بلغارستان

موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان

موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی و جذاب برای بازدید گردشگران در شهر صوفیه، موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان می باشد. موزه ای که شامل نمایشگاه های دائمی و موقتی برای نمایش انواع سنگ ها و کانی های به دست آمده از معادن کشور بلغارستان و سراسر جهان می باشد. جالب است این را هم بدانید که در این موزه 20000 نمونه سنگ معدنی مخصوصا از سنگ ها و کانی های نایاب و کمیاب نگهداری می شود. لازم به ذکر است که موزه مذکور در شهر صوفیه همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر به روی عموم گردشگران باز است.

موزه ها و گالری ها از جمله معروفترین و پر بازدیدترین جاذبه های شهر صوفیه محسوب می شوند. موزه هایی که در موضوعات مختلف از جمله موضوعات هنری، فرهنگی، سیاسی، تاریخی بر پا بوده و پذیرای گردشگرانی از کشورهای مختلف جهان می باشد. از جمله موزه های مذکور می توان به موزه تاریخ ملی، موزه ملی تاریخ نظامی، موزه هنر سوسیالیست، گالری هنر ملی، موزه باستان شناسی بلغارستان و غیره اشاره کرد. به منظور کسب مشاوره تخصصی درباره شروع یک سفر مهیج و شیرین به هر نقطه ای از جهان با ما در مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

درباره موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان بیشتر بدانید!

یکی دیگر از موزه های جذاب و دیدنی در شهر صوفیه (پایتخت بلغارستان) موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان می باشد که با عنوان رسمی موزه ملی انسان و زمین (EMNM) نیز شناخته می شود. موزه ای که با هدف یافتن، جمع آوری، ذخیره سازی و نیز نمایش کانی ها و مشتقاتشان تاسیس شد. موزه ای که در یک ساختمان منحصر بفردی در مرکز صوفیا قرار دارد که در اواخر قرن 19- ام ساخته شده است و نمایی از آن را در تصویر پایین مشاهده می کنید:

درباره موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان

تاریخچه موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان

موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان که اصولا با عنوان رسمی موزه ملی زمین و مردم (Earth and People National Museum) نیز شناخته می شود نوعی موزه علمی در شهر صوفیه بلغارستان است که تقریبا همه روزه نیز به روی گردشگران و بازدیدکنندگان باز است. یکی از موارد مهم و مورد توجه در خصوص این موزه نیز قدمت تاسیس آن می باشد. به لحاظ تاریخی این موزه در دهه 1980 پایه گذاری شده است. در حقیقت این موزه تحت دستور شماره 50/30. 12. 1895 شورای وزرای بلغارستان در 1 ژانویه سال 1986 میلادی تاسیس شد.

تاریخچه موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان

کلکسیون موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان

همان طوری که گفته شد، اغلب کانی های جمع آوری شده در موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان از دل طبیعت خود کشور بلغارستان به دست آمده است. اما برای تکمیل این کلکسیون کانی ها و سنگ های دیگری از اقصی نقاط جهان نیز در این موزه به نمایش عموم گذاشته شده است. در کل موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان شامل دو نمایشگاه موقتی و دائمی با بیش از 20000 نمونه کانی معدنی از سراسر جهان می باشد. در این نمایشگاه ها تقریبا همه نوع کانی و سنگ از انواع سنگ های بازالتی، گرانیتی، کنگلومرایی، فسیل ها و غیره وجود دارد.

کلکسیون موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان

تور راهنمای موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان

برای اغلب گردشگران و بازدیدکنندگانی که تخصصی در زمینه سنگ شناسی و معدن ندارند، بهترین شیوه بازدید از موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان همراهی با تور راهنمای این موزه است. توری که توسط مسئولان این موزه برگزار می شود. غالبا نیز تور راهنمای موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان به زبان های مختلف و برای یک گروه 20 نفره برگزار می شود. در ضمن هزینه تور مذکور به زبان بلغاری برای هر گردشگر در حدود Iv20 (لوا) و هزینه تور به زبان انگلیسی برای هر نفر در حدود Iv35 (لوا) می باشد.

تور راهنمای موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان

موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان کجاست؟

بلغارستان به سبب موقعیت جغرافیایی و ژئولوژیکی خاص دارای کانی های ارزشمند و کمیابی بوده و به همین دلیل نیز این کشور جزء کشورهای معدن خیز جهان محسوب می شود. به همین دلیل نیز برای به تصویر کشیدن این ذخایر ارزشمند طبیعی و آشنایی همگان با این موهبت الهی، موزه سنگ شناسی و منابع معدنی بلغارستان تاسیس شده است. این موزه در شهر صوفیه به آدرس bul. Cherni vra 4, Sofia 1421. Bulgaria واقع شده است. این موزه از روز سه شنبه تا روز شنبه از ساعت 10 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است. در ضمن هزینه بلیط ورودی موزه مذکور از این قرار است:

  • بزرگسالان: Iv 6 (لوا بلغارستان)
  • شاگردان و دانشجویان: Iv 3 (لوا بلغارستان)
  • بخش آموزشی کودکان و بزرگسالان: Iv 1 (لوا بلغارستان)
  • کودکان زیر 7 سال: رایگان

برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص این موزه و نیز شرایط بازدید از آن به سایت رسمی موزه به نشانی www.earthandman.org مراجعه کنید. مشاورین و کارشناسان مجرب ما در مجموعه سفیران سروش سعادت آماده راهنمائی بیشتر هموطنان در زمینه اخذ ویزای بلغارستان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *