تایلند

معبد تا خائک تایلند

معبد تا خائک تایلند

معبد تا خائک تایلند یک معبد چوبی متعلق به پیروان بودایی در تایلند است. جالب است بدانید که معبد تا خائک نیز یک معبد باستانی به شمار میرود. به لحاظ موقعیت جغرافیایی این معبد در کنار رودخانه مائه کونگ واقع شده است. این معبد در یک محیط آرامش بخش طراحی و ساخته شده است و از همین رو نیز جزء معابد مدیتیشن بوداییان به حساب می آید. از معروفترین جاذبه معبد مذکور نیز می توان به 3 مجسمه طلایی بودا اشاره کرد که در داخل معبد قرار دارند. در رابطه با شرایط سفر به تایلند از جمله شرایط و فرآیند اخذ ویزای مسافرتی تایلند می توانید با کارشناسان ما در سایت سفیران سفر در ارتباط باشید.

درباره معبد تا خائک در تایلند

معبد تا خائک Wat Thakhek یک معبد قدیمی در سواحل رودخانه مکونگ می باشد. معبدی که در تاریخ منطقه چیانگ خان مخصوصا لوانگ پو چوب خیلی مهم است. معبدی که برای مردم محلی نیز بسیار مقدس و قابل احترام می باشد. پس این معبد یک معبد باستانی در جوار رودخانه مکونگ در فاصله حدود 2 کیلومتری از منطقه چیانگ خان و قبل از رسیدن به روستای نوی و کائنگ کوت کوست. در کل این معبد در زمره جاذبه های تاریخی و فرهنگی کشور تایلند محسوب می شود. ضمنا در این معبد 3 مجسمه بودا وجود دارد که سبب شهرت آن نیز شده اند. نمایی از معبد تا خائک تایلند را در زیر مشاهده می کنید:

درباره معبد تا خائک در تایلند

معبد تا خائک یک معبد باستانی در تایلند

با اینکه تاریخ دقیق ساخت معبد تا خائک هنوز معلوم نیست و در این مورد هیچ منبع یا سند موثق و قابل اعتباری نیز در دست نیست. ولی به عقیده مورخان و باستان شناسان به چند دلیل روشن این معبد را می توان می توان در زمره معبد باستانی تایلند به حساب آورد. معبدی که در کنار ساحل رودخانه مائه کونگ قرار داشته و یکی از معابد بودایی در لوئی است که در فاصله حدود 2 کیلومتری از منطقه چیانگ خان قرار دارد. بنابراین سفر به چیانگ خان و بازدید از این معبد هم جهت آشنایی با تاریخ کهن این منطقه از تایلند و هم آشنایی با فرهنگ و آداب و سنن مردمان محلی بسیار توصیه می شود.

معبد تا خائک یک معبد باستانی در تایلند

معرفی جاذبه های دیدنی معبد تا خائک در تایلند

برای ورود به معبد تا حائک بایستی چنمد پله ای را بالا بروید. درست در کنار پله ها می توان مجسمه های اژدهای ناگای سبز رنگ را مشاهده کرد که بسان نگهبانان این معبدئ هستند. پس از آشنایی با سبک معماری به کار رفته در ساخت این معبد می توان وارد معبد شد. با اینکه به منظور تزیین در این معبد اشیاء زیادی به کار رفته است اما معروفترین و مهمترین جاذبه دیدنی در معبد تا خائک تایلند 3 مجسمه سنگی بوداست. مجسمه هایی که برآورد می شود قدمت آنها به بیش از 300 سال پیش می رسد و تصویر زیر نشانگر نمایی از همین 3 مجسمه بوداست:

جاذبه های دیدنی معبد تا خائک

گذشته از جاذبه های قابل ذکر در داخل معبد همچنین در بیرون معبد تا خائک نیز می توان به یکسری جاذبه ها اشاره کرد. که از آنجمله می توان به باغ سرسبز و نیز آبگیر نزدیک به معبد تا خائک اشاره کرد که برای پیاده روی و هواخوری گزینه خوبی هستند.

هتل ها و رستوران های اطراف معبد تا خائک تایلند

در کنار معبد تا خائک می توان هتل ها و رستوران های مختلفی مشاهده کرد که سرویس های خوبی هم با قیمت مناسب برای توریست های خارجی فراهم می کنند. مثلا از جمله هتل های مجاور معبد تا خائک می توان به هتل های زیر اشاره نمود:

  • اقامتگاه ساحلی چیانگ کلونگ (0.41 مایلی معبد)
  • اقامتگاه ساحلی چیانگ خان (0.41 مایلی)
  • هوم ایستی تانوم (0.48 مایلی)
  • اسویت هوم (0.84 مایلی)
  • بن آومسین (0.92 مایلی)

هتل ها و رستوران های اطراف معبد تا خائک تایلند

ضمنا از رستوران ها و کافه های نزدیک به معبد تا خائک تایلند نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • وینگ ویت (1.68 مایلی از معبد)
  • چیت سومتوم (1.44 مایلی)
  • هوئنگ لوانگ پرابانگ (1.93 مایلی)
  • بان سوپیچایا (1.19 مایلی)
  • هی پور کویتیو روکس مکسونگ خان (0.76 مایلی)

شرایط بازدید از معبد تا خائک تایلند

شرایط بازدید از معبد تا خائک تایلند

معبد تا خائک از معروفترین معابد موجود در منطقه چیانگ خان تایلند است. معبدی که هنوز هم در زمره معابد فعال تایلند به حساب آمده و همه روزه از ساعت 6 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر باز است و ضمنا بازدید از معبد مذکور برای همگان نیز رایگان است. درست مثل دیگر معابد تایلندی برای بازدید از معبد تا خائک نیز قبل از ورود بایستی با مقررت و قوانین این مکان مقدس آشنا باشید.

مطمئنا تایلند جزء اولویت های مسافرتی خیلی از هموطنان است. منتها قبل از انجام این سفر شما بایستی برای آن آماده شوید و این امکان پذیر نیست مگر اینکه شما شرایط و زمینه لازم برای سفر به تایلند را در نظر بگیرید. مثلا از هزینه سفرتان به تایلند مطلع شوید، ویزای توریستی تایلند را اخذ بکنید، با جاذبه های برتر تایلند آشنا شده، تور راهنمای مورد نظرتان را رزرو کنید، برای اقامتتان در این کشور هتلی خوب رزرو بکنید. تمامی این خدمات مسافرتی را می توانید از طریق گروه مشاوران و کارشناسان ما در مجموعه سفیران سروش سعادت دریافت بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *