پرتغال

موزه سرالوس در پرتغال

موزه سرالوس در پرتغال

موزه سرالوس در پرتغال یکی از معروفترین و پربازدیدترین موزه های این کشور اروپایی برای گردشگران و علاقه مندان به حساب می آید. در اصل سرالوس Serralves یک موسسه فرهنگی واقع در شهر پورتو پرتغال است. این موزه شامل یک موزه هنر معاصر، یک پارک و یک ویلاست و هر کدامیک نیز مثالی از معماری معاصر، مدرنیسم و معماری آرت دکو می باشد. موزه ای که توسط معمار پرتغالی آلوارو سیزا وییرا طراحی شده و بین سال های 1991 تا 1999 میلادی نیز ساخته شده است. این موزه با سالانه حدود 1 میلیون بازدیدکننده حالا به عنوان دومین موزه پر بازدید کشور پرتغال و یکی از مرتبط ترین موزه ها درباره هنر معاصر اروپا محسوب می شود. توصیه می شود در ادامه همین مطالب نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره موزه سرالوس؛ دومین موزه پر بازدید پرتغال

موزه سرالوس Museum Serralves یکی از موزه های معروف کشور پرتغال می باشد که مخصوصا برای هنرمندان و هنر دوستان یک جای ایده آلی محسوب می شود. چرا که موزه سرالوس یک نوع موزه هنری است که بیشتر از همه نیز به خاطر برپایی نمایشگاه های موقتی با موضوعات مختلفی مثل هنر پاپ، هنر مدرن و معاصر معروف است. موزه ای به مساحت 4500 متر مربع که دارای بخش های جالب و متنوعی مثل تالار کنفرانس، کتابخانه، یک مرکز اسناد، فروشگاه، کتابفروشی و نیز مناطقی برای استراحت مثل یک رستوران با تراسی مشرف بر پارک می باشد. نمایی از موزه سرالوس پرتغال را در تصویر پایین مشاهده می کنید:

درباره موزه سرالوس؛ دومین موزه پر بازدید پرتغال

تاریخچه موزه سرالوس در پرتغال

واقعیت این است که پلان های معماری برای موزه سرالوس برای اولین بار در سال 1991 میلادی توسط معمار آلوارو سیزا مطرح شد. اما ساختمان جدید برای برپایی این موزه نهایتا در سال 1999 میلادی افتتاح شد. ساختمانی که با منطقه شهری پیرامونی اش نیز هارمونی خیلی خوبی دارد. اگر به نمای بیرونی ساختمان این موزه نیز توجه کنید می بینید که این بنا متشکل از یک بدنه اصلی به همراه دو بال نمایشگاهی است که به طرف جنوب گسترش یافته است. از همین رو نیز گفته می شود که موزه سرالوس دارای یک لایوت خیلی خاصی است.

تاریخچه موزه سرالوس در پرتغال

معماری موزه سرالوس پرتغال

موزه سرالوس در سال 1999 میلادی به طور رسمی افتتاح شد و در آن زمان نیز هدف از پایه گذاری این موزه نمایش هنر معاصر به علاقه مندان فرهنگ و هنر بود. جالب است بدانید که در همان سال افتتاح کلا حدود 4.6 میلیون نفر از این موزه دیدن کردند. به دنبال پیگیری همین اهداف بود که بنیاد سرالوس در مارس سال 1991 میلادی قراردادی با معمار آلوارو سیزا وییرا امضاء کرد تا برای این موزه پروژه ای طراحی و ارائه کند. نمایی از فضای داخلی موزه سرالوس را در زیر مشاهده می کنید:

فضای داخلی موزه سرالوس

بدین ترتیب طرح ارائه شده توسط وییرا مورد تایید بنیاد سرالوس قرار گرفت. از همین رو ساختمان این موزه با مساحتی در حدود 13000 متر مربع پایه ریزی شد که این شامل 4500 متر مربع فضای نمایشگاهی در 14 گالری بود که در سال 1999 میلادی نیز درهایش به روی عموم باز شد.

کلکسیون و نمایشگاه های موزه سرالوس در پرتغال

این موزه با پیشنهاد آثار هنر معاصر برای برپایی کلکسیون اش افتتاح شد که عمده آن آثار نیز در سال های بعدی خریداری شدند. امروزه این کلکسیون با آثار خریداری شده و نیز آثار اهدایی تکمیل شده است. از همان ابتدا نیز کلکسیون و نمایشگاه های مختلف این موزه بر روی دوره زمانی پس از سال 1968 میلادی متمرکز بود. از این گذشته بهتر است بدانید که موزه سالوس هیچ نمایشگاه دائمی ندارد اما درعوض موزه سرالوس میزبان 5 نمایشگاه از آثار هنرمندان مختلفی است که همه ساله دعوت می شوند.

نمایشگاه های موزه سرالوس در پرتغال

در سال های اخیر این موزه نمایشگاه هایی را توسط آلوارو لاپا، فرانز وست، جوسه ون بروگن، ریچارد همیلتون، آنا جوتا، کلیاس اولدنبورگ، رونی هورن، کریستوفر وول، مونیر شاهرودی و غیره سازماندهی کرده است.

معرفی تورهای راهنمای موزه سرالوس پرتغال

با اینکه گردشگران به صورت انفرادی نیز می توانند از موزه سرالوس دیدن کنند ولی بهترین توصیه به آنها این است که جهت بازدید از موزه سرالوس با انواع تورهای راهنمای شهر پورتو همراه شوند. دلیل این کار این است که شما در قالب تورهای راهنمای پورتو علاوه بر بازدید از موزه سرالوس همچنین می توانید از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر هم بازدید کنید. با این توضیح اکنون به معرفی تورهای شهر پورتو می پردازیم:

  • پورتو پرمیوم 3 در 1: اتوبوس هوپ- آن هوپ- آف، تور تراموا و گویندایس فونیکولار: با هزینه رزرو $27.58 (دلار)
  • تور هوپ آف هوپ آن پورتو با قایق رودخانه ای و نوشیدنی خنک: با هزینه رزرو از $23.34 (دلار)
  • تور هوپ آف هوپ آن پورتو: با هزینه رزرو از $21.22 (دلار)
  • تور مشاهده چشم اندازهای پورتو- تجربه اتوبوس هوپ آف هوپ آن: با هزینه رزرو از $21.22 (دلار)
  • تور خصوصی یک روزه پورتو: با هزینه رزرو از $85.29 (دلار)

معرفی تورهای راهنمای موزه سرالوس پرتغال

نحوه بازدید از موزه سرالوس پرتغال

همانگونه که در ابتدای بحث نیز گفته شد، موزه سرالوس در شهر پورتو پرتغال قرار داشته و گردشگران جهت بازدید از این موزه بایستی به آدرس شهر پورتو، خیابان دووم ژائو دی کاسترو مراجعه کنند. بر طبق اعلام وب سایت موزه سرالوس (www.serralves.pt) هزینه رزرو بلیط بازدید از این موزه جذاب برای هر نفر از €12 (یورو) شروع می شود. اما ساعت بازدید از موزه سرالوس از این قرار است:

  • دوشنبه تا جمعه: از ساعت 10 صبح تا ساعت 7 عصر
  • شنبه و یکشنبه: از ساعت 10 صبح تا ساعت 8 عصر

و نکته پایانی در این خصوص اینکه مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از موزه سرالوس بین 1 الی 2 ساعت متغیر است. مجموعه سفیران سروش سعادت با داشتن کادری از کارشناسان و مشاورین مجرب در تمامی سفرهای داخلی و خارجی همراه شما گردشگران و مسافران عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *