تایلند

معبد پراتات دوی کام تایلند

معبد پراتات دوی کام تایلند

معبد پراتات دوی کام تایلند که به طور تحت الفظی با نام معبد کوهستان طلایی نیز شناخته می شود بر روی تپه دوی کام شهر چیانگ مای ساخته شده و با چشم اندازهای کوهستانی زیبا نیز احاطه شده است. این معبد باستانی قدمتی بیش از 1300 سال دارد و به عقیده مورخان بنای مذکور در حدود سال 687 برای زیارت آثار و بقایای بودا ساخته شده است. از معروفترین جاذبه این معبد نیز می توان به مجسمه 17 متری بودای نشسته و مجسمه های کوچکتر در اطراف آن اشاره کرد. در ادامه با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا جزییات بیشتری درباره این معبد به اطلاع رسانده شود.

درباره معبد پراتات دوی کام تایلند

معبد پراتات دوی کام یا وات پراتات دوی کام Wat phra that doi cam که با عنوان معبد کوه طلایی نیز شناخته می شود یکی از معابد مقدس و معروف در چیانگ مای تایلند محسوب می شود. معبدی که به عنوان معبد طلایی نیز شناخته می شود و بر بالای تپه ای به نام دوی کام ساخته شده و اصلا نام این معبد نیز از نام همین تپه گرفته شده است. معبدی که هم در بین مردم تایلند و هم در بین گردشگران خارجی نیز معروف است. معبد مذکور معبدی است که دکوراسیون سبک تایلندی- لانا غنی شده با فرهنگ های تایلندی- شمالی ساخته شده است.

درباره معبد پراتات دوی کام تایلند

معرفی جاذبه های معبد پراتات دوی کام تایلند

بمانند اغلب معابد بودایی موجود در کشور تایلند آنچه که بیشتر از همه باعث جذابیت معبد پراتات دوی کام شده، معماری این بناست. معماری ای که با جزئیات هنری عجین شده و سبب زیبایی اسرارآمیز معبد پراتات دوی کام شده است. معبدی با سقف چند لایه ای و نمای طلایی رنگ که مهمترین جاذبه آن نیز انواع مجسمه های بودایی است. در بین این مجسمه ها نیز می توان بخ مجسمه بودای نشسته 17 متری اشاره نمود. از دیگر جاذبه های دیدنی معبد پراتات دوی کام تایلند نیز می توان به کنده کاری های طلا در آن اشاره کرد که بر زرق و برق این معبد افزوده است.

جاذبه های اطراف معبد پراتات دوی کام تایلند

گذشته از این موارد از دیگر جاذبه های دیدنی معبد پراتات دوی کام می توان به چدی (پاگودای) طلایی و نیز پلکان ناگا (اژدها) اشا ره نمود. جاذبه هایی که نمایی زیبا از آنها را می توان در تصویر زیر مشاهده کرد:

معرفی جاذبه های معبد پراتات دوی کام تایلند

شرایط بازدید از معبد پراتات دوی کام تایلند

همانگونه که در مطالب فوق نیز بیان شد، معبد پراتات دوی کام از معروفترین جاذبه های توریستی چیانگ مای محسوب می شود. معبدی که در شهر چیانگ مای، منطقه مویانگ چیانگ مای، خیابان هانگ دونگ قرار دارد. گردشگران خارجی برای بازدید از معبد مذکور می توانند از تاکسی و یا اتوبوس های شهر چیانگ مای استفاده کنند. این معبد طلایی همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 17 عصر به روی عموم باز است.

با وجود اینکه گردشگران در قالب تورهایی معابد چیانگ مای یا سایر تورهای چیانگ مای می توانند از معبد پراتات دوی کام دیدن کنند. اما به کسانی که دوست دارند تا در یک تور خصوصی و تخصصی از این معبد دیدن کنند توصیه می شود حتما با تور خصوصی ویانگ کوم کام و وات فرا تات دوی سوتپ همراه شوند. توری که با اتوبوس انجام شده، 8 ساعته بوده و هزینه رزرو آن نیز از $100 (دلار) شروع می شود.

بازدید از معبد پراتات دوی کام

جاذبه های اطراف معبد پراتات دوی کام تایلند

مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از معبد پراتات دوی کام تایلند در حدود 1 ساعت می باشد و به گردشگرانی که از این معبد دیدن کرده اند توصیه می شود در ادامه بازدیدشان حتما از نزدیکترین جاذبه ها به این معبد نیز دیدن بکنند. لازم به یادآوری است که در شعاع 6 مایلی از این معبد در حدود 225 جاذبه توریستی و تفریحی وجود دارد که از مهمترین و معروفترین آنها می توان به معبد تات کام، پارک سلطنتی راجاپروئک، معبد اومونگ و غیره اشاره نمود.

شرایط بازدید از معبد پراتات دوی کام تایلند

مدت زمان اخذ ویزای توریستی تایلند

یکی از گام های اصلی و اساسی برای مسافرت به تایلند این است که مسافران ویزای توریستی این کشور جنوب شرق آسیا را دریافت کنند. ویزایی که معمولا به مدت 3 ماه اعتبار داشته ولی گردشگران با این ویزا فقط تا دو ماه یا 60 روز می توانند در تایلند بمانند. اما برای اخذ این ویزا نیز متقاضیان بایستی شرایط، مراحل و مدارک مورد نیاز را تهیه کنند. از جمله مراحل کلیدی برای درخواست ویزای سفر تایلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراجعه شخصی به سفارت تایلند جهت انجام هماهنگی و دریافت زمان ملاقات
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تایلند و جمع آوری مدارک مربوطه
  • تحویل مدارک ضروری به سفارت کشور تایلند
  • دریافت نامه از طرف سفارت تایلند درباب تایید یا ریجکتی درخواست ویزا

اما شاید این سوال نیز برای متقاضیان مطرح شود که برای گرفتن پاسخ درخواست از سفارت تایلند چقدر زمان لازم است؟ کلا از زمان ارائه درخواست تا اخذ پاسخ ازطریق سفارت بسته به دلایلی از 1 تا 2 هفته کاری طول می کشد. برای دریافت پاسخ سوالاتتان درباره ویزاهای توریستی با تیم وکلا و کارشناسان مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *