تایلند

معبد چدی سائو لانگ تایلند

معبد چدی سائو لانگ تایلند

معبد چدی سائو لانگ تایلند معبدی پر از چدی (پاگودا) است. از آنجایی که در این معبد حدود 20 چدی است به آن معبد 20 چدی هم گفته می شود. این معبد از جمله جاذبه های توریستی معروف در شهر لامپانگ به حساب می آید. معبدی که قدمت احداث آن به قرن 15- ام میلادی برمی گردد. در ضمن جاذبه هی دیدنی این معبد فقط در چدی یا پاگودای آن خلاصه نمی شود بلکه همچنین این معبد میزبان مجسمه بودای طلایی است که وزن آن به بیش از 1.5 تن می رسد. خدمات سایت سفیران سفر برای هموطنان عزیز شامل ارایه اطلاعات به روز گردشگری، خدمات اخذ ویزای مسافرتی، تهیه بیمه سفر، رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما، رزرو تور راهنما و غیره است.

معبد چدی سائو لانگ یا معبد 20 چدی در تایلند!

کلا در فرهنگ و زبان تایلندی به برج های معابد، چدی Chedi گفته می شود. سازه ای شبیه مناره که معمولا با آب طلا اندود می کنند. که اگر از معبد چدی سائو لانگ دیدن کنید از این نوع سازه زیاد خواهید دید. این معبد از معابد بوداییان شهر لامپانگ تایلند و از جاذبه های معروف این شهر محسوب می شود. در همین معبد حدود 20 چدی (برج) سفید رنگ وجود دارد که به همین دلیل به آن معبد 20 چدی (The Temple of Twenty Chedis) هم می گویند.

معبد 20 چدی در تایلند

همان طوری که در تصویر فوق هم مشاهده می شود، چدی ها یا همان پاگوداها نزدیک همدیگر قرار دارند و مثل تکه های مروارید به نظر می رسند. این چدی ها به سبک لانا- برومس تزیین شده اند و یک معبد کوچکی هم در همین محل وجود دارد که در داخل آن مجسمه بودای سبک چیانگ سائن قرار دارد. در اینجا یک تابلو کشف شده از دوره هاریپونجایا نیز موجود است که ترجمه آن این است که می توان فرض کرد که قدمت آنها به بیش از هزار سال می رسد. نمایی از بنای معبد چدی سائو لانگ را در زیر مشاهده می کنید:

معبد چدی سائو لانگ یا معبد 20 چدی در تایلند

تاریخچه معبد چدی سائو لانگ

در کل قدمت ساخت معبد چدی سائو لانگ به قرن 15- ام یعنی عصر حاکمیت هاریپونچای برمی گردد. معبدی که در بین مردم محلی و گردشگران خارجی به خاطر 20 چدی اش معروف است. چدی هایی که به سبک معماری ترکیبی (برومس+ لانا) ساخته شده اند. افسانه ای هم در میان مردم محلی نقل می شود و آن اینکه اگر کسی این 20 چدی را بشمارد، شانس خوبی نصیبش می شود. اما همه جاذبه های معبد چدی سائو لانگ تایلند به دیدن چدی های آن ختم نمی شود. بلکه تالار اصلی معبد (ویهارن) با مجسمه بودای بزرگ موسوم به پرا چائو تان چدی و عبادتگاه (اوبوست) همراه با مجسمه بودای دراز کش از دیگر جذابیت های این معبد است.

تاریخچه معبد چدی سائو لانگ

معرفی جاذبه های معبد چدی سائو لانگ

جاذبه های معبد چدی سائو لانگ را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد. دسته اول جاذبه ها شامل چدی های آن و نیز مجسمه های بودا و راهبان بودایی در خود معبد است. دسته دوم جاذبه های این معبد نیز شامل یک موزه کوچکو نمایشگاه صنایع دستی است. چدی ها که اصلی ترین جاذبه توریستی معبد سائو لانگ به حساب آمده و سبب محبوبیت این معبد در میان گردشگران شده است. در حالی که پشت چدی ها نیز یک موزه کوچک 2 طبقه ای وجود دارد.

جاذبه های معبد چدی سائو لانگ

در طبقه دوم این بنا نمایشگاه صنایع دستی برپاست که این اشیاء یافت شده از خود معبد و زمین های اطرافش است. در حالی که طبق اول آن اشیاء مختلفی را نشان می دهد که توسط راهبان بودایی تزیین شده و اصلا مورد استفاده آنها قرار می گیرد. اینها شامل دوچرخ های قدیمی، گرامافون های قدیمی، فیلم های 16 میلی متری و حتی کامپیوتر مکینتاش قدیمی است. در پشت تالار اصلی معبد نیز نمازخانه مزین دیگری نیز وجود دارد که میزبان مجسمه درازکش بوداست که قدمت آن هم به قرن 15- ام میلادی می رسد. که این مجسمه در سال 1983 میلادی توسط کشاورزی که در حال کار روی مزرعه برنجش بوده کشف شده است. در زبان تایلندی سائو به معنای عدد 20 است. بنابراین چدی سائو لانگ نیز به معنای معبدی است که دارای 20 چدی یا پاگوداست.

شرایط بازدید از معبد چدی سائو لانگ

معبد چدی سائو لانگ تایلند در طول هفته و به صورت 24 ساعته باز است و در ضمن بازدید از این معبد زیبا برای تمامی گردشگران رایگان است. معبدی که برای دیدن آن بایستی زحمت سفر به شهر لامپانگ تایلند را تقبل کنید. منتها قبل از بازدید از این معبد بایستی قوانین بازدید از آن را مثل پوشیدن لباس مناسب، سکوت کردن، سیگار نکشیدن، قهقهه کردن، لگدمال کردن مجسمه بودا و غیره رعایت کرد.

شرایط بازدید از معبد چدی سائو لانگ

نحوه دسترسی به معبد چدی سائو لانگ تایلند

معبد چدی سائو لانگ در فاصله حدود 1.5 کیلومتری شمال شهر لامپانگ قرار دارد. برای دسترسی به این معبد نیز بایستی از روی پل راساداپیسک عبور کنید. سپس مسیر را ادامه دهید تا اینکه به تقاطع کشتارگاه برسید. سپس در اینجا به سمت راست و به طرف بزرگراه شماره 103 پیچیده و حدود 1.5 کیلومتری نیز از قبرستان تریلاک طی می کنید. تا به سمت چپ پیچیده و حدود 1 کیلومتری را هم رانندگی کرده تا به معبد برسید.

نحوه دسترسی به معبد چدی سائو لانگ تایلند

جاذبه های اطراف معبد چدی سائو لانگ تایلند

پس از بازدید از معبد چدی سائو لانگ شاید این سوال برایتان مطرح شود که جاذبه های گردشگری نزدیک به این معیبد کدامند؟ در اطراف معبد چدی سائو لانگ جاذبه های توریستی مختلفی وجود دارد که ما در اینجا به دو تا از این جاذبه ها اشاره می کنیم:

معبد پونگ سانونگ (Wat Pong Sanuk): معبد بودیی و از معروفترین جاذبه های گردشگری شهر لامپانگ محسوب می شود. این تنها صومعه تایلندی است که توسط یونسکو در سال 2008 میلادی به ثبت رسید. معبدی که برای مردمان محلی بسیار مقدس و قابل احترام است و شما در تصویر زیر نمایی از آن را مشاهده می کنید:

معبد پونگ سانونگ

بازار کاد کونگ تا (Kad Kong Ta): اگر عاشق خرید هستید و در شهر لامپانگ بسر می برید پس حتم از بازار کاد کونگ تا دیدن کنید. بازاری که معمولا شنبه ها و یکشنبه ها از ساعت 16:30 تا 22 شب باز است. در این بازار می توان همه چیز مثل غذا، نوشیدنی، سوغاتی، صنایع دستی و غیره خرید کرد و در ضمن همچنین می توان از شنیدن موسیقی محلی که توسط هنرمندان تایلندی اجرا می شود هم لذت برد.

بازار کاد کونگ

هدف نهایی مجموعه سفیران سروش سعادت این است که شما با خیال راحت و آسوده بتوانید به مقصد دلخواهتان سفر کرده و تنها به لحظات شیرین و به یادماندنی سفرتان فکر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *