پرتغال

موزه مد و طراحی لیسبون

موزه مد و طراحی لیسبون

موزه مد و طراحی لیسبون (MuDe) موزه ای بر پا شده در یک بانک سابق و مختص موضوع طراحی و مد از قرن 19- ام تا به امروز می باشد. موزه ای که درست در مرکز شهر لیسبون قرار دارد. جالب است بدانید که کلکسیون این موزه شامل 2500 قطعه لباس و نیز اسباب و لوازم خانگی است. این موزه در سال 2009 میلادی افتتاح شده و در اروپا به عنوان یکی از بهترین موزه ها از نوع خودش محسوب می شود. در همین موزه می توان با نمونه کارهای برخی از معروفترین طراحان اروپایی و بین المللی مثل ورساچه، کانل، تام دیکسون، لی کوربوزیه و غیره آشنا شد. با ما همچنان در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با یکی از بزرگترین موزه های مد و طراحی اروپا آشنا شوید.

درباره موزه مد و طراحی لیسبون

موزه مد و طراحی لیسبون یکی از موزه های پیشرو در عرصه مد و طراحی در جهان محسوب می شود. اما جالب است بدانید که این موزه از ابتداء با نام موزه مد و طراحی لیسبون شناخته نمی شد بلکه نام آن فقط موزه طراحی بود. موزه ای که در سال 1999 در مرکز فرهنگی بلم افتتاح شد و در آگوست سال 2006 بسته شد و در سال 2009 در یک فضای جدیدی مجددا افتتاح شد و از همین زمان بود که نام این موزه به موزه مد و طراحی (Design and Fashion Myseum) به اختصار MuDe تغییر یافت. نمایی بیرونی از ساختمان موزه مد و طراحی لیسبون را در زیر مشاهده می کنید:

درباره موزه مد و طراحی لیسبون

اما این همه داستان نبود و این موزه به خاطر کارهای مربوط به بازسازی در سال 2016 بسته شد و پس از حدود 2 سال در سال 2018 باز شد. پس از انجام کارهای بازسازی نیز مساحت موزه به حدود 14000 متر مربع رسید. همین امر باعث شد که این موزه به یکی از بزرگترین موزه های طراحی در کل اروپا تبدیل شود. حالا این موزه دارای یک تالار جدید، یک کافه تریا و نیز رستورانی در بالای پشت بام است که بر قلعه و طاق پیروزی مشرف است.

درباره موزه مد و طراحی لیسبون

کلکسیون موزه مد و طراحی لیسبون

در واقع موزه مد و طراحی لیسبون حالا شامل کلکسیون مد تاجر پرتغالی فرانسیسکو کاپلوست که متشکل از 1200 قطعه فرهنگی شامل لباس های اشخاص معروف و چهره های شناخته شده می باشد. اما کلکسیون طراحی این موزه نیز شامل آثاری از حدود 230 طراح معروف از سراسر جهان می باشد. از جمله این طراحان می توان به فیلیپه استارک، چارلز ایامس، جورج نلسون، آرنه جاکوبسون، پل هنینگسن، ونر پانتون، ماسانوری اومدا، هنینگ کوپل و تام دیکسون اشاره کرد.

کلکسیون موزه مد و طراحی لیسبون

از این گذشته موزه مد و طراحی لیسبون شامل تقریبا 200 شیء کلاسیک طراحی است که از آن جمله می توان به لوازم خانگی، شیشه و جواهرات از سال 1937 میلادی تا به امروز اشاره کرد. از این گذشته در این موزه کلا 1000 شیء طراحی و بیش از 1200 قطعه مد از نام های معروف مثل ژان پل گالتیر، ویوینه وست وود و یوس سنت لورنت وجود دارد.

شرایط بازدید از موزه مد و طراحی لیسبون

موزه مد و طراحی لیسبون در شهر لیسبون پایتخت کشور پرتغال، خیابان آگوستا 24 واقع شده است. موزه ای که همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 10 صبح تا ساعت 8 شب باز است. در ضمن نمایشگاه های موقتی آن در اطراف شهر برپا می شود و بازدید از آن نیز برای همگان رایگان می باشد. اما برای دسترسی به ساختمان موزه مد و طراحی لیسبون چه باید کرد؟ موزه مذکور به محلات بایکسا، چیادو و آلفاما در شهر لیسبون بسیار نزدیک است و می توان از اینجا تا موزه را پیاده رفت. اما نزدیکترین ایستگاه های مترو به این موزه نیز شامل:

  • مترو تریرو دو پاچو در خط آبی
  • و بایکسا- چیادو در خط های سبز و آبی

شرایط بازدید از موزه مد و طراحی لیسبون

جاذبه های اطراف موزه مد و طراحی لیسبون

کلا مدت زمان توصیه شده برای بازدید از موزه مد و طراحی لیسبون در حدود 1 ساعت می باشد. بعد از اتمام بازدید از این موزه نیز گردشگران می توانند از دیگر جاذبه های توریستی شهر لیسبون پرتغال نیز دیدن کنند. در این میان بهترین پیشنهاد نیز بازدید از نزدیکترین جاذبه های توریستی است. از جمله این جاذبه های دیدنی در اطراف موزه مد و طراحی لیسبون می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • موزه مونی
  • آسانسور سانتا ژوزتا
  • کلیسای کونسیسائو ولها
  • میدان کومرسیو
  • میدان شهرداری
  • کلیسای سائو دومینگوئس
  • میدان روسیو
  • میدان فگوئیرا و غیره

جاذبه های اطراف موزه مد و طراحی لیسبون

مرجع رسیدگی و صدور ویزای توریستی پرتغال

ویزای سفر به پرتغال که با عنوان ویزای شنگن هم شناخته می شود یک ویزای کوتاه مدت یا تایپ C می باشد که به دارندگان اجازه می دهد تا به مدت حداقل 3 ماه به پرتغال سفر کرده و در این کشور بمانند. منتها فرد متقاضی این ویزا بایستی از طریق ارسال برخی مدارک ثابت کند که هدف او از درخواست ویزای پرتغال در واقع انجام یک سفر توریستی به این کشور می باشد. برای این منظور نیز مدارک لازم برای اخذ این نوع ویزای پرتغال نیز بایستی به سفارت این کشور تحویل داده شود. شما عزیزان برای دریافت مشاوره های تخصصی در باب نحوه اخذ ویزای شنگن پرتغال می توانید با وکلای ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *