اسپانیا

موزه ملی هنر کاتالونیا در اسپانیا

موزه ملی هنر کاتالونیا در اسپانیا

موزه ملی هنر کاتالونیا در اسپانیا یکی از موزه های معروف در کشور اسپانیا و از جاذبه های دیدنی شهر بارسلونا به شمار می رود. این موزه در سال 1934 و در ساختمانی به اسم پالائو ناسیونال تاسیس شد و در سال 1990 تحت قانون موزه های تصویب شده توسط دولت کاتالان این موزه به عنوان یک موزه ملی نامگذاری شد. این موزه زیبا از کلکسیون های هنری مختلف از جمله کلکسیون رومانس، گوتیک، باروک، رنسانس و نیز کلکسیون هنر معاصر تشکیل شده است. در این مقاله نیز تیم کارشناسان مجموعه سفیران سفر در تلاش هستند تا یکی دیگر از جاذبه های توریستی اسپانیا را به هموطنان گرامی معرفی کنند.

درباره موزه ملی هنر کاتالونیا در اسپانیا

یکی از مکان های توریستی موجود در بارسلونا اسپانیا موزه ملی هنر کاتالونیا یا Museu Nacional dArt de Catalunya می باشد که با حروف اختصاری MNAC هم نشان داده می شود. این موزه در کاتالونیا قرار داشته و نوعی موزه هنرهای بصری به شمار می رود. موزه ای که در تپه مونت جویس در انتهای خیابان آوینگودا دلا رینا ماریا کریستینا نزدیک پی ال اسپانیا قرار دارد. اما عمده دلایل شهرت این موزه را می توان در وجود کلکسیون جذابی از نقاشی های کلیسایی رومانسک، هنر کاتالان و نیز طراحی های برجامانده از قرون 19 و 20 جستجو کرد. تصویری از موزه ملی هنر کاتالونیا در اسپانیا را در زیر مشاهده می کنید:

تصویری از موزه ملی هنر کاتالونیا در اسپانیا

موزه مذکور فعلا در ساختمان بزرگ سبک ایتالیایی به نام پالائو ناسیونال برپاست که قدمت آن به سال 1929 می رسد. در واقع پالائو ناسیونال از سال 1934 میزبان موزه ملی هنر کاتالونیا می باشد. ضمنا این موزه در سال 1990 تحت قانون موزه ها مصوب دولت کاتالان به عنوان یک موزه ملی اعلام شد.

تاریخچه برپایی موزه ملی هنر کاتالونیا در اسپانیا

در واقع قدمت این موزه به قرن 19 برمی گردد زمانی که در راستای اصول ملهم از رنسانس سیاسی و فرهنگی کاتالونیا، جنبشی در آن قرن به وقوع پیوست و در پی آن جنبش پروژه های زیادی برای کمک به احیاء و محافظت از میراث هنری کشور آغاز شد. این پروسه نیز با تاسیس موزه اشیاء آنتیک بارسلونا در کلیسای سنت آگاتا و موزه هنرهای زیبای شهری در پالائو د بلس آرتز شروع شد.

در ادامه طرحی برای تجمیع این کلکسیون های هنری ارائه شد و بر اساس آن در سال 1934 میلادی همه کلکسیون های هنری کاتالان در ساختمان پالائو ناسیونال برپا شدند و این کار به ابتکار جاکیوم فولچ آی تورس اولین مدیر موزه هنر کاتاونیا صورت گرفت. پس از آن نیز در سال 1990 تحت قانون موزه های تصویب شده توسط دولت کاتالان این موزه به عنوان یک موزه ملی نامگذاری شد و از آن زمان به بعد از این موزه به عنوان موزه ملی هنر کاتالونیا در اسپانیا نام برده می شود.

تاریخچه برپایی موزه ملی هنر کاتالونیا در اسپانیا

کلکسیون های موزه ملی هنر کاتالونیا در اسپانیا

همان طوری که گفته شد، موزه ملی هنر کاتلونیا در سال 1934 میلادی تاسیس شد و از همان زمان تا بحال نیز در ساختمان پالائو ناسیونال برپاست. اندازه این موزه به صورتی است که در آن حدود 290000 اثر هنری نگهداری می شود. بنابراین کلکسیون موزه ملی هنر کاتالونیا در اسپانیا بسیار بزرگ و گسترده بوده و شامل کلکسیون های هنری زیر می باشد:

کلکسیون هنر رومانسک: یکی از مهمترین و جذاب ترین کلکسیون های موزه ملی هنر کاتالونیا بواسطه داشتن نقاشی های دیواری می باشد که عمدتا از این آثار برای تزیین کلیساهای روستایی استفاده می شد. به همین دلیل نیز این کلکسیون در دنیا کلکسیون بی همتایی است.

کلکسیون هنر رومانسک

کلکسیون هنر گوتیک: تشکیل این کلکسیون زیبا نیز به قرن 19 برمی گردد زمانی که جنبش شروع به احیاء و محافظت از میراث کاتالان کرد. این کلکسیون نشانگر تعداد زیادی از آثار کاتالان همراه با گلچین قطعاتی از قلمروهای دیگری است که زمانی تحت حاکمیت پادشاهی آراگون بوده اند.

کلکسیون هنر گوتیک

کلکسیون رنسانس و باروک: این کلکسیون شامل قطعاتی از میراث فرهنگی بسیار ارزشمندی است که در زمان تشکیل از کلکسیون دارهای شخصی خریداری شده است.

کلکسیون رنسانس و باروک

کلکسیون هنر مدرن: ریشه های آثار موجود در این کلکسیون به نمایشگاه جهانی 1888 برمی گردد زمانی که شورای شهر بارسلونکلکسیونی از هنرهای معاصر را در پالائو د بیلس آرتز تاسیس کرد.

کلکسیون هنر مدرن

ساعات کاری و هزینه بازدید از موزه ملی هنر کاتالونیا

از نکات مهمی که گردشگران خارجی قبل از مراجعت به موزه ملی هنر کاتولونیا باید به آن توجه کنند ساعات کاری این موزه می باشد. غالبا ساعات کاری موزه ملی هنر کاتالونیا در روزهای کاری هفته بین ساعت 10 صبح تا 8 عصر و در روزهای تعطیل نیز از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر می باشد. همچنین قبل از بازدید از موزه مذکور رزرو بلیط ورودی این موزه الزامی است. امسال هزینه بلیط موزه ملی هنر کاتالونیا در اسپانیا حدود €12 (یورو) می باشد. پس گردشگران خارجی به منظور رزرو بلیط این موزه می توانند به وب سایت خود موزه به نشانی museunacional.cat/en مراجعه نمایند.

ساعات کاری و هزینه بازدید از موزه ملی هنر کاتالونیا

برنامه خودحمایتی خانواده (FSS) جهت مهاجرت به اسپانیا

علاوه بر روش های معمول برای مهاجرت به اسپانیا در سال های اخیر روش دیگری به منظور اخذ اقامت این کشور به نام برنامه خودحمایتی خانواده یا Family Self-Sufficiency نیز مطرح می باشد. روش مذکور که از آن به عنوان اخذ مجوز اقامت اسپانیا بدون حق کار هم یاد می شود روشی پاسیو یا غیرفعال است. یعنی اینکه فرد متقاضی بایستی ثابت کند که بدون کار در اسپانیا قادر به تامین معیشت خود و خانواده اش در این کشور اروپایی می باشد. طبق قوانین اسپانیا، در این روش فرد متقاضی برای اثبات درآمد پاسیو خود بایستی از شرایط زیر برخوردار باشد:

شرایط مهاجرت به اسپانیا با برنامه خودحمایتی

لازم به توضیح است که در سال 2023 شاخص عمومی درآمد (IPREM) معادل ماهیانه حدود €564.90 (یورو) می باشد. در نتیجه حداقل درآمد لازم برای اثبات صلاحیت ثبت نام در برنامه خود حمایتی خانواده FSP اسپانیا از قرار ذیل می باشد:

متقاضی حداقل درآمد سالیانه (یورو)
یک نفر (متقاضی) 31634.40€
خانواده دو نفره 39543.00€
خانواده سه نفره 47451.60€
خانواده چهار نفره 55360.20€

برای اطلاع از شرایط و نحوه سفر به اسپانیا و مدارک لازم برای این کار توصیه می شود که با گروه وکلای مجرب و با سابقه مجموعه سفیران سفر در تماس باشید تا از این طریق بهترین مشاوره های مهاجرتی را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *