پرتغال

موزه کریستین رونالدو در پرتغال

موزه کریستین رونالدو در پرتغال

کمتر کسی است که نامی از ستاره فوتبال جهان و عضو تیم ملی فوتبال پرتغال یعنی کریستین رونالدو را نشنیده باشد. بازیکنی که در پرتغال به عنوان یک قهرمان ملی از او یاد می شود و برای بزرگداشت او پرتغالی ها حتی موزه کریستین رونالدو را نیز پایه گذاری کرده اند. در واقع موزه کریستین رونالدو در پرتغال (موزه CR7) یک موزه ورزشی است که به این فوتبالیست نامدار پرتغالی اختصاص دارد.

موزه ای که در تاریخ 15- ام دسامبر سال 2013 میلادی با همکاری خود رونالدو و گروه پستانا در شهر مادری رونالدو یعنی شهر فونچال منطقه مادیرا تاسیس شد. موزه ای تماشایی و جذاب که کلکسیون آن شامل افتخارات رونالدو مثل انواع مدال ها نیز به 126 افتخار می رسد. از جمله معروفترین و بهترین آثار به نمایش درآمده در این موزه نیز شامل 5 توپ طلای و 4 کفش طلاست که در طول سالیان بازی حرفه ای نصیب این ستاره فوتبال جهان شده است. پس برای اطلاع از حقایق جذاب و شنیدنی در خصوص موزه رونالدو در پرتغال با ما در مجموعه سفیران سفر همراه شوید.

موزه CR7 یا موزه کریستین رونالدو پرتغال

این موزه تماما به شماره 7 تیم ملی پرتغال یعنی ستاره جاودان فوتبال جهان کریستینو رونالدو اختصاص دارد. موزه ای که در محل تولد رونالدو یعنی شهر فونچال از توابع منطقه مادیرای پرتغال پایه گذاری شده است. موزه هتلی که با مشارکت خود رونالدو و گروه پستانا ساخته شده ست و بدین ترتیب طبقه همکف آن به موزه و طبقه بالایی اش به هتل اختصاص دارد. درست در جلوی این موزه نیز مجسمه برنزی کریستیانو رونالدو قرار دارد که توسط مجسمه ساز اهل مادیرا یعنی ریکاردو ولوسا ساخته شده است. نمای بیرونی از ساختمان موزه CR7 را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

نمای بیرونی ساختمان موزه کریستین رونالدو

و در تصویر پایین نیز می توان مجسمه برنزی کریستین رونالدو را مشاهده کرد:

مجسمه برنزی کریستین رونالدو

تاریخچه موزه کریستین رونالدو در پرتغال

مطمئنا کریستین رونالدو بازیکن افسانه ای در بین هموطنان ایرانی طرفداران خیلی زیادی دارد و همگان با شنیدن نام موزه ای به نام این بازیکن مشتاق شنیدن واقعیاتی در اینباره هستند. موزه کریستین رونالدو یا موزه CR7 جایی است که علاقه مندان و طرفداران این ستاره محبوب پرتغالی می توانند درباره کل داستان زندگی ورزشی و قهرمانی این فوتبالیست بدانند و در ضمن در جریان کلیه افتخارات فردی و تیمی رونالدو قرار گیرند که کل این افتخارات شامل انواع مدال ها نیز به 126 افتخار می رسد.

تاریخچه موزه کریستین رونالدو در پرتغال

اما از نظر تاریخی این موزه در 15- ام دسامبر سال 2013 میلادی به افتخار بازیکن افسانه ای تیم ملی پرتغال افتتاح شد. موزه ای به مساحت 400 متر مربع که به کل به این فوق ستاره فوتبال پرتغال و جهان اختصاص دارد. کف این موزه که بیشتر با عنوان موزه CR7 نیز شناخته می شود با قلوه سنگ های سنتی پرتغال سنگفرش شده و با سمبل CR7 نیز مزین شده است.

جاذبه های دیدنی موزه کریستین رونالدو چیست؟

در هنگام بازدید از این موزه مهیج و فوق العاده تماشایی (البته اگر اهل فوتبال باشید)، شما می توانید تصاویر و عکس های زندگی حرفه ای این بازیکن و نیز ویدئوهایی از لحظات مهیج بازی رونالدو و همچنین نمونه ای از مجسمه مومی اش را مشاهده کنید. از این گذشته در همین موزه می توان با تمام افتخارات دوره جوانی و دوران حرفه ایش در تیم های باشگاهی معروف مثل آندورینا، ناسیونال، اسپورتینگ، رئال مادرید، منچستر یونایتد و نیز تیم یونتوس نیز آشنا شد. افتخاراتی که در کلکسیون افتخارات رونالدو مشاهده می شود.

جاذبه های دیدنی موزه کریستین رونالدو

از دیگر جاذبه های معروف موزه کریستین رونالدو پرتغال می توان به 5 توپ طلای جهانی (2008، 2013، 2014، 2016 و 2017) و نیز 4 کفش طلایی (2007/ 2008، 2011/ 2010، 2013/ 2014 و 2014/ 2015) اشاره کرد. بی تردید این دو آیتم گل سر سبد نمایشگاه موزه کریستین رونالدو در پرتغال محسوب می شود و بازدید از آنها برای آشنایی با دلایل محبوبیت جهانی این ستاره پرتغالی کافی است.

شرایط بازدید از موزه کریستین رونالدو در پرتغال

شرایط بازدید از موزه کریستین رونالدو در پرتغال

اولا برای بازدید از موزه کریستین رونالدو، گردشگران بایستی به آدرس Praça CR7, Av. Sá Carneiro Nº27, 9004-518 Funchal, Portugal در کشور پرتغال سفر کنند. معمولا نیز این موزه جذاب و پرطرفدار همه روزه به جز شنبه و یکشنبه از ساعت 10 صبح تا ساعت 5 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است. هزینه بلیبط ورودی موزره کریستین رونالدو برای هر گردشگر نیز در حدود €3 (یورو) می باشد. نکته آخر هم اینکه مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از موزه مذکور نیز بین 1 الی 2 ساعت است.

کشور پرتغال به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و مکانی دارای جاذبه های پر شماری است و گردشگران خارجی برای سفر به این کشور اروپایی با مردمان خونگرم و دویست داشتنی بایستی وقت زیادی صرف کنند. از جمله معروفترین جاذبه های توریستی و تفریحی این کشور می توان به پارک و کاخ ملی پنا، برج بلم، کاستلو دی سنت. جورج، صومعه جرونیموس، لیوراریا للیو، پل لوئیس، ساحل لیسبون و غیره اشاره نمود. شما عزیزان از طریق تماس با کارشناسان و مشاورین مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت نیز می توانید در جریان شرایط و هزینه تورهای سفر به پرتغال 2024 قرار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *