تایلند

معبد پراکائو دون تائو تایلند

معبد پراکائو دون تائو تایلند

معبد پراکائو دون تائو تایلند یک معبد بودایی در شهر لامپانگ است که با یک معماری چشم نوازی که دارد توسط اولین حاکم مون لامپانگ پایه گذاری شده است. از جاذبه های این معبد می توان به مجسمه بودای خوابیده، مجسمه فیل در حال حمل بودای زمردین، تالار عبادت لانا، موندوپ سبک بورمس، ویهارن و نیز چدی طلایی 50 متری آن اشاره نمود. به ین خاطر معروف است که گفته می شود شامل یک دسته موی بوداست! ضمنا از جمله مزایای بازدید از این معبد نیز می توان به وجود هتل ها و رستوران های متعدد در اطراف آن اشاره کرد. سایت سفیران سفر مشاور مطمئن شما در هر سفر خارجی است پس برای برنامه ریزی سفر راحت و شیرین خودتان با ما در ارتباط باشید.

درباره معبد پراکائو دون تائو تایلند

پس معبد پراکائو دون تائو (Wat Phra Kaew Don Tao) یک معبد بودایی در استان لامپانگ (شمال تایلند) می باشد. معبدی که قدمت ساخت آن به قرون 14 و 15- ام میلادی می رسد. نام این معبد نیز به طور تحت الفظی به معنای صومعه بودای زمردین در آب جار نول است. جالب است بدانید که مجسمه زمردین بودا نیز از سال 1434 تا 1468 میلادی در همین معبد قرار داشته و بعدا توسط پادشاه تیلوکاراج به معبد پرا سینگ در چیانگ مای منتقل شده است.

درباره معبد پراکائو دون تائو تایلند

جاذبه های دیدنی معبد پراکائو دون تائو تایلند

آنچه که در نگاه اول به معبد پراکائو دون تائو جذاب به نظر می رسد، سبک معماری این معبد است. سبک معماری این معبد تحت تاثیر سبک های معماری لانا، شان و بورمس است. قدیمی ترین سازه اصلی این معبد نیز چدی با روکش طلایی است که ارتفاع آن به حدود 50 متر می رسد. این چدی از نظر بوداییان بسیار مقدس است چرا که شامل بقایای موی بوداست. موندوپ این بنا که سازه 7 طبقه ای است در سال 1909 میلادی و به سبک بورمس طراحی و ساخته شده است.

چدی با روکش طلایی

از دیگر جاذبه های دیدنی این معبد می توان به تالار عبادت لانا اشاره کرد که بنایی بزرگ با سقف چند لایه است که در سال 1924 میلادی ساخته شده است و در بالای آن هم چوفاهای درازی قرار دارد. ضمنا نمای جلویی این بنا هم با سبک لانا به طرز زیبایی تزیین شده است.

جاذبه های دیدنی معبد پراکائو دون تائو تایلند

گذشته از این ویهارن معبد پراکائو دون تائو نیز وجود دارد که قدمت ساختش به سال 1926 میلادی می رسد که همانند تالار عبادت به صورت چند لایه ساخته شده و بالای آن چوفا قرار دارد. در داخل این بنا نیز مجسمه بودای خوابیده قرار دارد که سمبولی از گذر بودا به نیروانا پایانی است.

سمبولی از گذر بودا به نیروانا

از جاذبه های دیدنی دیگر در این معبد می توان به انواع مجسمه های بودا و راهبان بودایی تقدیس شده، اشیاء مذهبی و نیز راه پله به همراه اژدهای ناگا اشاره کرد. که سوژه خوبی برای عکس سلفی یا دسته جمعی گردشگران فراهم می کند:

انواع مجسمه های بودا و راهبان بودایی تقدیس شده

نحوه دسترسی به معبد پراکائو دون تائو تایلند

معبد پراکائو دون تائو تایلند از جاذبه های دیدنی شهر لامپانگ محسوب می شود. این معبد دقیقا در بافت قدیمی شهر لامپانگ یعنی محله ویانگ نوآ واقع شده است. پس این معبد را می توان بین جاده سوشادا و جاده پرا کائو در بخش شمالی رودخانه وانگ یافت. آسانترین روش برای دسترسی به این معبد نیز استفاده از درشکه و یا استفاده از توک توک های تایلندی است. اما اگر قصد دارید از بانگوک به سمت این معبد حرکت کنید بایستی این نکته را مدنظرتان قرار دهید که فاصله بین این دون نقطه در حدود 602 کیلومتر است که می توان آن را در عرض 8 ساعت طی کرد.

ساعات بازدید از معبد پراکائو دون تائو تایلند

اگر اهل توریسم فرهنگی هستید، پس باید این را هم بدانید که در شهر لامپانگ معابد بودایی زیادی وجود دارد. که یکی از معروفترین و زیباترین این معابد، معبد پراکائو دون تائو است. اما قبل از اینکه بخواهید از این معبد دیدن کنید بایستی از شرایط بازدید از آن مثل ساعات بازدید باخبر شوید. معبد پراکائو دون تائو این معبد بودایی همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 17 عصر به روی کلیه بازدیدکنندگان باز است. ضمنا هزینه ورود و بازدید از این معبد از قرار زیر است:

  • هزینه ورودی هر بزرگسال: THB20 (بات)
  • هزینه ورودی هر کودک: THB20 (بات)

نحوه دسترسی به معبد پراکائو دون تائو تایلند

جاذبه های اطراف معبد پراکائو دون تائو

کلا می توان در عرض 1 ساعت از معبد پراکائو دون تائو و جاذبه های فرهنگی و هنری موجود در آن دیدن کرد. پس از اتمام بازدید نیز می توان به سراغ بازدید از دیگر جاذبه های توریستی در نزدیکی این معبد رفت که تعدادشان نیز کم نیست. ضمنا باید در نظر داشت که در شعاع 6 مایلی از همین معبد حدود 21 جاذبه توریستی و تفریحی وجود دارد. که از معروفترین آنها می توان به موزه بان سائو، معبد پراتو پونگ، معبد پونگ سانوک، معبد پرا تات لامپانگ لوآنگ، موزه سرامیک دانابادی، پارک ملی چائه سون، مرکز حفاظت از فیل تایلندی، معبد پرا تات چوم پینگ، معبد پونگ سانوک، معبد سی رونگ مویانگ، پارک نهونگ کراتینگ و غیره اشاره نمود.

هتل ها و رستوران های اطراف معبد پراکائو دون تائو

امکان صرف غذاهای محلی در رستوران های نزدیک معبد پراکائو دون تائو و نیز امکان اقامت شبانه در هتل های مجاور این معبد نیز برای گردشگران فراهم است. برخی از نزدیکترین هتل ها به این معبد شامل اقامتگاه آئوانکام، هوم ایستی بوتیک ما- او، بان کوم- اون، اسپیس هتل لامپانگ و مهمانسرای ریورساید است. ضمنا از رستوران های نزدیک به این معبد بودایی نیز می توان به لانگ جیم نیویورک پیتزا، آروی وان بات، لانسن بافت و غیره اشاره کرد. اگر شما هم مشتاق کسب اطلاعات تکمیلی درباب شرایط اخذ ویزا و سفر ماجراجویانه به تایلند 2024 هستید، پس توصیه می شود حتما با گروه مشاورین ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *