اسلواکی

موزه حمل و نقل براتیسلاوا

موزه حمل و نقل براتیسلاوا

موزه حمل و نقل براتیسلاوا برای گردشگرانی که به کلکسیون خودروهای قدیمی و آنتیک علاقه مند هستند یک گزینه خوبی جهت بازدید محسوب می شود. این موزه همان طوری که از نام آن هم برمی آید مختص نمایش انواع وسیله نقلیه کلاسیک و قدیمی است. در واقع نیز موزه مذکور شعبه ای از موزه فنی اسلواک در کوسیج می باشد که درست در کنار ایستگاه راه آهن اصلی شهر براتیسلاوا در خیابان سانکوا قرار دارد. این موزه در زمره قدیمی ترین موزه های براتیسلاوا نیز محسوب می شود و تاریخ افتتاح آن به 24 ژوئن سال 1999 برمی گردد.

این موزه خود دارای دو سالن نمایشگاهی شامل حدود 100 خودرو، 25 موتور سیکلت تاریخی و چند دو چرخه و نیز لوکوموتیوهای بخاری و الکتریکی می باشد. اغلب خودروهای به نمایش درآمده در این موزه بازماندهای از دهه 1970 میلادی می باشد. در بین این خودروها نیز می توان هم خودرو نظامی و هم خودرو اداری را مشاهده کرد. مجموعه سفیران سفر ضمن ارائه آخرین اطلاعات و اخبار مسافرتی و گردشگری، همچنین این تخصص را دارند تا هموطنان را در اخذ انواع ویزای مسافرتی نیز یاری نمایند.

درباره موزه حمل و نقل براتیسلاوا

درباره موزه حمل و نقل براتیسلاوا بیشتر بدانید!

یکی از موزه های بسیار جذاب براتیسلاوا حداقل برای ماشین بازها و افراد فنی، موزه حمل و نقل Bratislava Transport Museum می باشد. موزه ای که دسترسی به آن بسیار راحت است چرا که این موزه تقریبا در مرکز شهر براتیسلاوا نزدیک ایستگاه راه آهن اصلی شهر قرار دارد. در این موزه نه تنها کلکسیونی از خودروهای کلاسیک و قدیمی دهه های گذشته بلکه همه نوع وسیله نقلیه از دوچرخه و موتور گرفته تا قطار و لوکوموتیوهای قدیمی و از رده خارج را می توان دید:

در این نمایشگاه کلکسیون خودروهای کلاسیک اعم از سواری و ون را می توان مشاهده کرد.

نمایشگاه کلکسیون خودروهای کلاسیک

قطارها و لوکوموتیوهای لوکس و قدیمی جزئی از نمایشگاه موزه حمل و نقل براتیسلاوا را تشکیل می دهند.

قطارها و لوکوموتیوهای لوکس و قدیمی

دوچرخه ها و موتورهای کلاسیک نیز بخش دیگری از موزه حمل و نقل براتیسلاوا را به خود اختصاص می دهند.

دوچرخه ها و موتورهای کلاسیک

تاریخچه موزه حمل و نقل براتیسلاوا

در حقیقت برپایی موزه حمل و نقل براتیسلاوا مرهون تلاش های انجام شده توسط شخصی است که انواع وسایل نقلیه موتوری را از دهه 1970 جمع آوری کردتا توسعه حمل و نقل جاده ای و راه آهنی را در براتیسلاوا به صورت مستند نمایش دهد. توسعه حمل و نقل جاده ای نیز توسط کلکسیونی از اتومبیل ها و موتورسیکلت های مربوط به دوره زمانی بین دو جنگ جهانی تا وسایل نقلیه به جا مانده از دهه 1970 نشان داده می شود. اما لازم است بدانید که خود موزه رسما در 24 ژوئن سال 1999 افتتاح شده است. معمولا هم اکثر وسایل نقلیه نمایش داده شده در این موزه مربوط به خود کشور اسلواکی است و یا در این کشور تولید شده و یا در این کشور مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله این وسایل نقلیه می توان به تاترا 15 و تاترا 603 اشاره نمود که تصاویری از آنها را در زیر مشاهده می کنید:

تاریخچه موزه حمل و نقل براتیسلاوا

کلکسیون های موزه حمل و نقل براتیسلاوا

کلا دو تالار نمایشگاهی موزه حمل و نقل براتیسلاوا شامل فقط 100 ماشین و 25 موتورسیکلت و لوازم فنی مختلف می باشد. لازم است بدانید که قدمت اکثر وسایل نقلیه نمایش داده شده در این کلکسیون نیز به دوره بین دو جنگ جهانی اول و دوم تا دهه 1970 می رسد. اینها شامل نمونه خودروها و وسایل نقلیه نظامی و ادارای می باشد. ضمنا بر روی مسیرهای راه آهنی مختلف این موزه نیز لوکوموتیوهای الکتریکی و بخاری مختلفی هم نمایش داده می شود. پس موزه حمل و نقل براتیسلاوا دارای یک نمایشگاه دائمی شامل دو تالار نمایشگاهی زیر می باشد:

  • نمایشگاه حمل و نقل جاده ای: شامل خودروها، موتور سیکلت ها و حتی دوچرخه های به جا مانده از دوره بینا جنگی یعنی دهه 1960 تا وسایل نقلیه مربوط به دهه 1970 می باشد.
  • نمایشگاه حمل و نقل ریلی: شامل مسیرهای ریلی که انواع لوکوموتیوهای بخاری، موتوری و الکتریکی را نشان می دهد. همچنین در بخشی از این تالار نمایش نیز علائم و تابلوهای راه آهن، تجهیزات برقراری ارتباط و اجهیزات و لوازم نگهداری و تعمیر راه آهن نمایش داده می شود.

کلکسیون های موزه حمل و نقل براتیسلاوا

شرایط بازدید از موزه حمل و نقل براتیسلاوا

پیش از شروع سفر به این موزه و بازدید از بخش های مختلف و متنوع آن لازم است بدانید که موزه حمل و نقل براتیسلاوا در خیابان براتیسلاوسکی کراج قرار دارد. برای رسیدن به موزه مذکور در شهر براتیسلاوا نیز می توان از گزینه های حمل و نقلی مختلف مثل خودرو یا اتوبوس بهره گرفت اما در مورد ساعات کار موزه نیز باید بدانید که موزه حمل و نقل براتیسلاوا معمولا دوشنبه ها بسته است و از سه شنبه تا یکشنبه هر هفته نیز از ساعت 10 صبح تا ساعت 17 به روی عموم مردم باز است. مدت زمان بازدید از موزه حمل و نقل براتیسلاوا 1 ساعت بوده و هزینه ورودی آن برای هر نفر حدود €3.30 (یورو) می باشد. پاسخ سوالات خود درباب چگونگی سفر به اروپا را می توانید از تیم کارشناسان مجموعه سفیران سفر دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *