تایلند

معبد دان سامرونگ تایلند

معبد دان سامرونگ تایلند

معبد دان سامرونگ تایلند معبدی بودایی می باشد که به لحاظ معماری و هنری جزء معابد زیبای این کشور محسوب می شود. این معبد یک مجموعه معبد بزرگ بوده که در طراحی و ساخت آن نیز از دو سبک چینی و تایلندی استفاده شده است. معبدی سنتی و رنگارنگ همراه با برج های تزیینی و مجسمه های بودای طلایی که در سامرونگ نویا تایلند واقع شده و همه روزه نیز از ساعت 8 صبح تا ساعت 5 عصر پذیرای بازدیدکنندگانی از سراسر جهان می باشد. از جمله اصلی ترین جاذبه های دیدنی این معبد نیز می توان به چدی یا برج مرکزی، نمای رنگارنگ، مجسمه های بودای طلایی و سایر مجسمه ها و آثار هنری دیگر اشاره کرد. گردشگران پس از اتمام بازدید از این معبد می توانند با کمی پیاده روی از دیدن چشم انداز فضای سبز و نیز دریاچه اطراف این معبد نیز لذت ببرند. در ادامه همین مطالب با توضیحات تکمیلی با ما در سایت سفیران سفر همراه شوید.

تاریخچه معبد دان سامرونگ تایلند

معبد دان سامرونگ و یا به قول خود تایلندی ها وات دان سامرونگ Wat Dat Samrong از معبد بودایی معروف و شناخته شده در استان ساموت پراکان می باشد. از سوی دیگر معبد دان سامرونگ تایلند یک معبد تاریخی نیز محسوب می شود. معبدی که در طی دوره آیوتایا ساخته شده است. همان طوری که در تصویر زیر نیز مشاهده می شود، این معبد یک معبد تزیینی است و در نمای آن از رنگ های قرمز، طلایی و آبی بهره گرفته شده و دارای یک برج اصلی در مرکز بناست. سبک معماری به کار رفته در طراحی این معبد نیز یک سبک ترکیبی (چینی و تایلندی) است و تکمیل کننده آن نیز وجود مجسمه های بودای طلایی در داخل معبد می باشد:

تاریخچه معبد دان سامرونگ تایلند

نحوه دسترسی به معبد دان سامرونگ تایلند

همچانکه در مطالب پیشین نیز گفته شد، معبد دان سامرونگ از جمله مکان های دیدنی و جاذبه های توریستی شهر سامرونگ نویا محسوب می شود. از همین رو نیز گردشگران علاقه مند بازدید از این معبد بایستی به آدرس کشور تایلند، ساموت پراکان، منطقه مویانگ ساموت پراکان، سامرونگ نویا 113 سفر کنند. برای این منظور نیز آنها می توانند در قالب تورهای راهنما و یا به صورت انفرادی عمل کنند. خود معبد نیز از ساعت 8 سپیده دم تا ساعت 17 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. در ضمن مدت زمان پیشنهادی جهت بازدید از معبد دان سامرونگ تایلند 1 الی 2 ساعت می باشد.

نحوه دسترسی به معبد دان سامرونگ تایلند

قبل از سفر به تایلند باید بدانید

کشور تایلند از جذاب ترین از جذاب ترین و معروفترین مقاصد توریستی نه تنها در آسیا بلکه در کل جهان محسوب می شود. کشوری که سالیانه پذیرای بیش از 25 میلیون گردشگر از سراسر جهان می باشد و آنچه که باعث شهرت و محبوبیت این کشور در بین گردشگران شده عبارت است از:

قبل از سفر به تایلند باید بدانید

سواحل زیبا و محل های معروف شنا: اولین جاذبه ای که از تایلند به ذهن همگان می آید، سواحل و جزایر زیبای تایلند می باشد. جالب است بدانید که خط ساحلی تایلند به بیش از 2400 کیومتر می رسد و جزایر شگفت انگیز تایلند هم در سواحل غربی و هم سواحل شرقی این کشور وجود دارد. از جمله معروفترین جزایر غربی تایلند می توان به پوکت، کرابی و کو فی فی و از جزایر معروف شرق تایلند نیز می توان به کو ساموی، کو فا- نگان و کو تائو اشاره نمود.

سواحل زیبا و محل های معروف شنا در تایلند

بودایی گری، راهبان و معابد: تایلند همچنین به عنوان یک کشور بودایی نیز معروف است. جالب است بدانید که در حدود 94% از جمعیت تایلند را بوداییان تشکیل می دهد. به همین دلیل نیز در هر نقطه ای از این کشور می توان معابد، زیارتگاه ها و پاگوداهای بودایی را مشاهده کرد.

بودایی گری، راهبان و معابد در تایلند

فیل ها: تایلند از معدود کشورهای آسیایی است که فیل ها بخش قابل توجهی از حیات وحش آنها را تشکیل می دهد. جانورانی که معمولا در پناهگاه های حیات وحش یا مزارع نگهداری فیل دیده شده و با نمایش ها و شیرینکاری های خودشان توجه گردشگران را جلب می کنند:

فیل ها در تایلند

آشپزی تایلندی و غذای خیابانی: واقعیت این است که آشپزی تایلندی در کل جهان معروف است. ترکیب مزه ها، طعم ها و روش های پخت سبب شده تا آشپزی تایلند در کل جهان به شهرت جهانی برسد. تایلندی که در ارائه غذاهای خیابانی نیز معروف است. به همین دلیل نیز شما در تایلند گردی می توانید غرفه های زیادی را پیدا کنید که در آنها می توانید غذاهای آماده، اسنک ها، میوه ها و نوشیدنی های مختلف را پیدا کنید.

آشپزی تایلندی و غذای خیابانی در تایلند

هزینه های مسافرتی ارزان: یکی از دلایل توجه گردشگران به تایلند هزینه ارزان سفر و زندگی در این کشور می باشد. به طوری که بر اساس برآوردهای آماری، متوسط هزینه ماهیانه سفر به تایلند کمتر از $900 (دلار) می باشد.

تاریخچه و فرهنگ غنی: تایلند دارای تاریخچه طولانی است. اولین آثار و بقایای تایلندی به دوره پیش از تاریخ یعنی حدود 20000 سال پیش برمی گردد. شهرهایی مثل بانکوک، سوخوتای و چیانگ مای محل خرابه های باستانی زیادی است.

تاریخچه و فرهنگ غنی در تایلند

فستیوال های جذاب: مردمان تایلند عاشق فستیوال هستند و سالانه فستیوال های رنگارنگ زیادی در این کشور برگزار می شود. از معروفترین آنها نیز می توان به فستیوال فانوس چیانگ مای یی پنگ اشاره کرد که به واسطه هزاران فانوسی که در آسمان شب رها شده اند معروف است.

فستیوال های جذاب در تایلند

به منظور دریافت مشاوره های بیشتر درباب سفر به کشور تایلند و شرایط لازم برای انجام این سفر نیز حتما با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *