تایلند

معبد سامفران تایلند

معبد سامفران تایلند

اگر به دنبال بازدید از یک معبد منحصر بفرد در اطراف بانگوک هستید، پس توصیه می شود ما به شما معبد سامفران تایلند را توصیه می کنیم. این معبد در فاصله 40 کیلومتری از شهر بانگوک قرار دارد و به خاطر شکل و شمایل عجیب و خاصی که دارد توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. معبدی با یک ساختمان برجی شکل استوانه ای صورتی رنگ که یک مجسمه اژدهای غول پیکری نیز آن را از پایین به بالا دربرگرفته است. اژدهایی که نمادی از سفر انسان از غم به شادی و از جهنم به بهشت است!

خود این ساختمان کلا 17 طبقه است و ارتفاع آن نیز به حدود 80 متر می رسد. 7 طبقه اول شامل 7 زیارتگاه است که هر یک از این زیارتگاه ها نیز مختص یک روز هفته است. در واقع این 7 طبقه نشانگر 7 طبقه از بهشت است و دلیل بنای این معبد به ارتفاع 80 متر نیز این است که بودا در سن 80 سالگی از دنیا رفته است. به هر حال، در ادامه این مطالب نیز با ما در مجموعه سفیران سفر همراه باشید تا با جزییات بیشتری از یکی از معابد عجیب تایلند آشنا شوید.

معبد سامفران؛ معبد اژدهای تایلند!

در سراسر کشور تایلند معابد زیادی وجود دارد که یکی از معابد عجیب با ظاهری متمایز، معبد سامفران Wat Sampran Temple است. معبدی که به خاطر مجسمه اژدهایی که به دور بنای مدور معبد پیچیده شده به معبد اژدها یا دراگون تمپل نیز معروف است. همان طوری که در تصویر پایین هم ملاحظه می شود، بنای معبد یک برج استوانه ای صورتی رنگ 17 طبقه است که ارتفاع آن به حدود 80 متر می رسد. که دور آن را یک اژدهای غول پیکری دربرگرفته است. این مجسمه اژدها در واقع نگهبان معبد سامفران محسوب می شود:

مجسمه اژدها نگهبان معبد سامفران

پس معبد سامفران یک معبد بودایی در شهر سامفران از استان ناخون پاتوم تایلند است که نامش را هم از این منطقه گرفته است. اصلی ترین دلیل شهرت این معبد نیز به خاطر همان اژدهای دور معبد است که جذابیت خاصی به آن داده است. ولی نباید از این نکته هم غافل شد که شکل ظاهری خود معبد که بیشتر شبیه یک برج است سبب تمایز این معبد از دیگر معابد تایلندی شده است.

معبد سامفران؛ معبد اژدهای تایلند

اژدهای معبد سامفران نماد روح انسان!

با دیدن نمایی از معبد سامفران شاید این سوال برایتان مطرح شود که اصلا اژدهایی که از پایین تا بالا ساختمان معبد را دربرگرفته نماد چیست؟ واقعیت این است که این اژدها نماد و تمثیلی از سفر انسان از غم به شادی و از جهنم به بهشت است! مطابق یک داستان تایلندی، پایا ناگا (اژدهای افسانه ای) قدرت معنوی هبوط شده توسط بوداست. بر اساس همین داستان نیز اژدها به صورت یک انسان به بودا نزدیک شده و اجازه داشته یک راهب سفید پوش باشد. درست برخلاف راهبان دیگری که لباس زرد می پوشند.

جالب است بدانید که 7 طبقه اول ساختمان اصلی شامل 7 زیارتگاه کوچک است که برای هر روز هفته به بودا وقف شده است. این طبقات هفتگانه نیز قلمروهای بهشتی را نشان می دهند که فرد پس از حیاتش و بر اساس قدرت و کیفیت کارمای گذشته اش به آن می رسد. نکته آخر هم اینکه آرزو کردن قبل از بالا رفتن از معبد بخت خوبی نصیب افراد می کند.

اژدهای معبد سامفران نماد روح انسان

معرفی جاذبه های معبد سامفران تایلند

همان طوری که در تصاویر نیز مشاهده می شود، مجسمه اژدهای دور ساختمان معبد اصلی ترین جاذبه آن محسوب می شود. این اژدها به رنگ سرخ و سبز بوده و کل ارتفاع بنا را می پوشاند. جالب است بدانید که داخل اژدها خالی است و شامل پلکان مارپیچی است که از آن برای صعود به بالای معبد استفاده می شود. شاید این سوال به ذهنتان برسد که در ساخت این اژدها از چه موادی استفاده شده است؟ جنس ساخت این اژدها از آهن و فایبرگلاس است. ضمنا از دیگر جاذبه های معبد سامفران می توان به مجسمه بزرگ بودا از جنس برنز و نیز دیگر مجسمه های بودایی اشاره کرد. ارتفاع معبد سامفران 80 متر تعیین شده است. چراکه خود بودا در سن 80 سالگی فوت کرده است.

از این گذشته امکان بالا رفتن به این برج 17 طبقه نیز فراهم است و اصلا خود بنا انسان را برای این کار ترغیب می کند. مسلما دیدن مناظر پانورامیکی از بالای این بنا نیز می تواند جذابیت بازدید از معبد سامفران را دوچندان کند.

معرفی جاذبه های معبد سامفران تایلند

تاریخچه معبد سامفران تایلند

معبد سامفران از عجایب گردشگری استان ناخون پاتوم محسوب می شود که اتفاقا به خاطر نزدیکی اش به شهر بانگوک (پایتخت تایلند) در لیست اولویت های بازدید گردشگران قرار می گیرد. معبدی که قدمت ساخت و ثبت رسمی آن به سال 1985 میلادی می رسد و از همین رو نیز این معبد را می توان در ردیف معابد معاصر تایلند در نظر گرفت. معبدی با نما و ظاهری عجیب که در آن می توان نمادهای مختلف از آیین بودایی را مشاهده کرد. با اینکه بازدید از این معبد برای همگان رایگان است ولی همواره اهداء هدیه و کمک مالی برای حفاظت از این معبد مورد قبول متصدیان معبد است.

تاریخچه معبد سامفران تایلند

نحوه دسترسی به معبد سامفران تایلند

با اینکه معبد سامفران به پایتخت تایلند نزدیک است ولی به هر حال، اطلاع از آدرس دقیق این معبد برای گردشگران بسیار مهم و ضروری است. این معبد بودایی در آمفوئه سامفران از توابع استان ناخون پاتوم در حدود 40 کیلومتری غرب بانگوک قرار دارد. بنابراین به دو روش می توان از بانگوک به این معبد سفرکرد. روش اول از طریق خودرو و روش دوم استفاده از مینی ون است که در هر دو حالت نیز مدت زمان طی شده بین 45 تا 50 دقیقه متغیر است. بازدید از این معبد برای همگان رایگان است و در ضمن ساعات بازدید از آن نیز به صورت جدول زیر می باشد:

ساعات بازدید از معبد سامفران
سه شنبه 9 صبح تا 5:30 عصر
چهارشنبه 9 صبح تا 5:30 عصر
پنج شنبه 9 صبح تا 5:30 عصر
جمعه 9 صبح تا 5 عصر
شنبه 6 صبح تا 5:30 عصر
یکشنبه 6 صبح تا 5:30 عصر
دوشنبه 9 صبح تا 5:30 عصر

تیم وکلا و کارشناسان مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت همواره آماده پاسخ به سوالات مسافرتی و گردشگری شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *