تایلند

معبد پرا داماکایا تایلند

معبد پرا داماکایا تایلند

معبد پرا داماکایا تایلند یا همان وات پرا داماکایا معبد بودایی در منطقه کلونگ لوانگ در استان پاتوم تانی درست در شمال شهر بانکوک می باشد. معبدی با یک سقف یک تکه شبیه گنبدی بزرگ که از یک نظر نیز شبیه ورزشگاه است تا معبد! و اصلا به دلیل مساحت زیادی که دارد به عنوان بزرگترین معبد جهان نیز شناخته می شود! معبدی که در سال 1970 میلادی توسط مائچی چاندرا کونوکیونگ و لوانگ پور داماجایو ساخته شده است. معبدی که به عنوان معروفترین معبد سنت داماکایا نیز شناخته می شود. در ادامه همین مبحث نیز با ما در سایت سفیران سفر همراهی کنید تا با جذابیت های هنری و معماری این معبد بیشتر آشنا شوید.

درباره معبد پرا داماکایا در تایلند

معبد پرا داماکایا Wat Phra Dhammakaya معبدی بودایی با معماری متمایز از دیگر معابد تایلندی است. معبدی که از جاذبه های توریستی منطقه کلونگ لوانگ در استان پاتوم تانی محسوب می شود. از نظر تاریخی نیز معبد مذکور در سال 1970 میلادی توسط چاندرا کونوکیونگ و لوانگ پور داماجایو ساخته شده است. نکته جالب توجه درباره معبد پرا داماکایا در کشور تایلند نیز اینکه در ابتداء قرار بود از این معبد به عنوان مرکز مدیتیشن استفاده شود ولی بعدا با تصمیم پایه گذارانش در سال 1977 میلادی به یک معبد بودایی تغییر کاربری داد و در نهایت هدف از ساخت این معبد نیز تبدیل آن به مرکز معنوی جهانی برای کمک به ترویج شعار صلح جهانی از طریق صلح داخلی بود.

جاذبه های معبد پرا داماکایا تایلند

نمی توان از معبد پرا داماکایا تایلند صحبت کرد ولی سخنی درباره جاذبه های هنری و معماری آن حرفی نزد. جاذبه هایی که نه تنها در معبد پرا داماکایا بلکه در اکثر معابد تایلندی وجود دارد. در این معبد بودایی تقریبا غلب سمبل ها، نمادها و دیتیل های مربوط به آیین بودایی را می توان مشاهده کرد. از جمله این موارد می توان به مجسمه ها و تمثال های بزرگ و کوچک از بودا و نیز نقاشی های پر زرق و برق اشاره کرد که موضوع اغلب آنها نیز مذهبی است. بر همین مبناست که گردشگران در بازدید گروهی و یا انفرادی از معبد پرا داماکایا تایلند می توانند از همه ابعاد و جزییات تاریخی، هنری و فرهنگی آن دیدن کنند و درباره این معبد اطلاعات خوبی کسب کنند.

جاذبه های معبد پرا داماکایا تایلند

معبد پرا داماکایا تایند؛ معبدی با معماری متمایز!

ظاهر کلی این کعبد خیلی تمیز و شیک است. معبدی که دارای باغات و قضاهای سبز زیادی است. از نظر سبک معماری نیز نسبت به دیگر معابد بودایی تایلند تقریبا غیر معمول است. چرا که معبد پرا داماکایا با توجه به یک طرح مدرن ساخته شده و به همین دلیل نیز در طراحی و ساخت این معبد بودایی از حداقل تزیینات استفاده شده است. تاکید طراحانش بیشتر از همه بر روی عمل گرایی بوده است. اگر بخواهیم از نظر معماری نیز این معبد را مورد بررسی قرار دهیم بایستی بگوییم که معبد مذکور از 3 بخش مختلف به صورت زیر تشکیل شده است:

  • بخش اقامتگاه بودا: که شامل اوبوست و نیز اقامتگاه های راهبان بودایی است.
  • بخش اقامتگاه داما: که شامل بخش هایی برای آموزش دهی و نیز انجام مراسمات آیینی است.
  • بخش اقامتگاه سانگا: که شامل بخش هایی برای انجام مناسک و مراسمات رهبانی است.

از دیگر بخش های مختلف معبد پرا داماکایا در تایلند می توان به اوبوست (تالار انتصاب)، سالن یادبود کن یای آچان چاندرا کونوکویونگ (عبادتگاه هرمی شکل هشت ضلعی)، تاواتیمسا (بنایی که لوانگ پور داماجایو از آن برای درمان بیماریش استفاده کرد) و مرکز آموزش زبان انگلیسی داماکایا اشاره نمود.

معبد پرا داماکایا تایند؛ معبدی با معماری متمایز

شرایط بازدید از معبد پرا داماکایا در تایلند

معبد پرا داماکایا در استان پاتوم تانی، منطقه کلونگ لوانگ یعنی دقیقا در شمال بانکوک قرار دارد. اگر گردشگری بخواهد با خودرو شخصی و یا تاکسی خودش را از بانکوک به این معبد برساند بایستی فاصله ای در حدود 47 کیلومتر را در عرض 45 دقیقه طی کنند. این معبد بودایی هر روزه از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 10 شب به روی بازدیدکنندگان از سراسر جهان باز است. خبر خوش به بازدیدکنندگان نیز اینکه بازدید از معبد پرا داماکایا برای همگان رایگان است.

رستوران ها و هتلهای اطراف معبد پرا داماکایا تایلند

همانند اغلب جاذبه های توریستی در کشور تایلند، در نزدیکی معبد پرا داماکایا نیز رستوران ها و هتل های مختلفی وجود دارد و همین امر دست گردشگران خارجی را در انتخابشان آزاد می گذارد. مثلا از نزدیکترین رستوران های مدرن تایلندی به همین معبد می توان به رستوران های زیر اشاره کرد:

  • کافه و دیزاین هو ا سیت (1.01 مایلی)
  • کافه د فرانس (1.13 مایل)
  • لونگ پا ایسان کانائنگ (1.13 مایل)
  • کافه و رستوران له نویر (1.65 مایل) و غیره

در همین رابطه هتل های چند ستاره و لوکسی نیز در کنار معبد پرا داماکایا وجود دارد که از نزدیکترین و معروفترین این هتل ها نیز می توان به هتلهای زیر اشاره نمود:

  • هتل فنیکس (0.63 مایل)
  • آپارتمان سرویس دار گرینویل (0.54 مایل)
  • هتل پارک ESC (1.13 مایل)
  • هتل و باشگاه گلف پینهارست (1.13 مایل)
  • هوم استری/ بوتیک کلوب آسیا (7.97 مایل) و غیره

رستوران ها و هتلهای اطراف معبد پرا داماکایا تایلند

نزدیکترین جاذبه های توریستی به معبد پرا داماکایا تایلند

در کل مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از وات پرا داماکایا در حدود 1 الی 2 ساعت می باشد. اما بعد از اتمام بازدید از این معبد، گردشگران می توانند از دیگر جاذبه های توریستی در نزدیکی اش دیدن کنند. نکته مهم در اینباره نیز اینکه در شعاع حدود 6 مایلی از معبد مذکور نیز در حدود 9 جاذبه توریستی وجود دارد که برخی از معروفترین آنها شامل پارک دریم ورلد، بازار جامبو، موزه ملی علوم و غیره می باشد.

یکی از مهمترین نکاتی که قبل از بازدید از یک جاذبه توریستی بایستی بدان توجه کرد، رزرو بلیط ورودی یا بلیط پذیرش آن جاذبه توریستی است. برای این منظور نیز گردشگران می توانند بلیط مربوطه را به صورت مجازی و یا حضوری خرید کنند اما برای صرفه جویی در هزینه و زمان به گردشگران توصیه می شود بلیطشان را از طریق آنلاین و مراجعه به وب سایت های مربوطه تهیه کنند. در هر سفری مشاورین و کارشناسان مجموعه سفیران سروش سعادت با ارائه آخرین اطلاعات، اخبار و مشاوره های تخصصی یاری گر شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *