسیون ها و نمایشگاه های موزه کوچک دوبلین در ایرلند

تور راهنمای موزه کوچک دوبلین

برای بازدید از موزه کوچک دوبلین رزرو قبلی تور این موزه الزامی است. غالبا تورهای راهنمای این موزه بصورت روزانه برگزار شده و هزینه آن برای هر بازدیدکننده در حدود €10 (یورو) می باشد. توری که حدود 90 دقیقه طول کشیده و با توضیحات تکمیلی راهنمای تور همراه است. این تور از اتاق تصویر سنتی که دوبلین دهه 1900 را یادآوری می کند شروع می شود و در آنجا با رویدادهای مهمی مثل قیام ایستر 1916 آشنا شده و سپس بازدیدکنندگان به بخش تاریخ مدرن می آیند که پر از نوستالژی های ایرلندی مثل نامه های ساموئل بکت به پسرش و غیره است. پس از اتمام تور نیز آنها به اتاق U2 و یا اتاق ویرایش راهنمائی می شوند.

تور راهنمای موزه کوچک دوبلین

معرفی دوبلین سیتی و جاذبه های دیدنی آن

شهر دوبلین Dublin بزرگترین شهر و پایتخت کشور ایرلند محسوب می شود. لازم است بدانید که دوبلین بخشی از استان لینستر جمهوری ایرلند محسوب می شود و به لحاظ جغرافیایی نیز در ساحل شرقی ایرلند درست در دهانه رودخانه لیفی واقع شده است. شهری به مساحت تقریبی 117.8 کیلومتر مربع و با مردمانی خیلی خونگرم و شوخ تبع که قطب مسلم گردشگری در این کشور نیز محسوب می شود. بناهای تاریخی اش شامل قلعه دوبلین و کلیسای جامع سنت پاتریک می باشد که قدمت اولی به قرن 13 و قدمت ساخت بنای دوم به سال 1191 میلادی می رسد.

قلعه دوبلین و کلیسای جامع سنت پاتریک

اما از پارک های شهری دوبلین نیز می توان به پارک سنت استفان گرین (تصویر سمت راست) و پارک بزرگ فونیکس (تصویر سمت چپ) اشاره کرد که شامل باغ وحش دوبلین نیز می باشد.

پارک سنت استفان گرین و پارک بزرگ فونیکس

نهایتا از موزه های معروف شهر دوبلین نیز می توان به موزه ملی ایرلند اشاره کرد که به بررسی فرهنگ و میراث ایرلندی و شناساندن این فرهنگ به جهانیان می پردازد.

موزه های معروف شهر دوبلین

مدارک ضروری جهت دریافت ویزای توریستی ایرلند چیست؟

ویزای توریستی یکی از الزاماتی است که در سفر به هر کشور اروپایی عضو ناحیه شنگن مورد نیاز گردشگران خارجی است. در واقع این ویزا علاوه بر اینکه یک نوع مجوز ورود قانونی به جمهوری ایرلند محسوب می شود بلکه همچنین به عنوان مجوز اقامت 90 روزه در خاک این کشور نیز قلمداد می شود. اما لازمه درخواست ویزای توریستی ایرلند بیان دقیق هدف از سفر (گردشگری یا دیدار خانواده و دوستان) و نیز اثبات صلاحیت متقاضی از طریق ارائه مجموعه مدارک زیر می باشد:

  • فرم درخواست ویزای توریستی ایرلند (تکمیل و امضاء شده توسط خود متقاضی)
  • گذرنامه معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه
  • چند قطعه عکس جدید از نوع پاسپورتی
  • مدرک اسکان در ایرلند
  • انگیزه نامه
  • مدارک شناسایی
  • دعوت نامه (اختیاری)
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بلیط رفت و برگشت به و از ایرلند
  • رسید واریز هزینه ویزای ایرلند $81 (دلار)

مطمئنا شما نیز درباره اخذ ویزای توریستی ایرلند و یا شرایط اخذ ویزای شنگن از دیگر کشورهای اروپایی با سوالات مختلفی روبرو هستید. در اینباره و برای دریافت پاسخ تخصصی سوالات خود می توانید با تیم کارشناسان و مشاورین کارآزموده ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *