تایلند

معبد نونگ وانگ تایلند

معبد نونگ وانگ تایلند

معبد نونگ وانگ تایلند از جاذبه های دیدنی در خون کائن محسوب شده و بیشتر با پرا ماهاتات کائن ناخون که یک پاگودای 9 طبقه ای است، شناخته می شود. خود معبد نونگ ونگ یک معبد سلطنتی محسوب می شود. این معبد در نزدیکی مرداب کائن ناخون در کنار جاده کلانگ موآنگ واقع شده است. اعلاوه بر پاگودا که اصلی ترین جاذبه معبد نونگ وانگ نیز شناخته می شود از دیگر جاذبه های تماشایی این معبد بودایی می توان به مجسمه های بودا و راهبان بودایی، مجسمه حیوانات و موجودات افسانه ای و همچنین زیورآلات و اشیاء مذهبی اشاره نمود. پس از طریق بازدید از این معبد می توان با فرهنگ ایسان و نیز تاریخ کهن خون کائن تایلند آشنا شد. در ادامه همین مطالب نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با جزییات بیشتری در خصوص این جاذبه توریستی در کشور تایلند آشنا شوید.

معبد نونگ وانگ از جاذبه های خون کائن تایلند

از معروفترین معابد در خون کائن تایلند می توان به معبد نونگ وانگ Wat Nong Wang اشاره کرد. معبدی که در جنوب شهر خون کائن درست کنار جاده کلانگ موآنگ قرار دارد. این معبد در بین گردشگران خارجی با یک پاگودای 9 مرتبه ای معروف است که تا حدی نشان دهنده فرهنگ، سنت و تاریخچه معبد، بودایی گریی و نیز راهبان است. به هر حال، بازدید از این معبد به هر گردشگری خارجی که قصد سفر به خون کائن دارد، توصیه می شود.

معبد نونگ وانگ از جاذبه های خون کائن

پس آنچه که سبب شهرت و محبوبیت معبد نونگ وانگ تایلند شده، وجود پاگودای طلایی رنگ 9 طبقه اش است. که با عنوان پرا ماهاتات کائن ناخون شناخته می شود. شما می توانید وارد هر طبقه ای از این پاگودا شده و بی شمار مجسمه بودا را ببینید! همچنین با گشت و گذار در این طبقات با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان ایسان و نیز تاریخ کهن خون کائن هم آشنا شوید. ناگفته نماند که در این اثنا همچنین احتمال بازدید از اشیاء بودا نیز برایتان وجود دارد.

معبد نونگ وانگ از جاذبه های خون کائن تایلند

جاذبه های معبد نونگ وانگ چیست؟

پاگودای 9 طبقه ای که اصلی ترین و معروفترین جاذبه معبد نونگ وانگ محسوب می شود. گردشگرانی که بتوانند به این پاگودا صعود کرده و به آخرین طبقه اش برسند می توانند از آنجا چشم انداز 360 درجه ای بسیار زیبایی از شهر و دریاچه خون کائن (دریاچه بونگ کائن ناخون) را ببینند که درست در نقطه مقابل معبد قرار دارد. گذشته از این در این معبد می توان ضمن دیدن مجسمه طلایی بودا و سایر مجسمه های مذهبی همچنین نقاشی های دیواری یا مورال های رنگی را ببینند. این نقاشی ها به وضوح شما را با فرهنگ ایسان و تاریخچه خون کائن آشنا می کنند.

جاذبه های معبد نونگ وانگ

گذشته از این، هر طبقه دارای بالکنی با موزاییک های کف است که نشان دهنده جانوران مختلف از جمله دایناسورهاست. مطمئنا هر کسی که از معبد نونگ وانگ دیدن کرده از این بازدید خودش رضایت خاطر دارد.

شرایط بازدید از معبد نونگ وانگ تایلند

ابتداء باید در جریان باشید که معبد نونگ وانگ همه روزه از ساعت 7 صبح تا 5 عصر به روی علاقه مندان باز است. ضمنا بازدید از معبد نونگ وانگ برای تمامی بازدیدکنندگان رایگان است و کلا مدت زمان توصیه شده به منظور بازدید از این معبد نیز بین 1 تا 2 ساعت است. اما نحوه دسترسی به معبد نونگ وانگ به این صورت است که شما ابتداء از بانگوک به شهر خون کائن سفر می کنید که مسافت این سفر در حدود 450 کیلومتر است. پس از اینکه به خون کائن رسیدید می توانید سوار اتوبوس خطوط شماره 8، 14 و 23 شده و در معبد نونگ وانگ پیاده شوید.

شرایط بازدید از معبد نونگ وانگ تایلند

رستوران های اطراف معبد نونگ وانگ تایلند

پس از بازدید 1 یا 2 ساعته از معبد نونگ وانگ تایلند مطمئنا شما به یک استراحت و تجدید قوا نیاز خواهید داشت. برای این منظور نیز می توانید به رستوران ها و کافه های مجاور همین معبد مراجعه کنید که با هزینه خوبی انواع غذاهای محلی و بین المللی را برایتان سرو می کنند. از جمله نزدیکترین این رستوران ها می توان به رستوران های زیر اشاره کرد:

  • بی رایت بک
  • تونفون نودل
  • رستوران تایتاری
  • فتی فاکس
  • لیتل اوساکا
  • زاب نور
  • هانگ داک
  • جاست می و غیره

رستوران های اطراف معبد نونگ وانگ تایلند

جاذبه های اطراف معبد نونگ وانگ تایلند

حدودا در فاصله 6 مایلی از معبد نونگ وانگ تایلند 16 جاذبه توریستی وجود دارد. بنابراین گردشگرانی که از معبد نونگ وانگ تایلند دیدن کرده اند می توانند از دیگر جاذبه های توریستی در نزدیکی اهمین معبد نیز دیدن کنند که از آنجمله می توان به موزه ملی خون کائن، بازارچه خرید توکوم- خون کائن، معبد پا تاما یوتایان، معبد تونگ ستی، خرابه های باستانی پراسات پوئای نوی، پارک ملی پو پو مان، موزه ملی خون کائن، روستای پادشاه کبری و غیره اشاره کرد.

درباره سفر به تایلند 2024، سوال خیلی از هموطنان این است که بهترین زمان برای انجام این سفر چه زمانی است؟ با توجه به قرارگیری تایلند در مجاورت خط استوا و نیز برخورداری این کشور از یک اقلیم تروپیکال، بهترین زمان پیشنهادی برای سفر به تایلند در طی فصل خشک و خنک یعنی بین ماه های نوامبر و اوایل آوریل است. در این زمان دمای هوای اغلب نقاط تایلند بین 29 تا 34 درجه سانتیگراد است. شما عزیزان سوالات مختلف خودتان درباره سفر به تایلند 2024 را می توانید با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *