تایلند

موزه مجسمه های انسانی تایلند

موزه مجسمه های انسانی تایلند

اگر در تایلند بوده و قصد سفر به شهر خون کائو را دارید، پس توصیه می شود که حتما از موزه مجسمه های انسانی تایلند هم دیدن کنید. مجسمه هایی از مردم عادی تا شخصیت های برجسته و معروف که همگی از جنس فایبرگلس ساخته شده اند. اما شاید بپرسید که چرا مجسمه ها به جای موم سنتی از فایبرگلس ساخته شده اند؟ دلیل استفاده از فایبرگلس در ساخت مجسمه های این موزه به دلیل حاکمیت اقلیم گرمسیری یا تروپیکال در این منطقه از تایلند است که به احتمال زیاد سبب ذوب مجسمه های مومیایی می شود. در این موزه مجموعا 125 مجسمه در موضوعات متنوع زیر وجود دارد:

  • لایف استایل (سبک زندگی)
  • سنت ها
  • فرهنگ
  • مذهب
  • خرد

هدف ما در سایت سفیران سفر از معرفی جاذبه های توریستی و تفریحی تایلند 2024 آشنایی هر چه بهتر شما عزیزان با این کشور و شرایط سفر به آن است.

جاذبه ای بنام موزه مجسمه های انسانی تایلند

بی تردید یکی از موزه های جذاب و تماشایی در کشور تایلند، موزه مجسمه های انسانی تایلند یا Thai Human Imagery Museum است. موزه ای که در استان ناکون پاتوم تایلند واقع شده و گردشگران برای بازدید از این معبد نیز حتما بایستی به شهر خون کائن سفر کنند. مجسمه هایی از هر نوع از مردم عادی گرفته تا شاهان و پادشاهان که همگی نیز به خاطر حاکمیت آب و هوای گرم در منطقه از جنس فایبرگلس ساخته شده اند.

تاریخچه موزه مجسمه های انسانی تایلند

موزه مجسمه های انسانی تایلند در 14- ام ژوئن سال 1989 میلادی افتتاح شده است. این موزه معروف و نام آشنا با الهام از آثار هنرمند تایلندی دانگ کاوی پیتیاکورنیسلیپ و همکارانش با هدف ارتقاء جایگاه و حفاظت از هنر و فرهنگ سنتی تایلند ساخته شده است. جالب است بدانید که این هنرمندان نیز بیش از 10 سال از عمرشان را صرف مطالعه و زمایش بر روی مجسمه های مومیایی با استفاده از فایبرگلس کردند.

تاریخچه موزه مجسمه های انسانی تایلند

نمایشگاه های موزه مجسمه های انسانی تایلند

همانند هر موزه ای در دنیا، موزه مجسمه های انسانی تایلند نیز دارای نمایشگاه های مخصوص خودش است. نمایشگاه های این موزه فاخر شامل مجسمه های تاریخی تایلندی مثل پادشاهان سلسله چاکری، نمایش هایی از فرهنگ و آداب و سنن تایلندی و نیز شخصیت های داستانی معروف مثل شخصیت هایی از شعر سونتورن پو و پرا آپای مانی است. جالب است بدانید که در این موزه کلا 125 مجسمه وجود دارد. برای مثال در تصویر پایین می توان مجموعه مجسمه پادشاهان سلسله چاکری تایلند مشاهده کرد که در همین موزه به نمایش عموم گذاشته شده است:

نمایشگاه های موزه مجسمه های انسانی تایلند

معرفی مجسمه های موزه مجسمه های انسانی تایلند

موزه مجسمه های انسانی تایلند مجسمه های فایبرگلسی با جزییات تمام عین کارکتر یا شخصیت واقعی را نمایش می دهد. همان طوری که در مطالب فوق هم بیان شد، این موزه و مجسمه های مختلفی که در آن وجود دارد آثار هنرمند خلاق تایلندی به نام دانگ کاوی پیتیاکورنیسلیپ (Ms. Duangkaeo Thippayakonsilp) و یک گروه از هنرمندان تایلندی است. مجسمه ها از کارکترهای مختلف و در بخش های مختلف موزه چیده شده است که شامل:

  • راهب های بودایی بزرگ
  • پادشاهان سابق سلسله چااکری
  • شطرنج تایلندی
  • خانواده تایلندی
  • کودکان تایلندی
  • ابطال برده داری
  • و غیره

در واقع موزه مجسمه های انسانی تایلند ساختمانی 2 طبقه است که مجسمه های هنری موجود در آن در بخش های مختلف زیر چیده شده اند:

  • مجموعه تاریخی: که شامل 8 مجسمه از پادشاهان خاندان چاکری است
  • مجموعه راهب های معروف: که شامل 17 مجسمه از راهب هی معروف تایلندی است
  • مجموعه لایف استایل یا سبک زندگی: شامل افراد در حال بازی شطرنج، خانواده تایلندی، فرد در حال تماشای اخبار و غیره است.
  • مجموعه افراد سرشناس: شامل 3 استاد موسیقی تایلندی و 3 شخص معروف بین المللی است.
  • مجموعه رامان پنجم و لغو برده داری
  • مجموعه سونترون پو پرا آپای مانی
  • مجموعه بازی های کودکان تایلندی

معرفی مجسمه های موزه مجسمه های انسانی تایلند

نحوه دسترسی موزه مجسمه های انسانی تایلند

برای دسترسی به موزه مجسمه های انسانی تایلند شما بایستی به استان ناکون پاتوم تایلند سفر کنید و هنگام ورود به این استان نیز مسیر منتهی به شهر خون کائو را طی کنید. مثلا اگر بخواهید با خودرو از شهر بانگوک تایلند عازم شهر خون کائو شوید، در این صورت شما بایستی مسافت 39 کیلومتری را در عرض 36 دقیقه طی کنید تا به این موزه برسید. منتها قبل از شروع این سفر خوب است از ساعات بازدید از این موزه نیز بدانید که از قرار زیر است:

ساعات بازدید از موزه مجسمه های انسانی تایلند
دوشنبه 8:30 الی 17:30
سه شنبه 9:00 الی 17:30
چهارشنبه 9:00 الی 17:30
پنج شنبه 9:00 الی 17:30
جمعه 9:00 الی 17:30
شنبه 8:30 الی 18
یکشنبه 8:30 الی 18

موضوع مهم بعدی در خصوص هزینه بلیط بازدید از این موزه تایلندی است. طبق اعلام وب سایت این موزه، هزینه بلیط بازدید از این موزه برای هر بزرگسال حدود THB300 (بات) و برای هر کودک نیز حدود THB150 (بات) است.

نحوه دسترسی موزه مجسمه های انسانی تایلند

هتل ها و رستورانهای اطراف موزه مجسمه های انسانی تایلند

از جمله هتل های نزدیک به موزه مجسمه های انسانی تایلند می توان به سوآن سامپران (3.46 مایلی)، هتل بوردینگ هاوس (1.94 مایل)، استراحتگاه و آبگرم RK Riverside (2.37 مایل)، باوت هاوس بوتیک ریورساید (2.15 مایل) و نیز هیدن هالیدی هاوس (4.95 مایل) اشاره کرد. اما از کافه ها و رستوران های نزدیک به این موزه نیز می توان به پریولوم چومنام (0.70 مایل)، کافه شناور ریوا (2.34 مایل)، سوم کائو (1.47 مایل)، بوتیک چای چادا (1.66 مایل) و جاردین دی چایسری (2.71 مایل) اشاره کرد.

جاذبه های اطراف موزه مجسمه های انسانی تایلند

کلا مدت پیشنهادی برای بازدید از موزه مجسمه های انسانی تایلند 1 ساعت است. پس از به پایان رساندن این بازدید، حالا شما می توانید با ی برنامه ریزی خوب از دیگر جاذبه های دیدنی در اطراف این موزه هم دیدن کنید. با نگاهی به نقشه جاذبه های توریستی شهر خون کائو در فاصله 6 مایلی از موزه مجسمه های انسانی می توان 12 جاذبه دیدنی را پیدا کرد. که از آن جمله می توان به جاذبه های زیر اشاره کرد:

موزه وودلند موآنگ مای (فاصله از موزه مجسمه های انسانی تا 1.5 مایل)

موزه وودلند موآنگ مای

موزه جزادا تکنیک (فاصله تا 2.8 مایل)

معبد کلانگ بانگ کائو (فاصله 1.5 مایل)

معبد کلانگ بانگ کائو

معبد منحصر بفرد سامپران (فاصله 3.3 مایل)

بازار دون وای (فاصله تا 5 مایل)

بازار دون وای

معبد رای کینگ (فاصله تا 7.6 مایل)

کافه دوبوآ (فاصله تا 8.8 مایل)

پارک طاووس سامپران (فاصله تا 5.5 مایل)

پارک طاووس سامپران

کارشناسان و مشاورین مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت همواره آماده پاسخگوئی به سوالاتتان در زمینه مسافرت به اقصی نقاط جهان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *