اسپانیا

معبد دبود در اسپانیا

معبد دبود در اسپانیا

معبد دبود در اسپانیا که در پارک دلا مونتانا مادرید قرار دارد از جاذبه های اسپانیا مخصوصا برای علاقه مندان به تاریخ و تمدن های باستانی است. این معبد یک معبد باستانی بوده و متعلق به تمدن مصر باستان می باشد. قدمت ساخت این معبد به زمان فراعنه مصر یعنی حدود 200 قبل از میلاد می رسد. در واقع معبد مذکور اهدایی پادشاه مصر به خدای آمون و خداوندگار ایسیس بود که متاسفانه بعدا به دلایلی متروکه شده و تا حدودی هم تخریب شد.

در سال 1968 معبد مذکور به دنبال احداث سد آسوان و خطرات ناشی از سیل به کشور اسپانیا منتقل شد. انتقال آن هم به این صورت بود که ابتداء سنگ های معبد از هم منفک شده به اسپانیا منتقل شد و در مرکز شهر مادرید مجددا ساخته شد. این معبد در طی سال های 1970 تا 1972 تحت بازسازی قرار گرفت و بالاخره بازدید از آن در سال 1972 برای عموم آزاد شد. کارشناسان مجموعه سفیران سفر آماده ارائه مشاوره در باب شیوه های مختلف سرمایه گذاری و اخذ اقامت اسپانیا نیز هستند.

معبد دبود؛ یک معبد مصری در اسپانیا!

معبد دبود Debod Temple یک معبد مصری است که قدمت آن به قرن 2 قبل از میلاد می رسد که حالا به پارک کارتل دلا مونتانا شهر مادرید انتقال داده شده است. حالا شاید این سوال برایتان مطرح شود که آیا اسپانیا هم جزئی از قلمرو مصر باستان بوده است؟ در جواب باید گفت که خیر، این معبد پس از ساخت سد بزرگ آسوان و برای نجات آن از سیلاب های ویرانگر توسط دولت مصر به اسپانیا اهداء شده است. معبدی که تصویری از آن را در زیر مشاهده می کنید:

معبد دبود؛ یک معبد مصری در اسپانیا

بر طبق اسناد تاریخی، کارها بر روی معبد از ابتدای قرن 2 و به دستور مئورو پادشاه آدیجالامانی شروع شد کسی که این معبد را به خدای آمون و خدایگان ایسیس اهداء کرد. این معبد با قطعه سنگ های هندسی بزرگ ساخته شده و با نقش برجسته های زیبایی هم تزیین شده است. در ادامه پادشاهان بعدی خاندان پتولمی اتاق های جدیدی به دور مرکز معبد ساختند و از این طریق اندازه معبد بزرگتر شد. مجددا تصویری دیگر از معبد دبود را در زیر ملاحظه می کنید:

نمای دیگری از معبد دبود

اما پس از تصرف مصر به دست رومیان، ساخت و تزیین این بنا به اتمام رسید و در قرن 6 میلادی با گرویدن بخش زیادی از مصریان مخصوصا مردم نوبیا به دین مسیحیت معبد دبود در این منطقه از مصر برای همیشه تعطیل شد و به تدریج به بنای متروکه ای تبدیل شد.

نحوه انتقال معبد دبود از مصر به اسپانیا

همان طوری که گفته شد، معبد دبود در اسپانیا اصالتا متعلق به کشور مصر می باشد اما در قرن 20 و به دنبال ساخت سد عظیم آسوان، دولت مصر به منظور نجات معبد از سیلاب های احتمالی این سد معبد مذکور را به عنوان هدیه به شهر مادرید اهداء کرد و آن به صورت سنگ های جدا از هم به اسپانیا منتقل شد و در محل فعلی اش نیز به صورت سنگ به سنگ بازسازی شد. پس از تکمیل این پروژه بالاخره معبد دبود در اسپانیا در سال 1972 به روی عموم باز شد و حالا نیز به عنوان یک جاذبه توریستی در شهر مادرید مطرح است. تصویر زیر نشانگر معبد دبود قبل و پس از انتقال به اسپانیا می باشد:

معبد دبود قبل و پس از انتقال به اسپانیا

لازم به ذکر است که در طی فرآیند بازسازی معبد دبود در اسپانیا تلاش شد تا جهت گیری اصلی بنا (از شرق به غرب) نیز حفظ شود. برای اطلاع بازدیدکنندگان در خصوص این معبد اسرارآمیز، نقش برجسته های زیبا و تاریخچه آن همچنین ماکت ها و ویدیوهایی در محل این معبد نمایش داده می شود.

شرایط بازدید از معبد دبود در اسپانیا

همان طوری که گفته شد، بازدید از این معبد از سال 1972 تا کنون برای همگان آزاد و رایگان است. برای دسترسی به این معبد و بازدید آن شما بایستی به پارک کارتل دلا مونتانا شهر مادرید به آدرس خیابان کاله د فراز، پلاک 1 28008 مراجعه کنید. ساعت بازدید از معبد دبود همه روزه از 10 صبح تا 7 بعد از ظهر و در ایم تعطیلات نیز از 10 صبح تا 2 بعد از ظهر می باشد. ضمنا برای دسترسی به معبد می توانید از دو گزینه زیر استفاده کنید:

  • اتوبوس: خط 001، 1، 2، 3، 25، 39، 44، 46، 62، 74
  • مترو: پلازار د اسپانا خط L2, L3 و L10، ونتورا رودریگز L3

شرایط بازدید از معبد دبود در اسپانیا

به منظور تحصیل در اسپانیا در هر مقطع تحصیلی متقاضیان نیازمند اخذ ویزایی به نام ویزای تحصیلی اسپانیا هستند. ویزایی که فقط و فقط در صورت اخذ نامه پذیرش از یکی از موسسات آموزش عالی اسپانیا به متقاضیان ارائه می شود. این ویزا بلند مدت بوده و قابلیت تمدید تا پایان دوره تحصیلی در اسپانیا را دارد و از این گذشته از طریق این ویزا امکان کار دانشجوئی در اسپانیا هم برای دانشجو فراهم است. برای اخذ پذیرش و نیز درخواست انواع ویزای اسپانیا می توانید از خدمات مشاوره ارائه شده توسط وکلای مجموعه سفیران سفر بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *