تایلند

معبد سوتون وارارام تایلند

معبد سوتون وارارام تایلند

معبد سوتون وارارام تایلند از جاذبه های معروف شهر چاچوئنگسائو تایلند محسوب می شود که قدمت بنای آن به اواخر دوره آیوتایا برمی گردد. در واقع آنچه که سبب شهرت این معبد شده یکی سبک معماری جذابی است که این معبد دارد و دیگری نیز وجود مجسمه بودا یا همان لوآنگ پو سوتون در اینجاست. این معبد همه روزه از ساعت 7 صبح تا ساعت 4:15 بعد از ظهر باز است و بازدید از آن نیز برای همگان رایگان می باشد. در ضمن در کنار معبد دکه های غذا فروشی و نیز سوغاتی های محلی نیز وجود دارد و همچنین قایق های دم- دراز نیز هستند که بازدیدکنندگان را از بازار شهر به معبد و بالعکس منتقل می کنند.از طریق سایت سفیران سفر در جریان آخرین اطلاعات گردشگری در سال 2024 قرار گیرید.

معبد سوتون وارارام؛ معبدی باستانی در تایلند

واقعیت این است که معبد سوتون وارارام یک معبد باستانی است که در کنار شهر چاچوئنگسائو بنا شده است. یعنی همان جایی که مجسمه بودا موسوم به لوآنگ پور سوتون در آنجا واقع شده است. این معبد درست در فاصله 2 کیلومتری از بازار شهر چاچوئنگسائو قرار دارد. معبدی که اصالتا یک معبد خصوصی است و در پایان عصر آیوتایا ساخته شده است. مطابق برخی اسناد تاریخی نیز به خاطر ستون قویی به این معبد وات هونگ نیز گفته می شد. که بعد ستون قویی فروریخت و بعدا این معبد به خاطر وجود مجسمه بودای سوتون یا لوآنگ پور سوتون که در این معبد تقدیس می شود با عنوان معبد سوتون نامیده شد که به معنای خالص و مقدس است.

معبد سوتون وارارام؛ معبدی باستانی در تایلند

بالاخره معبد سوتون به عنوان معبد سلطنتی دسته سوم از نوع وراویهان انتخاب شد و نهایتا در تاریخ 8 آگوست سال 1958 میلادی نیز توسط پاداشاه بومبیول آدولایاج با عنوان معبد سوتون وارارام ورایهان نامگذاری شد.

درباره معبد سوتون وارارام تایلند

معبد سوتون وارارام Wat Sothonwararam Worawihan یا همان معبد وات هونگ یک از زیباترین و جذاب ترین معابد بودایی تایلند به شمار می رود. این معبد از جاذبه های معروف شهر چاچوئنگسائو محسوب می شود. معبدی که در منطقه شهری و در جوار رودخانه بانگ پاکونگ واقع شده و همان طوری که در مطالب قبلی نیز گفته شد، قدمت ساخت آن به اواخر دوره آیوتایا برمی گردد. معبدی که جایگاه قرارگیری مجسمه بودا یا همان لوآنگ پو سوتون است و از نظر مردم محلی نیز جای بسیار مقدسی به شمار می رود.

درباره معبد سوتون وارارام تایلند

معرفی جاذبه هایی از معبد سوتون وارارام

گذشته از معماری جذابی که معبد سوتون وارارم دارد و در همان نگاه اول همگان را مجذوب خود می کند. لازم است این نکته را بدانید که نمای بیرونی معبد تماما از جنس مرمر ساخته شده است. از معروفترین جاذبه های این معبد می توان به مجسمه بودای نشسته یا همان لوآنگ پو پوتها سوتون اشاره کرد که ارتفاع آن به حدود 1.48 متر می رسد. همان طوری که در تصویر پایین هم ملاحظه می شود، از دیگر جاذبه های این معبد می توان به انواع مجسمه های بودایی اشاره کرد که با رنگ طلاییشان جذابیت خاصی دارند:

جاذبه هایی از معبد سوتون وارارام

نکته آخر اینکه همان طوری که در تصویر پایین هم ملاحظه می شود، معمولا مردمان محلی برای خواندن دعا و راز و نیاز به این معبد می آیند و هنگام بازدید می توان آنها را در این مکان دید:

معرفی جاذبه هایی از معبد سوتون وارارام

شرایط بازدید از معبد سوتون وارارام تایلند

برای بازدید از معبد سوتون وارارام حتما بایستی به استان چاچوئنگسائو، شهر مویانگ چاچوئنگسائو، بخش نا مویانگ سفر کنید. اما برای دسترسی به این معبد از بانگوک 1.5 ساعت رانندگی را باید در نظر گرفت. لازم به ذکر است که معبد سوتون وارارام هر روز هفته از ساعت 7 صبح تا ساعت 4:15 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از این معبد بودایی نیز بین 1 الی 2 ساعت است. ضمنا در نظر داشته باشید که بازدید از معبد سوتون وارارام تایلند برای همگان رایگان است.

شرایط بازدید از معبد سوتون وارارام تایلند

نزدیکترین جاذبه ها به معبد سوتون وارارام

درست در فاصله 6 مایلی از معبد سوتون وارارام، جاذبه های توریستی مختلفی وجود دارد که پس از بازدید از معبد سوتون وارارام می توان از آنها نیز دیدن کرد. اینها شامل موزه ها، معابد، پارک ها و نیز بازارهای محلی هستند. از جمله آنها می توان به بازار بان مای، کلوپ تای کانتری، بازار قدیمی 100 ساله کلونگ سوآن، کلوپ آماتا اسپرینگ، باشگاه گلف رویال لیک ساید، معبد چین پراچاساموسون، مزرعه مینی مورا، معبد بانگ پلی نوی، معبد اوپای پاتیکارام و غیره اشاره کرد.

نزدیکترین جاذبه ها به معبد سوتون وارارام

هتل ها و رستوران های اطراف معبد سوتون وارارام

از جمله رستوران های محلی که به معبد سوتون وارارام نزدیک هستند می توان به کافی شاپ آمازون فریش، بستنی فروشی دیلی کوئین، رستوران هانا جاپونیز، استاربوکز، کافه آمازون- موتوروی اوت بوند و غیره اشاره کرد. که از مشتریانشان با انواع غذها و نوشیدنی های محلی و بین المللی پذیرایی می کنند. ضمنا برای اقامت در نزدیکی معبد سوتون وارارام نیز یکسری هتل و مهمانسرا شاما ویوا ویلا بانگ پا کونگ، بانگ پا کونگ بوت کلوب، اقامتگاه بانگ ووآ گاردن، هتل آپارتمان JK، اقامتگاه و بونگالو ینجیت و غیره اشاره کرد. متوسط قیمت اقامت شبانه در هتل های نزدیک معبد سوتون وارارام بین 32$ تا 40$ است. ما در مجموعه سفیران سروش سعادت افتخار می کنیم که با ارایه انواع خدمات مسافرتی و گردشگری در خدمت هموطنان عزیز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *