اسپانیا

موزه هنری دل پرادو در مادرید

موزه هنری دل پرادو در مادرید

اگر مایل به بازدید از کاملترین کلکسیون نقاشی های اسپانیایی در جهان هستید پس حتما به موزه هنری دل پرادو در مادرید سری بزنید. همان طوری که گفته شد این موزه یکی از مکان های توریستی و بسیار جذاب شهر مادرید است. موزه مذکور در ساختمانی در خیابان پسئو دل پرادو شهر مادرید قرار داشته و قدمت آن به سال 1819 میلادی برمی گردد. جالب است بدانید که در این موزه بالغ بر 8600 تابلو نقاشی و چیزی در حدود 700 مجسمه هنری وجود دارد. از مهمترین آثار نمایش داده شده در این موزه می توان به آثاری گرانقیمت از رافائل، بوش، ولاسکز، روبنس و گویا اشاره نمود.

اسپانیا از آن دسته کشورهایی است که هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم به لحاظ پیشینه تاریخی در یک مکان ایده آلی قرار دارد. به همین دلیل نیز گردشگران داخلی و خارجی می توانند در سفر به این کشور از جاذبه های توریستی متنوعی مثل قلعه ها، کلیساها، موزه ها، کاخ ها، مساجد، سواحل زیبا، کوه ها و رودخانه ها دیدن کنند. اما برای سفر به این کشور اروپایی نیز شما نیازمند اخذ ویزای شنگن هستید و درخواست این ویزا ازطریق خدمات مجموعه سفیران سفر آسان و سریع می باشد.

تاریخچه موزه هنری دل پرادو در مادرید

نخستین بار موزه هنری دل پرادو در مادرید در 10 نوامبر سال 1819 افتتاح شد. وجه تسمینه این موزه نیز برگرفته از نام محله ای است که این موزه در آنجا قرار دارد. در واقع ملکه اسپانیا کسی بود که به خاطر شیفتگی به موزه لوور فرانسه ایده ساخت این موزه زیبا را ارائه کرد. تقریبا به واسطه تلاش های ارزشمند همین ملکه بود که موزه مذکور کامل شد اما متاسفانه این موزه نیز از صدمات جنگ داخل اسپانیا در امان نماند و برخی اشیاء داخل این موزه تخریب شد. نمایی زیبا از موزه هنری دل پرادو در مادرید را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی زیبا از موزه هنری دل پرادو در مادرید

این موزه نیز در رده بزرگترین موزه های کشور اسپانیا محسوب می شود و در آن می توان کاملترین و ارزشمندترین آثار هنری هنرمندان اسپانیایی را مشاهده کرد. از معروفترین آثار به نمایش درآمده در موزه دل پرادو می توان به تابلو ندیمه ها از ولاسکز و یا تابلو بسیار زیبای موسوم به پیروزی باکوس خداوندگار رومی ها اشاره کرد. تصویری از نمای داخلی موزه هنری دل پرادو را در پایین مشاهده می کنید:

نمای داخلی موزه هنری دل پرادو

ساختمان موزه هنری دل پرادو در مادرید

موزه هنری دل پرادو یا Museo del Prado یکی از بناهایی است که در خلال پادشاهی چارلز سوم به عنوان بخشی از طرح بنای یادبود در مادرید ساخته شد. این ساختمان که حالا میزبان موزه هنری دل پرادو می باشد زمانی اقامتگاه کنت فلوریدابلانکا بوده است. تا اینکه در سال 1819 این بنا به موزه هنری دل پرادو اختصاص یافت. ساختمانی که برای گردشگران هم از نظر تاریخی و هم از نظر هنری حائز اهمیت است. به همین دلیل نیز فقط در سال 2020 میلادی حدود 852161 نفر از این موزه دیدن کردند و به همین دلیل در رتبه 16 پربازدیدترین موزه های جهان قرار گرفت. نمایی از در ورودی و مجسمه برنزی دیگو ولاسکو را در زیر مشاهده می کنید:

ساختمان موزه هنری دل پرادو در مادرید

جاذبه های موزه هنری دل پرادو

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، در این موزه بالغ بر 8600 تابلو نقاشی و چیزی در حدود 700 مجسمه هنری وجود دارد. آثاری که غالبا از هنرمندان اسپانیایی در گالری های این موزه به نمایش درمی آید. آثاری زیبا و فاخر از فرانسیس گویا، بوش، روبنس و غیره را می توان در همین موزه بازدید کرد. از آثار فوق العاده جذاب و دیدنی موزه هنری پرداو در مادرید می توان به تابلوهای زیر اشاره نمود:

  • مصلوب کردن حضرت مسیح از «خوان دِ فلاندس» در اتاق 57b
  • نجیب زاده با دست روی شانه‌اش از «اِل گرکو» در اتاق 10a
  • رویای یعقوب از «خوزه دِریبرا» در اتاق 16b
  • ندیمه‌ها اثری از ولاسکز در اتاق 12
  • سوم ماه می 1808 در مادرید اثری از فرانسیس گویا در اتاق 39
  • عروج اثر فرا آنجلیکو در اتاق 49
  • کاردینال از رافائل در اتاق 49
  • آرتمیس از رامبراند در اتاق A
  • مپراتور چارلز پنجم روی اسب اثر تیسین در اتاق 11
  • باغ خوشی‌ها از هنرمند خوش ذوق بوش در اتاق 56
  • خود نگاره دورر در اتاق 55 b

جاذبه های موزه هنری دل پرادو

برنامه تمکن مالی اسپانیا چیست؟

یکی از روش های مهاجرتی برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق برنامه تمکن مالی یا برنامه خود حمایتی می باشد. در این روش مهاجرت به اسپانیا فرد متقاضی بایستی ثابت کند که بدون نیاز به کارکردن توانایی زندگی راحت و آسوده را در اسپانیا دارد. بنابراین او بایستی از طرق مختلفی مثل صورت حساب بانکی، فیش حقوق بازنشستگی، گواهی نشانگر اخذ اجاره خانه و غیره ثابت کند که پس اندازش کفاف زندگی او را در اسپانیا می کند. اما از مهمترین شرایط متقاضیان برای کسب صلاحیت لازم در برنامه تمکن مالی اسپانیا می توان به موارد مهم ذیل اشاره نمود:

مهمترین شرایط متقاضیان برای کسب صلاحیت لازم در برنامه تمکن مالی اسپانیا

در این صورت به فرد متقاضی و اعضای خانواده او اقامت موقت اسپانیا 1 یا 2 ساله اعطا می شود و او پس از گذشت مدت 5 سال از اقامتش در اسپانیا می تواند برای اخذ اقامت دائم (PR) این کشور اقدام نماید. همچنین پس از 10 سال زندگی در اسپانیا نیز می توان نسبت به اخذ حق شهروندی و پاسپورت اسپانیا نیز اقدام کرد. کارشناسان مجموعه سفیران سفر همچنین آمادگی راهنمائی عزیزانی را دارند که از طریق سرمایه گذاری (ثبت شرکت و یا خرید ملک) قصد اخذ ویزای طلایی اسپانیا را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *