اسلواکی

موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی

موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی

موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی یکی از موزه های خاص و منحص بفردی در کشور اسلواکی به حساب می آید اما به آن معنایی که ما می شناسیم محسوب نمی شود. چرا که این موزه منحصر بفرد هیچ کلکسیون دایمی یا نمایشگاه دایمی ندارد. اما به جای نمایشگاه دائمی، نمایشگاه های موقتی جذاب مختلفی را نمایش می دهد. با اینکه این موزه از برخی جهات یک موزه بین المللی محسوب می شود اما از جهات دیگر به دلیل طراحی آن توسط طراحان محلی خلاق یک موزه ملی محسوب می شود.

موزه بیبیانا معمولا برای کودکان سنین 3 تا 11 ساله مناسب است که معمولا علاقه مند هنرهای خلاق هستند. از جمله نمایشگاه های جدید در این موزه می توان به برپایی نمایشگاه پرنس کوچولو، دنیای هانس کریستین اندرسن، نمایش های مختالف با تمرکز بر روی عروسک ها، نمایشگاه هایی درباره حس های مختلف انسانی، گالری کتاب و نقاشی و غیره اشاره نمود. اما از کارگاه های متنوع برگزار شده در این موزه نیز می توان به کارگاه نقاشی، تئاتر عروسکی، آشپزی، بازی های متنوع و غیره اشاره کرد. مجموعه سفیران سفر در راستای هدف خود جهت ارائه مشاوره و راهنمائی به هموطنان عزیز آماده است تا در هر موضوعی درباب مسافرت و گردشگری خدمات ارزنده ای به هموطنان ارائه نماید.

معرفی موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی

بیبیانا Bibiana تنها موسسه از نوع خودش در کشور اسلواکی می باشد و یکی از معدود موزه های کودکان در قاره اروپا به حساب می آید. موزه مذکور به کودکان اختصاص دارد و آثار و کارهای غیر سنتی و آزمایشی را نمایش می دهد. کلیه نمایشگاه ها در این موزه به صورت دقیق طراحی شده اند پس این نمایشگاه ها برای هر گروه سنی مفید باشد. حتی این نمایشگاه ها برای اطفال کم سن و سال نیز می تواند جالب باشد. نمایشگاه های این موزه برهمکنشی هستند و از کودکان می خواهد تا در آنها شرکت کرده و فعالیت های مختلفی را انجام دهد. در زیر نمایی از ساختمان موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی را مشاهده می کنید:

نمایی از ساختمان موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی

در واقع در بیبیانا کودکان از طریق مفهوم بازی آموزش می بینند. ضمنا نمایشگاه های برگزار شده در موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی از نوع نمایشگاه های موقتی بوده و بر پایه یک نظم خاصی بصورت متناوب تغییر می کند. تصاویری از بازی کودکان در موزه بیبیانا اسلواکی را مشاهده می کنید:

بازی کودکان در موزه بیبیانا اسلواکی

اکثر کارکنان این موزه عاشق بچه ها بوده و از کنجکاوی آزادانه آنها نیز حمایت می کنند. این کارکنان به طرق مختلفی در مهارت آموزی کودکان نیز نقش دارند.

معرفی موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی

نمایشگاه های موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی

کلا تمرکز موزه کودکان بیبیانا بر روی توسعه فعالیت های هنری طراحی شده برای همه گروه های سنی کودکان و نوجوانان می باشد. این موزه از طریق روش های آزمایشی و ابتکاری تلاش می کند تا کودکان را با هنر آشنا کند. در این موزه نمایشگاه های موقتی زیادی با تمرکز بر نمایشگاه های برهمکنشی به همراه رویدادهای همراه آن مثل اجرای نمایش، کارگاه های خلاقانه، نمایش های موسیقی برگزار می شود.

نمایشگاه های موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی

کارگاه های موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی

همان طوری که گفته شد، موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی یک موزه منحصر بفردی محسوب می شود که هدف از آن نیز آموزش هنر و مهارت های هنری برای کودکان می باشد. از همین رو نیز کارگاه های مختلفی برای کودکان سنین مختلف مثل کارگاه موسیقی، کارگاه آشپزی، کارگاه نمایش عروسکی و غیره برگزار می شود. این کارگاه ها در کنار نمایشگاه های مختلف باعث جذابیت هر چه بیشتر موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی می شود. در واقع فعالیت های بیبیانا بسیار حرفه ای است و در پروژه های فوری نیز این موزه از کمک های هنرمندان، صحنه پردازان، نویسندکان، موسیقیدانان، بازیگران تئاتر و دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبا بهره می گیرد.

کارگاه های موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی

شرایط بازدید از موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی

قبل از هر موضوعی باید بدانید که موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی در براتیسلاوا مرکز اسلواکی واقع شده است. این موزه در یک ساختمان تاریخی در انتهای خیابان پانسکا درست در نزدیکی میدان سودنای و میدان ریبن قرار دارد. ضمنا دسترسی به این موزه با پای پیاده از هر نقطه از بافت تاریخی براتیسلاوا امکان پذیر است. اما اگر شما قصد دارید با خودرو به این موزه بروید پس بایستی خودروتان را در مرکز خرید آئوپارک پارک کرده و با کمی پیاده روی در امتداد پل UFO به این موزه برسید. تصویری از درب ورودی و نمای موزه کودکان بیبیانا را در زیر مشاهده می کنید:

شرایط بازدید از موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی

هر چند که سیستم حمل و نقل عمومی شهر براتیسلاوا نیز شما را تقریبا تا ورودی این موزه می برند. پس تراموای خط 4 براتیسلاوا را سوار شده و در ایستگاه Most SNP پیاده شده و چند متری پیاده بروید تا به موزه مذکور برسید. معمولا هم موزه کودکان بیبیانا در اسلواکی به جر روز دوشنبه در بقیه ایام از ساعت 10 صبح تا 18 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. هزینه ورودی این موزه برای بزرگسالان حدود €2 و برای کودکان €1 (یورو) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره جاذبه های کشور اسلواکی و شهر براتیسلاوا (پایتخت) حتما با مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *