پرتغال

موزه ملی کاشی پرتغال

موزه ملی کاشی پرتغال

موزه ملی کاشی پرتغال تماما به موضوع کاشی و تاریخچه کاربردش و نیز سنت های کاشی کاری در کشور پرتغال و کشورهای دیگر جهان می پردازد. در حقیقت ماموریت و هدف اصلی این موزه محافظت، نگهداری، تحقیق و مطالعه سنت های کاشی در کشورهای پرتغالی زبان است. جالب است بدانید که خود این موزه در مساحتی حدود 2000 متر مربع پایه گذاری شده و کلکسیون آن نیز میزبان تقریبا 9000 قطعه کاشی، سرامیک و چینی بازمانده از قرون مختلف تا به امروز است. تا آخر با ما در سایت سفیران سفر همراه شوید تا با جذابیت های این موزه در کشور پرتغال بیشتر آشنا شوید.

درباره موزه ملی کاشی پرتغال

موزه ملی کاشی پرتغال National Tile Museum که در زبان پرتغالی به ن موزئو ناسیونال دو آزولجو نیز می گویند، یکی از موزه های منحصر بفرد و جذاب و از جاذبه های توریستی شهر لیسبون پایتخت پرتغال محسوب می شود. موزه ای که جزء موزه های منحصر بفرد کشور پرتغال نیز محسوب می شود. این موزه یک موزه هنری در شهر لیسبون (پایتخت کشور پرتغال) می باشد. موزه ای که به کاشی کاری سنتی پرتغالی و فرهنگ های امپراطوری پرتغال سابق و سایر فرهنگ های ایبروفون مربوط است. جالب است این را هم بدانید که کلکسیون موزه ملی کاشی پرتغال یکی از بزرگترین کلکسیون های سرامیکی در کل جهان می باشد.

درباره موزه ملی کاشی پرتغال

تاریخچه موزه ملی کاشی پرتغال

موزه ملی کاشی در کشور پرتغال در سال 1965 میلادی پایه گذاری شده و در سال 1980 میلادی نیز به یک موزه ملی تبدیل شد. موزه ای که در ساختمان صومعه سابق مادر دئوس برپا شده است. خود این صومعه نیز در سال 1509 میلادی توسط ملکه دی. لئونور ساخته شده بود. اما این ساختمان به صورت سابق باقی نماند و تغییراتی مختلف در آن ایجاد شد. مثلا فضای داخلی کلیسا با مجموعه ای از نقاشی های دیواری و نیز کاشی های سرامیکی تزیین شد. همچنین برای زیبایی بصری آن از منبت کاری های چوبی نیز استفاده شد. نمایی از طراحی داخلی موزه ملی کاشی پرتغال را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از طراحی داخلی موزه ملی کاشی پرتغال

نمایشگاه موزه ملی کاشی پرتغال

همان طوری که در ابتداء نیز گفته شد، رسالت و هدف اصلی موزه ملی کاشی پرتغال نگهداری و مطالعه سنت های کاشی و کاشی کاری نه تنها در کشور پرتغال بلکه در دیگر کشورهای پرتغالی زبان دنیاست. به همین دلیل نیز نمایشگاه موزه ملی کاشی پرتغال مملو از کلکسیون های کاشی (Azulejos) است. جالب است بدانید که در نمایشگاه دائمی موزه ملی کاشی پرتغال حدودا 9000 شیء به نمایش عموم گذاشته شده است. تصویر زیر نشان دهنده بخشی از نمایشگاه موزه ملی کاشی پرتغال است:

بخشی از نمایشگاه موزه ملی کاشی پرتغال

پس در حقیقت این موزه نشانگر کاشی های سرامیک از نیمه دوم قرن 15- ام تا به امروز است. در کنار این کاشی ها همچنین چینی ها و سرامیک های بازمانده از قرن 19- ام تا قرن 20- ام نیز به نمایش عموم گذاشته شده است. نمایشگاه دائمی اش نیز با نمایشی از مواد و تکنیک های مورد استفاده برای تولید کاشی شروع می شود. نمایشگاه دائمی این موزه در اتاق های صومعه باستانی نمایش داده می شود و در اصل تاریخ میراث کاشی در پرتغال از قرن 16- ام تا به امروز را روایت می کند. پس خود کلیسا، نمازخانه های سنت آنتونی و کوئین لئونور همگی بخشی از از این نمایشگاه محسوب می شود.

شرایط بازدید از موزه ملی کاشی پرتغال

موزه ملی کاشی پرتغال درست در مرکز تاریخی شهر لیسبوا یعنی در یک صومعه تاریخی قرار دارد. برای دسترسی به این موزه ملی نیز شما بایستی به پرتغال، شهر لیسبوا، روآ دا مادره دی دئوس سفر کنید. این موزه جذاب در کشور پرتغال تقریبا همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است و قبل از بازدید نیز رزرو بلیط ورودی آن الزامی است. نکته پایانی هم اینکه مدت زمان توصیه شده برای بازدید از موزه ملی کاشی پرتغال 1 الی 2 ساعت می باشد.

شرایط بازدید از موزه ملی کاشی پرتغال

ویزا برای سفر به پرتغال و شرایط اخذ آن

همانند دیگر کشورهای اروپایی برای سفر به پرتغال نیز شما نیازمند ویزایی به نام ویزای توریستی یا ویزای شنگن پرتغال هستید. ویزایی که از نوع ویزاهای کوتاه مدت بوده و به مدت 90 روز برای متقاضیان صادر می شود. بنابراین ویزای سفر پرتغال ماکسیمم تا 3 ماه معتبر است. لیه مراحل مربوط به پروسه درخواست و اخذ این ویزای پرتغال نیز از طریق سفارت این کشور برای متقاضیان میسر می شود. منتها به شرطی که آنها بتوانند مدارک زیر را در اسره وقت آماده کنند:

  • پاسپورت ملی معتبر (با اعتبار حداقل 3 ماه و داشتن حداقل 2 صفحه خالی)
  • کپی از ویزاهای قبلی اتان (در صورت وجود)
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای پرتغال (دانلود از وب سایت Portuguese MFA)
  • عکس های اندازه- پاسپورت (منطبق با شرایط عکس ویزای شنگن)
  • بیمه سلامت مسافرتی با سقف €30000 (یورو)
  • پرداخت هزینه درخواست ویزای سفر پرتغال
  • کاور لتر ویزای توریستی پرتغال
  • و مدرک تمکن مالی کافی

در ضمن ناگفته نماند که کل پروسه رسیدگی به درخواست متقاضیان ویزای توریستی پرتغال در حدود 15 روز طول می کشد. برای اینکه بیشتر در جریان مراحل کار اخذ ویزای شنگن پرتغال 2024 قرار گیرید با تیم مشاورین مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *