تایلند

معبد هوآ پلا کونگ تایلند

معبد هوآ پلا کونگ تایلند

معبد هوآ پلا کونگ تایلند از معابد معروف و یکی از جاذبه های توریستی شهر چیانگ رای محسوب می شود. معبدی که بر بالای تپه ای قرار داشته و مشرف بر چشم اندازهای شهر چیانگ رای می باشد. معبدی که بیش از همه به خاطر وجود مجسمه بزرگ سفید رنگی معروف است که به اشتباه به مجسمه بودا تعبیر می شود در حالی که در فرهنگ و یین بودایی این مجسمه سمبلی از الهه رحمت یا کوآن ایم است. در کل معبد هوآ پلا کونگ یک مجموعه معبد بزرگی است که نشان دهنده پاگودای 9 طبقه ای به همراه 12 بنای اطراف، مجسمه الهه رحمت، و نیز یک مجسمه بزرگ سفید رنگ از بودا در ویهارن می باشد. شما عزیزان از طریق ارتباط با ما در سایت سفیران سفر همچنین می توانید با معروفترین جاذبه های توریستی چیانگ رای تایلند نیز آشنا شوید.

درباره معبد هوآ پلا کونگ تایلند

معبد هوآ پلا کونگ Wat huai pla kang که به معبد الهه رحمت نیز معروف است مجموعه معبدی است که در شمال رودخانه کوک در استان چیانگ رای قرار دارد. همان طوری که گفته شد، آنچه که بیش از همه باعث شهرت این معبد شده یکی نمای کاملا سفید رنگش و آن دیگری نیز وجود مجسمه عظیم الجثه الهه رحمت یا مجسمه کوآن ایم می باشد که در بین مردم محلی و گردشگران به غلط به مجسمه بزرگ بودا مصطلح شده است. مجسمه ای که بر کل چشم انداز منطقه مشرف است. از این گذشته این معبد یکی از مراکز رفاه عمومی نیز محسوب می شود. در تصویر زیر نمایی دیدنی از مجسمه الهه رحمت در کنار مهبد هوآ پلا کونگ را مشاهده می کنید:

درباره معبد هوآ پلا کونگ تایلند

قدمت احداث معبد هوآ پلا کونگ تایلند

داستان ساخت معبد هوآ پلا کونگ از اینجا شروع می شود که در مکان فعلی یک معبد خیلی قدیمی وجود داشت. اما راهبی بودایی به نام فوپ چوک تیسوواسو این مکان را انتخاب کرد و به جای آن معبد قدیمی یک معبد جدیدی را پایه گذاری کرد. او اولین بنای این مجموعه معبد را در سال 2007 ساخت. معبدی که یک چدی (برج) فوپ چوک داما به ارتفاع 49 متری می باشد. جالب است بدانید که در طراحی همین پاگودا نیز از سبک های معماری تایلندی، چینی و اروپایی استفاده شده و شبیه هیچ بنای دیگری در چیانگ رای نیست.

قدمت احداث معبد هوآ پلا کونگ تایلند

جاذبه های معبد هوآ پلا کونگ تایلند

همانند اغلب معابد بودایی کشور تایلند، معبد هوآ پلا کونگ تایلند نیز دارای یک شناسنامه مشخصی است. معبدی که در هر نقطه ای از آن می توان نشان و المانی از سبک معماری تایلندی را مشاهده کرد. آنچه که بیشتر از همه باعث جذابیت معماری این معبد شده چدی یا برج زیبا، سقف چند لایه ای، نمای کاملا سفید رنگ، پلکان ناگا و از همه مهمتر وجود مجسمه الهه رحمت در داخل این معبد می باشد که مردم به اشتباه به آن مجسمه بودای بزرگ هم می گویند ولی همان طوری که در تصویر زیر نیز مشاهده می شود، مجسمه بودا را می توان در ویهارن این معبد مشاهده کرد:

جاذبه های معبد هوآ پلا کونگ تایلند

جاذبه های توریستی اطراف معبد هوآ پلا کونگ تایلند

کلا در مدت حدود 1 ساعت می توان از معبد هوآ پلا کونگ تایلند دیدن کرد و پس از آن نیز برای بازدی از دیگر جاذبه های توریستی راهی شد. به همین دلیل بهترین توصیه به گردشگران این است که از نزدیکترین جاذبه ها به این معبد دیدن کنند. در این رابطه نیز بایستی بدانید که در فاصله 6 مایلی از معبد هوآ پلا کونگ در حدود 38 جاذبه توریستی و پر بازدید وجود دارد که از آنجمله می توان به معبد رونگ سئور تن، معبد فرا کائو، معبد فرا سینگ و غیره اشاره نمود.

جاذبه های توریستی اطراف معبد هوآ پلا کونگ تایلند

نحوه دسترسی و بازدید از معبد هوآ پلا کونگ تایلند

این معبد در شهر مائه یائو در استان چیانگ رای تایلند قرار داشته و گردشگران جهت بازدید از این معبد تاریخی بایستی به آدرس تایلند، استان چیانگ رای، منطقه مویانگ چیانگ رای، شهر تامبون مای یائو سفر کنند. برای این سفر نیز می توانند از وسایل نقلیه عمومی یا شخصی بهره گیرند. بنایی مذهبی که همه روزه از ساعت 7 صبح تا ساعت 9:30 شب نیز به روی بازدیدکنندگان باز است. ضمنا مدت زمان توصیه شده برای بازدید از معبد هوآ پلا کونگ تایلند بین 1 الی 2 ساعت می باشد.

نحوه دسترسی و بازدید از معبد هوآ پلا کونگ تایلند

ارزانترین شهرهای تایلند برای سفر کدامند؟

در کل سفر به کشور تایلند یک سفر ارزان و مقرون به صرفه ای محسوب می شود. به طوری که بر طبق برآورد وب سایت معتبر budgetyourtrip.com متوسط هزینه هر گردشگر خارجی در تایلند در حدود THB3250 (بات تایلندی) است که تقریبا معادل $87 (دلار) می باشد. اما این یک آمار کلی است و اگر بخواهیم هزینه گردشگران را شهر به شهر مورد بررسی قرار دهیم واقعیت به یک صورت دیگری بیان می شود. در واقع شهرهایی مثل بانکوک و چیانگ مای که در بین گردشگران خارجی جزء شهرهای محبوب هستند ضرورتا ارزانترین شهرها نیستند. با این توضیح، ارزانترین شهرهای تایلند 2024 برای سفر گردشگران خارجی از این قرار است:

  • چیانگ مای: ماهیانه $870 الی $1100 (دلار)
  • هوان هین: ماهیانه $1050 الی $1400 (دلار)
  • کو چانگ: ماهیانه $1000 (دلار)
  • کانچانابوری: ماهیانه $800 الی $1000 (دلار)
  • چیانگ رای: ماهیانه $700 الی $1000 (دلار)
  • پاک نام پران: ماهیانه $700 الی $1000 (دلار)

شما عزیزان از طریق تماس با مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید در جریان به روزترین و کاملترین اطلاعات توریستی از کلیه نقط جهان قرار گرفته و همچنین سوالات توریستی و مسافرتی اتان را با مشاوران مجرب ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *