تایلند

موزه تالار افیون تایلند

موزه تالار افیون تایلند

موزه تالار افیون تایلند موزه ای جالب در زیربخش ویانگ از توابع منطقه چیانگ سائن استان چیانگ ری تایلند می باشد. موزه ای که به واکاوی در تاریخچه تریاک، کشت و کاربردش پرداخته و همچنین نشان دهنده یک مزرعه خشخاش کوچکی نیز می باشد. در واقع این موزه شما را به تاریخ کهن نحوه کشت و استفاده از تریاک از دوره یونان و مصر باستان تا به امروز می برد. در مجموع نیز این موزه در 3 طبقه دایر است که دو طبقه آن مربوط به نمایشگاه های واقعی است که همه نوع موضوعی را درباره تریاک پوشش می دهد. ضمنا هزینه بازدید از موزه مذکور برای هر گردشگر خارجی حدود THB200 (بات تایلندی) و برای هر فرد تایلندی در حدود THB150 (بات) می باشد. در ادامه بحث نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با اطلاعات کاملی در خصوص این موزه جذاب در تایلند آشنا شوید.

درباره موزه تالار افیون تایلند

موزه افیون The Hall of Opium در پارک مثلث طلایی میزبان چتدین بخش متنوع و نمایشگاه های مختلف با موضوع تخصصی افیون یا تریاک است. در واقع این موزه برای آموزش بازدیدکنندگانش از ترکیبی از نمایشگاه ها و نیز مولتی مدیا (چند رسانه) بهره می برد. هدف از برپایی آن نیز آموزش افراد در خصوص افیون، نمایشی از تاریخچه این ماده مخدر، منشا یا ریشه اولیه افیون، جنگ تریاک، جنگ سالاران تریاک، استفاده از این ماده در داروها، عوارض تریک، نبرد علیه تریک، ترک اعتیاد و توانمند سازی افراد معتاد به تریاک و غیره می باشد. در تصویر زیر نمای بیرونی از موزه تالار افیون تایلند را مشاهده می کنید:

نمای بیرونی از موزه تالار افیون تایلند

بخش های متنوع موزه تالار افیون تایلند

همان طوری که در مطالب قبلی نیز گفته شد، موزه تالار افیون در تایلند از بخش ها و نمایشگاه های مختلفی تشکیل شده است. این موزه از بخش های مختلف زیر تشکیل شده است:

  • بخش ورودی: یک تونل تاریک به طول 137 متر به سمت مزرعه خشخاش در بخش تالار
  • بخش تالار: یک مزرعه خشخاش که در آنجا می توان با گونه های مختلف گل خشخاش آشنا شد
  • بخش تریاک در سیام: نمایشی از خانه چای چینی قدیمی که مردم برای کشیدن تریاک به آنجا می آمدند و نیز در این بخش از موزه تالار افیون می توان با ریشه افیون در سیام (تایلند) آشنا شد
  • بخش پزشکی اسرارآمیز: این بخش از موزه به بازدیدکنندگان علوم پشت توسعه مورفین و هروئین را نشان می دهد
  • بخش عوارض تریاک: این بخش نیز عوارض نامطلوب استعمال مواد مخدر و اعتیاد افراد و جامعه به این ماده را نشان می دهد

بخش های متنوع موزه تالار افیون تایلند

شرایط بازدید از موزه تالار افیون تایلند

پیش از بازدید از موزه مذکور بهتر است با شرایط و نحوه بازدید از آن آشنا شد. موزه تالار افیون یکی از جاذبه های استان چیانگ ری کشور تایلند به حساب می آید. گردشگران نیز برای بازدید از موزه مذکور بایستی به استان چیانگ ری تایلند، منطقه چیانگ سائن، ویانگ، موزه تالار افیون گلدن تری انگل سفر کنند. این موزه به جز یکشنبه ها در مابقی ایام هفته از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 3:30 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است و هزینه ورودی آن نیز برای هر گردشگر در حدود THB 200 (بات تایلند) می باشد. نکته آخر اینکه مدت زمان توصیه شده به منظور بازدید از موزه مذکور نیز بین 1 الی 2 ساعت می باشد.

اما سوال اینجاست که آسانترین شیوه دسترسی به موزه تالار افیون در تایلند چیست؟ همانگونه که قبلا هم گفته شد، موزه تالار افیون در پارک گلدن تری انگل یا همان پارک مثلث طلایی در سواحل رودخانه مکونگ واقع شده است. ساده ترین روش به منظور دسترسی به این پارک نیز استفاده از خودرو شخصی و یا تاکسی است. با این حال، همچنین شما می توانید از اتوبوس های چیانگ رای به مائه سای نیز استفاده کنید که کلا 90 دقیقه طول می کشد.

شرایط بازدید از موزه تالار افیون تایلند

جاذبه های اطراف موزه تالار افیون تایلند

همان طوری که ذکر شد، مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از موزه مذکور بین 1 الی 2 ساعت می باشد و پس از اتمام این مدت گردشگران می توانند مقاصد گردشگری بعدی خودشان را تعیین کنند. در این مورد بهترین گزینه نزدیکترین جاذبه های توریستی هستند. با توجه به نقشه توریستی منطقه نیز می توان گفت که در شعاع 6 مایلی از همین موزه در حدود 9 جاذبه توریستی مختلف وجود دارد که از معروفترین آنها می توان به خانه افیون، مثلث طلایی یا گلدن تری انگل، وات پرا دات پا- نگائو، سوپ رواک و غیره اشاره کرد.

هتلها و رستورانهای اطراف موزه تالار افیون تایلند

مزیت دیگر بازدید از موزه تالار افیون در تایلند وجود امکانات رفاهی مختلف در مجاورت این تالار می باشد. مثلا از نزدیکترین هتل ها به این موزه می توان به اقامتگاه و کمپ فیل مثلث طلایی آنانتارا، کمپ مثلث طلایی چهار فصل، اقامتگاه مثلث طلایی سلطنتی، گلدن ایارا ویلا، هتل ویانگ یونوک و غیره اشاره کرد. همچنین از رستوران های نزدیک به موزه مذکور می توان به رستوران های فا مای، مکونگ پیتزا، کافه جانین، رستوران ایتالیایی بان دالیا و غیره اشاره نمود. با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید به هر گونه اطلاعات و اخبار مهم توریستی از سراسر جهان دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *