تایلند

معبد ساکت تایلند

معبد ساکت تایلند

معبد ساکت تایلند بیشتر از هر چیز دیگری به خاطر کوه طلایی یا فو خائو تونگ معروف است که مورد توجه گردشگران می باشد. تپه بلندی که چشم اندازهای خیره کننده و بسیار زیبایی از جزیره راتاناکوسین را به گردشگران نشان می دهد. معبدی که بیشتر از همه نیز به خاطر موقعیت قرار گیری اش بر روی تپه ای مشرف بر شهر بانکوک و نیز معماری زیبایش معروف است. اگر به دنبال تاریخچه احداث این معبد بودایی در کشور تایلند باشیم به این نتیجه می رسیم که قدمت احداث معبد ساکت نیز به عصر آیوتایا می رسد. در این معبد نیز از المان های مختلف هنری و جلوه های معماری تایلندی مثل نقاشی ها، منبت کاری های چوبی، انواع مجسمه ها و نیز تزیینات دیگر استفاده شده است.

معابد بودایی تایلند جزء بهترین و معروفترین جاذبه های توریستی این کشور می باشد. معابدی که هم از نظر معماری و هم از نظر تاریخی جزء بهترین بناهای یادبود هم عصر خویش و هم عصر کنونی به حساب می آید. از بهترین و معروفترین این معابد در کشور تایلندنیز می توان به معبد سفید در چیانگ رای، معبد آرون در بانکوک، معبد آبی در چیانگ رای، معبد وات پو در بانکوک و غیره اشاره نمود. مشاورین سایت سفیران سفر در هر سفر توریستی این آمادگی را دارند تا آخرین اطلاعات در خصوص مقصد سفرتان را در اختیار شما قرار دهند.

درباره معبد ساکت تایلند بیشتر بدانید!

معابد تاریخی زیادی در کشور تایلند وجود دارد که یکی از این معابد، معبد ساکت (Wat Saket) می باشد. این معبد که با عنوان معبد کوه طلایی هم شناخته می شود جزء معابد تاریخی و بسیار معروف کشور تایلند محسوب می شود که متعلق به پیروان دین بودایی است. این معبد در سال 1467 میلادی و در زمان پادشاهی رامای 5- ام ساخته شده است. بنابراین قدمت احداث این معبد به دوره آیوتایا می رسد. نمایی از ساختمان معبد ساکت را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

نمایی از ساختمان معبد ساکت

معبد ساکت تایلند یک معبد باستانی

همان طوری که در مطالب قبلی هم عنوان شد، معبد ساکت در کشور تایلند یک معبد بودایی متعلق به دوره آیوتایا می باشد. هم اکنون این معبد جزء معروفترین و مهمترین جاذبه های توریستی کشور تایلند و شهر بانکوک نیز به حساب می آید. معبدی با نمای طلایی رنگ که به سبب قرار گیری اش بر روی کوه طلایی به معبد کوه طلا نیز معروف است. جالب است بدانید که طراحی خاص این معبد باستانی نیز به گونه ای است که گردشگران برای دسترسی به آن بایستی حدود 320 پله را بالا بروند تا از آنجا بتوانند ویوهای پانورامیک زیبایی از جزیره راتاناوسین را مشاهده کنند. تصویر هوایی از معبد ساکت تایلند را در زیر مشاهده می کنید:

تصویر هوایی از معبد ساکت تایلند

نحوه دسترسی به معبد ساکت تایلند

یکی از مهمترین مواردی که قبل از بازدید از معبد ساکت بایستی بدان توجه نمود، شرایط و نحوه دسترسی به این معبد می باشد. در واقع معبد ساکت از جاذبه های معروف شهر بانکوک محسوب می شود و گردشگران جهت بازدید از این معبد بایستی به آدرس 344 Chakkraphatdiphong Road Pom Prap Sattru Phai, Bangkok مراجعه کنند. معبدی بودایی که تقریبا همه روزه از ساعت از ساعت 8 صبح تا ساعت 5 بعد از ظهر به روی گردشگران باز است. نکته آخر در اینباره اینکه مدت زمان بازدید از معبد ساکت برای هر گردشگر بین 1 تا 2 ساعت متغیر است.

نحوه دسترسی به معبد ساکت تایلند

جاذبه های توریستی اطراف معبد ساکت تایلند

بعد از اینکه بازدید از معبد ساکت تایلند را تمام کردید می توانید به سراغ نزدیکترین جاذبه های توریستی به این معبد بروید. جالب است بدانید که در شعاع 6 مایلی از این معبد حدود 563 جاذبه توریستی وجود دارد. از نزدیکترین جاذبه های توریستی به این معبد می توان به جاذبه های زیر اشاره نمود:

  • گواسنوپ (0.32 مایل)
  • معبد وات راجادامنرن واراویهارا (0.32 مایل)
  • استادیوم بوکس راجادامنرن تای (0.39 مایل)
  • موزه پادشاه پراجادیپوک (0.22 مایل) و غیره

جاذبه های توریستی اطراف معبد ساکت تایلند

هتلها و رستورانهای اطراف معبد ساکت تایلند

در نزدیکی معبد ساکت تایلند هتل ها و رستوران های زیادی وجود دارد. مثلا از جمله هتل های نزدیک به این جاذبه توریستی در کشور تایلند می توان به هتل های زیر اشاره نمود:

  • مسافرخانه اسمایل (0.08 مایل)
  • مهمانپذیر رجیون (0.10 مایل)
  • ویزوت هاوس (0.10 مایل)
  • بانکوک پابلیشینگ رزیدنس (0.15 مایل)
  • مهمانپذیر بد اند بوتلر (0.15 مایل) و غیره

همچنین جالب است بدانید که در فاصله 3 مایلی از این معبد نیز حدود 4795 رستوران نیز وجود دارد که از معروفترین و نزدیکترین آنها می توان به رستوران های زیر اشاره نمود:

  • لانژ و کارا اوک اسکای (0.02 مایل)
  • کائومانکایچی (0.05 مایل)
  • ناخون سانوک (11 مایل)
  • ناچوس (0.12 مایل)
  • مد موا (0.14 مایل) و غیره

کشور تایلند هم از لحاظ توریسم فرهنگی و هم از نظر توریسم طبیعی جزء معروفترین مقاصد در آسیای جنوب شرقییی به حساب می آید. هموطنان عزیز برای اطلاع کامل و دقیق از دیگر جاذبه های توریستی کشور تایلند و یا امکان دریافت آخرین اخبار گردشگری درباره کشور تایلند می توانند با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *