اسلواکی

موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی

موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی

موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی را می توان جزء جذاب ترین و پربیننده ترین موزه های این کشور دانست که مورد استقبال فراوان قرار میگیرد. این موزه یکی از 11 موزه ای است که بخشی از موزه ملی اسلواکی واقع در براتیسلاوا محسوب می شوند. خود موزه ملی اسلواکی نیز در ساختمان بسیار زیبایی درست در کنار ساحل رود دانوب قرار دارد. این موزه شامل چهار نمایشگاه دائمی درباره تاریخ حیات بر روی زمین، گنجینه های کره زمین، تنوع زیستی در اسلواکی و نیز تنوع زیستی بر روی کره زمین می باشد.

در برپایی این نمایشگاه ها نیز مسئولان موزه از بیش از 3.8 میلیون قطعه نمایشی استفاده کرده اند. این قطعات شامل مجسمه های دایناسورها، فسیل های چند میلیون ساله، تاکسیدرمی حیوانات و حشرات مختلف و غیره می باشد. علاوه بر این موزه تاریخ طبیعی در سال چند نمایشگاه موقتی را نیز برای علاقه مندان برگزار می کند. ما در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری در رابطه با این موزه در کشور اسلواکی می پردازیم. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله توسط کارشناسان مجموعه سفیران سفر بتواند در ارتقاء و تکمیل اطلاعات گردشگری شما عزیزان موثر واقع شود.

تاریخچه افتتاح موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی

موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی Natural history museum یکی از بزرگترین و قدیمی ترین موزه های تاریخ طبیعی در منطقه شمال اروپاست. این موزه در سال 1930 و در ساختمان موزه ملی اسلواکی افتتاح شد. موزه ای که دارای نمای بسیار زیباست و طراحی داخلی آن با سقفی مرتفع و پلکان های بزرگ همراه با ستون های بلند، معماری اوایل قرن 20 را نشان می دهد. نمای موزه تاریخ طبیعی اسلواکی را در زیر مشاهده می کنید:

تاریخچه افتتاح موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی

این موزه بیشتر بر روی تحقیق، مستند سازی و نمایش محیط طبیعی مخصوصا از اسلواکی مب پردازد. اما قبل از بازدید از موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی نیز باید بدانید که این موزه شامل 4 نمایشگاه دائمی است که همگی آنها در طبقات دوم و سوم این موزه برگزار می شود. ضمنا موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی همچنین سالیانه حداقل 2 تا 3 نمایشگاه موقتی نیز در طبقه اول ساختمان موزه ملی اسلواکی برگزار می کند. تصاویری از موزه تاریخ طبیعی اسلواکی را در زیر مشاهده می کنید:

تصاویری از موزه تاریخ طبیعی اسلواکی

نمایشگاه های دائمی موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی

موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی SNM در زمره برترین موزه های این کشور قرار دارد. این موزه در ساختمان اصلی موزه ملی اسلواک در سواحل دانوب قرار دارد. بهتر است بدانید که کلکسیون این موزه مشتمل بر بیش از 3.8 میلیون قطعه نمایشی است و به همین دلیل در زمره برترین موزه های تاریخ طبیعی اروپا قرار می گیرد. قطعاتی که در قالب نمایشگاه های دائمی زیر به نمایش داده می شود:

تاریخ حیات بر روی کره زمین: که جهان های نابود شده از دوران گذشته را نمایش می دهد. شما در این نمایشگاه می توانید دایناسوری از تاتراس و حتی عقرب آبی 1 متری را که 425 میلیون سال پیش می زیسته اند را ببینید. در این نمایشگاه همچنین ماموت های اندازه واقعی را هم خواهید دید.

تاریخ حیات بر روی کره زمین

گنجینه زمین: نمایشگاه دائمی دیگری است که به اهمیت منابع طبیعی و زیستگاه های موجود در کره زمین با نمایشی از انواع حیوانات مخصوصا جانوران در معرض انقراض تاکید می کند.

گنجینه زمین در موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی

معجزه طبیعت؛ تنوع زیستی اسلواکی: از دیگر نمایشگاه های شگفت انگیز در موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی است که حیات گیاهی و جانوری کشور اسلواکی را از دشت های پست تا کوه های مرتفع آن نشان می دهد.

معجزه طبیعت؛ تنوع زیستی اسلواکی

معجزه طبیعت؛ تنوع زیستی کره زمین: فقط دیدن تنوع زیستی اسلواکی کافی نیست و موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی نمونه هایی از طبیغت زنده و غیر زنده را از مناطق قطبی، توندرا، جنگل های گرمسیری، گرینلند، بیابان ها، سواحل و صخره های مرجای زمین را هم به نمایش می گذارد.

معجزه طبیعت؛ تنوع زیستی کره زمین

شرایط بازدید از موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی

همان طوری که گفته شد، موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی در ساختمان موزه ملی اسلواکی قرار دارد و بازدید کنندگان برای دیدن این موزه باید به خیابان واجانسکه نابرژی در بافت قدیمی براتیسلاوا بروند. هزینه بلیط ورودی فقط موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی برای هر نفر حدود €4 (یورو) می باشد. اما اگر علاقه مند بازدید از کلیه موزه های موجود در موزه ملی اسلواکی هستید پس پیشنهاد می شود بلیط مشترک به مبلغ €10 (یورو) را پرداخت کنید. در این صورت شما می توانید هم نمایشگاه های دائمی و هم موقتی موزه های زیر را بازدید کنید:

  • موزه فرهنگ آلمانی کارپاتیان
  • موزه موسیقی
  • موزه موزه باستان شناسی
  • موزه فرهنگ مجارستانی در اسلواکی
  • موزه تاریخ (کستل)
  • موزه فرهنگ کرواسی در اسلواکی
  • موزه فرهنگ یهودی در اسلواکی

شرایط بازدید از موزه تاریخ طبیعی در اسلواکی

اسلواکی جزء اعضای رسمی اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شنگن اروپاست و سفر به آن مستلزم اخذ ویزای شنگن میباشد. هموطنان عزیز برای اطلاع دقیق از شرایط و هزینه درخواست این ویزا می توانند از مشاوره های مجموعه سفیران سفر استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *