استرالیا

موزه هنرهای معاصر استرالیا

موزه هنرهای معاصر استرالیا

بازدید از موزه هنرهای معاصر استرالیا یکی از بهترین و ایده آل ترین گزینه های ممکن برای اهالی فرهنگ و هنر محسوب می شود. این موزه بزرگترین تک نمایشگاه استرالیایی از هنرمند و فعال معروف ریچارد بل می باشد. پس شما با بازدید از این موزه می توانید آثار هنری 30 ساله از این هنرمند نامی استرالیا و نیز آثار هنرمندان دیگر از استرالیا و سایر نقاط دنیا را مشاهده و از آن لذت ببرید. موزه مذکور دارای کلکسیون های مختلفی شامل کلکسیون رامینگینگ، کلکسیون مانینگریدا، کلکسیون آرنوت، کلکسیون اسمورگون می باشد. ما در ادامه به معرفی هر یک از این کلکسیون های هنری می پردازیم.

سفر به استرالیا یعنی سفر به سرزمین عجایب و به همین دلیل نیز استرالیا جز اولویت های درجه یک گردشگران خارجی می باشد. آنها از این طریق می توانند با این سرزمین عجیب و جاذبه های شگفت انگیز آن از نزدیک آشنا شوند. اما قبل از شروع این سفر آنها نیازمند اخذ ویزای مسافرتی به استرالیا هستند. جهت اطلاع دقیق و کامل از چند و چون اخذ ویزای توریستی استرالیا (ویزای سابکلاس 600) می توانید از خدمات مشاوره با کارشناسان خبره مجموعه سفیران سفر استفاده کنید.

درباره موزه هنرهای معاصر استرالیا

موزه هنرهای معاصر استرالیا یا Museum of Contemporary Art Australia معروف به MCA یکی دیگر از جاذبه های توریستی معروف کشور استرالیاست. این موزه توانسته است توجه اغلب هنرمندان و اصحاب فرهنگی را از سراسر جهان به سوی خود جلب کند. موزه مذکور در خیابان جورج شهر سیدنی قرار داشته و به نمایش، تفسیر و گردآوری هنر معاصر هم از هنرمندان استرالیایی و هم از دیگر هنرمندان جهان می پردازد. اگر به شهر سیدنی سفر کرده باشید، شما این موزه را در ساختمان انجمن خدمات دریایی سابق به سبک دکو در حاشیه غربی سیرکولار کوآری مشاهده می کنید. در زیر نمایی از ساختمان موزه هنرهای معاصر استرالیا را مشاهده می کنید:

نمایی از ساختمان موزه هنرهای معاصر استرالیا

تاریخچه ساخت موزه هنرهای معاصر استرالیا

کلا تاریخچه موزه هنرهای معاصر استرالیا را می توان در سه مقطع زمانی مختلف مورد بررسی قرار دارد. مقطع اول زمانی است که ساختمان انجمن خدمات دریانوردی در شهر سیدنی ساخته شد. در مقطع زمانی دوم ایده ساخت موزه هنرهای معاصر استرالیا یا MCA به خواست هنرمند معروف استرالیایی JW Powerکلید خورد و ابتداء به کوشش این هنرمند مرکز سیمور در سال 1975 بدون طرحی برای ساخت موسسه هنرهای عالی پاور افتتاح شد. بنابراین کلکسیون آثار هنری شکل گالری هنر معاصر پاور را به خود گرفت؛ کلکسیونی از آثر هنری بدون یک آدرس دائمی!

بنا به گزارشات موثق نیز در فاصله زمانی بین مرگ جان پاور و تاسیس تدریجی موزه، اساسا این کلکسیون در اختیار دانشگاه سیدنی قرار داشت. آثار هنری نیز در کتابخانه فیشر دانشگاه نگهداری می شد. این کلکسسیون در ساختمان مادسن در پردیس دانشگاه بین سال های 1980 و 1988 به صورت یک نمایشگاه عمل کرد. در مقطع زمانی سوم و با نقل مکان انجمن خدمات دریانوردی از سال 1949 ساختمان پنج طبقه ای با محوطه بسیار بزرگتر در سال 1989 ساخته شد و ساختمان و بنای مذکور توسط شهرداری نیو ساوت والس به موزه هنرهای معاصر استرالیا اهداء شد. ضمنا این موزه به سال 1990 تحت بازسازی قرار گرفته و در نوامبر سال 1991 موزه مذکور رسما افتتاح شد.

تاریخچه ساخت موزه هنرهای معاصر استرالیا

معرفی کلکسیون های موزه هنرهای معاصر استرالیا

پس در واقع موزه هنرهای معاصر استرالیا از درون کلکسیون پاور توسعه یافته است. موزه ای که در سال 1991 پایه گذاری و افتتاح شده و در سال 2010 نیز با مبلغی در حدود $58 میلیون دلار استرالیا بازسازی و توسعه داده شده است و مجددا نیز در 29 مارس 2012 تحت نام کامل موزه هنرهای معاصر استرالیا بازگشایی شده است. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود در لین موزه از سال 1989 تا بحال حدود 4000 اثر هنری شامل نقاشی، عکس، مجسمه و غیره نگهداری می شود:

نقاشی و عکس های موزه هنرهای معاصر استرالیا

از سال 2002، این موزه بیشتر بر روی آثار هنرمندان استرالیایی متمرکز است. لازم است بدانید که موزه مذکور شامل کلکسیون های مختلفی است که هر یک جاذبه خاص خود را دارند:

  • کلکسیون رامینگینگ: این کلکسیون در 1984- 1985 خریداری شده و شامل بیش از 250 اثر هنری از 80 هنرمند یولنو می باشد. کلکسیونی که شامل نقاشی ها، اشیاء بافتنی، مجسمه و دیگر اشیاء فرهنگی است.
  • کلکسیون مانینگریدا: در سال 1990 توسط دیانا مون تشکیل شده و شامل 560 اثر هنری از جامعه مانینگریدا در آرنهم لاند می باشد.
  • کلکسیون آرنوت: این کلکسیون پس از اهدای 285 تابلو نقاشی توسط خانواده آرنوت در سال 1993 تشکیل شد.
  • کلکسیون اسمورگون: کلکسیون مذکور در سال 1995 میلادی توسط لوتی و ویکتور اسمورگون به موزه هنرهای معاصر استرالیا اهداء شد.

معرفی کلکسیون های موزه هنرهای معاصر استرالیا

انواع اقامت استرالیا در سال 2023

استرالیا از جمله کشورهای مدرن و مرفه جهان محسوب می شود و به دلیل استاندارد بالای زندگی در این کشور تقاضا برای مهاجرت به این کشور بالاست. معمولا افراد با اهداف مختلفی مثل کار، سرمایه گذاری، ازدواج، تحصیل در استرالیا و غیره نسبت به مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت از این کشور اقدام می کنند. حالا ممکن است مدت اقامت آنها به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت و یا اقامت موقتی یا اقامت دائم استرالیا باشد. منتها هر یک از روش های اقامت استرالیا نیز یک شرط اصلی دارد که فرد بایستی از قبل در فکر تامین آن باشد. برای اطلاع از شروط مهاجرت به استرالیا و اخذ انواع اقامت استرالیایی 2023 به نمودار زیر توجه نمایید:

شروط مهاجرت به استرالیا و اخذ انواع اقامت استرالیایی

عزیزان توجه داشته باشند که امکان اخذ اقامت و تابعیت استرالیا از طریق تولد در استرالیا فقط در صورتی برای متقاضیان میسر است که حداقل یکی از والدین فرزند متولد استرالیا تبعه استرالیا باشد. شما سروران گرامی می توانید سوالات خود درباره هر یک از روش های اقامت استرالیا 2023 را با ما در مجموعه سفیران سفر در میان گذاشته و از خدمات مشاوره حرفه ای این موسسه نیز بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *