تایلند

معبد خوانارام تایلند

معبد خوانارام تایلند

معبد خوانارام تایلند یا وات خوانارام معبد بودایی واقع در جزیره کو ساموی است. در حقیقت از نظر جغرافیایی، این معبد در بخش جنوبی جزیره قرار دارد. معبدی پر زرق و برق با جاذبه های مختلف که معروفترین جاذبه آن نیز بقایای مومیایی شده راهب لوانگ پو داینگ است. که از سال 1973 تا به امروز در محفظه شیشه ای نگهداری و به نمایش گذاشته شده است. همین جسد مومیایی شده اگرچه کمی عجیب به نظر می رسد ولی هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران خارجی جاذبه مهمی محسوب می شود.

گذشته از این راهب مومیایی از دیگر جاذبه های معبد خوانارام می توان به سبک معماری خاص ین معبد، باغات سرسبز اطرافش، انواع مجسمه های بودا و راهبان بودایی، تصاویر و اشیاء مربوط به آیین مذهبی و غیره اشاره کرد. معبدی که هنوز هم به عنوان یک پرستشگاه فعال در تایلند شناخته شده و مردمان محلی برای احترام و تکریم و دعا خوانی به این معبد مراجعه می کنند. سایت سفیران سفر با مشاوره های تخصصی در زمینه سفرهای داخلی و خارجی آماده پاسخگوئی به سوالات گردشگران و مسافران عزیز است.

معبد خوانارام معروف به معبد راهب مومیایی

وات خوانارام Wat Khunaram یا همان معبد خوانارام یک معبد بودایی در جزیره کو ساموی از توابع استان سورات تانی تایلند است. این معبد نه تنها به واسطه معماری چشم نواز و فضای آرامش بخشی که دارد بلکه همچنین به خاطر راهب مومیایی شده ای بنام راهب لوانگ پو داینگ معروف و زبانزد است. کسی که در سال 1973 میلادی فوت کرد و دستور داده شد که بدنش به عنوان سمبلی از گذر وجود انسان نمایش داده شود. نمایی زیبا از بنای معبد خوانارام تایلند را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

نمایی زیبا از بنای معبد خوانارام تایلند

تاریخ دقیق ساخت معبد خوانارام معلوم نیست ولی آنچه که معلوم است اینکه جسد مومیایی شده راهب از سال 1973 میلادی دراین معید وجود دارد. در تصویر زیر می توان راهب مومیایی شده لوانگ پو داینگ را مشاهده کرد که هنوز هم در معبد خوانارام نگهداری می شود:

راهب مومیایی شده لوانگ پو داینگ

یکی از سوالات مهمی که با دیدن رهب مومیایی شده به ذهن می رسد اینکه چرا تقریبا بعد از حدود 40 سال از زمان مرگ این راهب بودایی ولی هنوز جسدش تجزیه نشده بلکه خیلی خوب هم حفظ شده است؟ برخی معتقدند که به واسطه تکنیک مدیتیشنلوآنگ پو داینگ جذب غذا خیلی کم و متابولیسمش نیز پایین بوده و همین نیز سبب کاهش نیاز به اکسیژن در او شده و راز حفظ بدن این راهب همین است.

دلایل بازدید از معبد خوانارام تایلند

اگر شما هم جزء گردشگرانی هستید که قبل از سفر و بازدید از یک جاذبه ای، ابتداء به ارزیابی دلایل این سفر می پردازید. پس بایستی بدانید که بازدید از معبد خوانارام تایلند نیز به دلایل زیر به گردشگران خارجی توصیه می شود:

  • معبد خوانارام یکی از معابد بودایی با معماری متمایز در کشور تایلند است.
  • این معبد از یک فضای دنج و آرامش بخشی برخوردار است.
  • موقعیت معبد در میان باغات سرسبز سوژه خوبی برای عکاسی فراهم کرده است.
  • این معبد در یکی از خوش آب و هواترین مناطق تایلند واقع شده است.
  • این معبد بودایی میزبان جسد مومیایی راهب بودایی بنام لوانگ پو داینگ است.

دلایل بازدید از معبد خوانارام تایلند

نحوه دسترسی به معبد خوانارام تایلند

معبد خوانارام در منطقه ای بین نا موآنگ و هوآ تانون در جاده تای 4169 یعنی همان جاده اصلی کو ساموی واقع شده است. به عبارت دیگر، این معبد در فاصله 13 کیلومتری جنوب شرقی ناتون (بزرگترین شهر جزیره و بندر اصلی) و 6 کیلومتری غرب شهر تفریحی لامای بیچ قرار دارد. منتها فاصله این معبد تا شهر بانگوک خیلی زیاد است. پس اگر از بانگوک قصد سفر به این معبد بودایی را دارید بایستی مسافت 753.9 کیلومتری را طی کنید که کلا 11 ساعت و نیم طول می کشد.

نحوه دسترسی به معبد خوانارام تایلند

رستوران های اطراف معبد خوانارام تایلند

پس از اتمام بازدید از معبد خوانارام می توان از جاذبه های توریستی و تفریحی نزدیک این معبد نیز دیدن کرد. از جمله این جاذبه ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

جاذبه های اطراف معبد خوانارام تایلند
باغ وحش ببر و آکواریوم ساموی فاصله تا معبد 2.72 کیلومتر
جزیره ساموی 7.11 کیلومتر
پارک دریایی ملی مو کو آنگ تونگ 43.42 کیلومتر
ساحل چاونگ 8.53 کیلومتر

از سوی دیگر، گردشگرانی که از معبد خوانارام دیدن می کنند می توانند برای صرف غذا یا نوشیدنی به رستوران های نزدیک این معبد بروند و از بین انواع غذاهای محلی تایلندی غذای مورد علاقه اشان را رزرو کنند. از جمله رستوران های نزدیک به این معبد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رستوران های نزدیک به معبد خوانارام تایلند
رستوران Ranch 432 متر
کافه خواهران شیرین 2.72 کیلومتر
The Place Samui 2.8 کیلومتر
The Giant Summit 2.56 کیلومتر

رستوران های اطراف معبد خوانارام تایلند

هتل های اطراف معبد خوانارام تایلند

هتل ها و مهمانسراهای مختلفی در نزدیکی معبد خوانارام وجود دارد که با امکانات خوب و سطح قیمتی مناسب در اختیار گردشگران قرار دارد. معمولا بسته به نوع هتل و امکانات آن متوسط قیمت اقامت شبانه در هتل های نزدیک به این معبد از $21 تا $42 (دلار) متغیر است. از جمله هتل های نزدیک به این معبد می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

  • اکو هتل Sun Art Center (0.02 مایل)
  • اقامتگاه Rockys Boutique (2.19 مایل)
  • هتل Kamalaya Koh Samui (1.95 مایل)
  • Satva Samui (1.98 مایل)
  • اقامتگاه CoconutsPalm (1.64 مایل)

در هر سفر توریستی به هر نقطه ای از جهان از طریق ارتباط با مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات گردشگری به روز و کاملی دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *