اسپانیا

موزه پیکاسو در اسپانیا

موزه پیکاسو در اسپانیا

موزه پیکاسو در اسپانیا یکی از جاذبه های دیدنی شهر بارسلونا مخصوصا برای کسانی است که مایل به دیدن نقاشی های این هنرمند معروف اسپانیایی هستند. در واقع این موزه مرجع کلیدی در درک سال های تشکیل دهنده زندگی پیکاسو می باشد. شما از طریق بازدید از این موزه و دیدن 4251 اثر هنری می توانید با نبوغ و استعداد هنرمند جوان آشنا شوید. این موزه در سال 1963 در شهر بارسلونا افتتاح شده و همین امر نیز نشانگر رابطه عمیق پیکاسو با این شهر دارد.

موزه مذکور مملو از آثار هنری پیکاو مخصوصا حاصل دوران جوانی این هنرمند می باشد و همه این تابلوهای نقاشی نشانگر و گویای افکار و احساسات هنری پیکاسو می باشد. این موزه همچنین پذیرای نمایش آثاری از دهه 1917 و یکسری آثار هنری از لاس منیناس (1957) و نیز کلکسیونی کامل از عکس چاپی است. به منظور آشنایی هر چه بیشتر با شهرها و مقاصد توریستی مهم در اسپانیا نیز می توانید از مشاوره های مجموعه سفیران سفر بهره گیرید.

تاریخچه موزه پیکاسو در اسپانیا

ایده اصلی احداث موزه پیکاسو در اسپانیا Museu Picasso اولین بار توسط جائومه سابارتس دوست صمیمی پیکاسو مطرح شد. جائومه کسی بود که پیکاسو اکثر نقاشی های خود را از زمان دیدارش در سال 1899 به او داده بود. قصد سابارتس هم این بود که موزه پیکاسو را در مالاگا زادگاه پیکاسو راه اندازی بکند. اما دلیل انتخاب بارسلونا برای تاسیس موزه مذکور این بود که خود پیکاسو به خاطر روابط طولانی مدتش با شهر بارسلونا این شهر را مناسب تر می دید. نمایی بیرونی از ساختمان موزه پیکاسو در اسپانیا را در زیر می بینید:

نمایی بیرونی از ساختمان موزه پیکاسو در اسپانیا

در 27 جولای سال 1960 سابارتس قراردادی را با شهر بارسلونا جهت تاسیس موزه پیکاسو امضاء کرد. و به این ترتیب موزه مذکور ابتدائا با کلکسیونی از 574 اثر از کلکسیون شخصی سابارتس افتتاح شد. در ادامه نیز سایر آثار هنری مثل دلقک که پیکاسو به شهر بارسلون اهداء کرده بود که قبلا در تملک دوستانش یا موزه هنر مدرن شهر بارسلون بود به این موزه برگردانده شد. اما پس از مرگ سابارتس در سال 1968، پیکاسو در سال 1970 آخرین اهدایش را نیز به این موزه داد که شامل 920 اثر هنری متنوع بود. در تصویر زیر تابلو دلقک اثر پیکاسو را می بینید که مربوط به سال 1901 میلادی است:

تابلو دلقک اثر پیکاسو

کلکسیون دائمی موزه پیکاسو اسپانیا

در واقع کلکسیون دائمی این موزه در سه بخش شامل نقاشی و ترسیمات، حکاکی ها و کارهای سرامیکی سازماندهی شده است. اینها اصولا سال های نخست زندگی هنری پیکاسو مثل دوره آبی اش را از سال 1901 تا 1904 به نمایش می گذارند اما آثار قرضی دیگری نیز در کلکسیون مذکور وجود دارد که بنا بر وصیت اش به خانواده و دوستانش ارث رسیده است. حالا در این کلکسیون بیش از 3500 اثر هنری وجود دارد. جالب است بدانید که خود کلکسیون دائمی موزه پیکاسو در اسپانیا نیز در قالب دوره های زیر سازماندهی شده است:

  • سال های اولیه از سال 1890 تا 1897 (مالاگا، کورونا و بارسلونا)
  • دوره آموزشی از سال 1897 تا 1901 (بارسلونا، هورتا د سان ژوان و مادرید)
  • دوره آبی از سال 1901 تا 1904
  • آثاری در بارسلونا از سال 1917
  • سری کامل لاس منیناس سال 1957

اغلب نقاشی های به نمایش گذاشته شده در این موزه نیز متعلق به دوره زمانی بین سال های 1890 و 1917 می باشد که بخش مهمی از زندگی پیکاسو را شامل می شود. این موزه همچنین تعدادی نقاشی پس از سال 1917 نیز دارد. ضمنا کلکسیون لیتوگراف های موزه پیکاسو نیز مربوط بهسال های 1962 و 1982 می باشد. تصاویری از کلکسیون دائمی موزه پیکاسو را در زیر می بینید:

کلکسیون دائمی موزه پیکاسو اسپانیا

ساعات کاری و هزینه بلیط موزه پیکاسو در اسپانیا

در ابتداء بایستی بدانید که موزه پیکاسو در شهر بارسلونا خیابان مونت کادا قرار دارد. برای دسترسی به این موزه نیز می توان هم از سیستم حمل و نقل عمومی شهر بارسلون و هم از وسایل نقلیه شخصی استفاده کرد. معمولا این موزه از سه شنبه تا شنبه هر هفته و حتی در ایام تعطیل نیز از ساعت 10 صبح تا 8 عصر به روی هنر دوستان باز است. نکته بعدی درباب بازدید از این موزه اینکه امکان رزرو بلیط موزه پیکاسو نیز از طریق وب سایت موزه به نشانی
www.museupicasso.bcn.cat وجود دارد. هزینه بلیط ورودی این موزه نیز به ترتیب زیر می باشد:

  • کلکسیون: €12 (یورو)
  • کلکسیون+ نمایشگاه های موقتی: €12 (یورو)

ساعات کاری و هزینه بلیط موزه پیکاسو در اسپانیا

راه های اخذ ویزای طلایی اسپانیا

ویزای طلایی اسپانیا روشی مطمئن و تقریبا سریعی برای مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت اسپانیاست و اقامت اسپانیا نیز دقیقا معادل اخذ اقامت اروپایی می باشد. بنابراین دارندگان ویزای طلایی کشور اسپانیا از حقوق و امتیازات مشابهی همانند سایر افراد مقیم در اتحادیه اروپایی برخوردارند. از آن جمله می توان به آزادی سفر، کار و زندگی در کلیه نقاط اروپا اشاره نمود. بدین منظور متقاضیان مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری می توانند با توجه به شروط زیر ملکی را در اسپانیا خریداری کرده و سپس جهت اخذ ویزای طلایی خود اقدام نمایند:

  • €500000 (یورو) حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • بیمه سلامت معتبر
  • کاور لتر Cover latter
  • پاسپورت ملی معتبر

تاریخچه موزه پیکاسو در اسپانیا

اما از مهمترین مزایای سرمایه گذاری و اخذ اقامت از اسپانیا این است که در قالب این برنامه هیچ شرط اقامت حداقلی وجود ندارد. همچنین کلیه اعضای خانواده می توانند از سفر بدون ویزا به ناحیه شنگن استفاده کنند. ضمنا شما پس از 5 سال زندگی در اسپانیا برای اخذ کارت اقامت دائمی و پس از 10 سال زندگی در این کشور برای دریافت حق شهروندی خود اقدام کنید. مجموعه سفیران سفر آماده پاسخگوئی به سوالات شما درباب نحوه شروع پروسه سرمایه گذاری در اسپانیا و اخذ انواع ویزای این کشور 2023 نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *