تایلند

معبد آسوکارام تایلند

معبد آسوکارام تایلند

معبد آسوکارام تایلند یک معبد بودایی 3 طبقه بزرگ با نمای سفید همراه با برج های مختلف شبه پاگودا و یک مجسمه از آشوکا می باشد. این معبد در تای بان کشور تایلند واقع شده است. همه روزه نیز از ساعت 6 تا 5 به روی بازدیدکنندگان باز است. معبدی که جدید الساخت بوده و قدمت ساختش به اوایل دهه 1960 میلادی برمی گردد. یعنی زمانی که راهب بودایی به نام پرا آچان لی تاماوارو سنگ بنای آن را گذاشت.

معبدی که بیشتر از هر چیز دیگری نیز به عنوان یک مرکز مدیتیشن معروف است. در کنار این می توان از معماری زیبا و منحصر بفردش مخصوصا پرا توتانکا چدی یادی کرد که گروهی از 13 چدی یا برج می باشد که نشان دهنده 13 تا از وظایف راهب بودایی در سفر مذهبی است. نکته آخر اینکه در این معبد همچنین مجسمه آشوکا (پادشاه هند باستان) نیز نگهداری می شود که دیدن آن نیز به بازدیدکنندگان توصیه می شود. در ادامه نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه شوید.

دانستنی های جالب درباره معبد آسوکارام تایلند

معبد آسوکارام یا Wat asokaram یکی از معابد جدید اما زیبای تایلند محسوب می شود. معبدی که به عنوان جزئی از جاذبه های ساموت پراکان به حساب می آید. این معبد در 8- ام می سال 1962 میلادی توسط راهب دامایوتیکا به نام پرا آچان لی تاماوارو ساخته شده و یکی از معابد مهم برای انجام مدیتیشن محسوب می شود. در ضمن نام این معبد نیز از نام پادشاه هند باستان آشوکا گرفته شده است. معبدی با نمای سفید رنگ و چدی (برج های) مختلف که تصویر آنرا در زیر مشاهده می کنید:

دانستنی های جالب درباره معبد آسوکارام تایلند

دلایل شهرت معبد آسوکارام تایلند چیست؟

هر معبدی در کشور تایلند دارای یکسری جاذبه هایی است که همین جاذبه ها سبب شهرت آنها شده است. مثلا معبد آسوکارام تایلند بیشتر به خاطر معماری زیبا، انجام مدیتیشن و نیز فضای باز وسیعی که دارد معروف است. به همین دلیل نیز گردشگرانی که برای بازدید از این معبد می آیند بایستی زمان زیادی برای این سایت توریستی بگذارند. تا از این طریق بتوانند با همه جذابیت های معبد آسوکارام آشنا شوند.

در این بین نیز آنچه که بیشتر از همه به چشم می خورد، سبک معماری خاص این معبد مخصوصا چدی ها یا همان برج هایش می باشد. کل این چدی ها به 13 چدی می رسد که نشانگر 13 وظیفه یک راهب بودایی در هر سفر مذهبی می باشد. از دیگر جاذبه های دیدنی معبد آسوکارام می توان به ویهارا ویوستیهارانگسی اشاره کرد جایی که بقایای پیکر پرا آچان لی (راهب بودایی) زیارت می شود. در نهایت در این معبد مجسمه آشوکا نیز نگهداری می شود که تصویری از آن را در زیر مشاهده می کنید:

دلایل شهرت معبد آسوکارام

شرایط بازدید از معبد آسوکارام تایلند

معبد آسوکارام در سوی سوکلاپیبان 58، شهر تامبون تای بان، خیابان سوکومویت قرار دارد و دقیقا در فاصله 6 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. معبدی که در 32 کیلومتری جنوب شهر بانکوک قرار دارد و این فاصله را با خودرو می توان در عرض 40 تا 45 دقیقه طی کرد. از نکات مهم دیگر در بازدید از معبد آسوکارام اینکه معبد مذکور همه روزه از ساعت 6 صبح تا 5 بعد از ظهر به روی زوار و بازدیدکنندگان باز است. بازدید از این معبد برای همه گردشگران رایگان می باشد.

شرایط بازدید از معبد آسوکارام تایلند

جاذبه های اطراف معبد آسوکارام تایلند

به دنبال اتمام بازدید از این معبد، گردشگران می توانند از جاذبه های نزدیک به آن نیز بازدید کنند. پس آنها می توانند از طریق نقشه توریستی منطقه و البته با اولویت نزدیکترین جاذبه ها به معبد آسوکارام سفرشان را استارت بزنند. جالب است بدانید که فقط در شعاع 6 مایلی از همین معبد در حدود 14 جاذبه توریستی وجود دارد که از آن جمله می توان به موانگبورانف شهر باستانی، موزه آراوان، مای وی تراول، آشپزخانه جیمی و غیره اشاره کرد.

جاذبه های اطراف معبد آسوکارام تایلند

هتلها و رستورانهای اطراف معبد آسوکارام تایلند

در اطراف این معبد امکانات رفاهی خوبی وجود دارد که از آنجمله می توان به هتل ها و رستوران های متنوع اشاره کرد. امکاناتی که انتخاب را برای گردشگران آسان کرده است. برخی از نزدیکترین هتل ها شامل نووتل بانکوک بانگنا (9.08 مایل)، مایسون پلس (2.01 مایل)، سانانوان پالاس (8.20 مایل)، هتل آمارانت یووارنابومی و غیره می باشد. همچنین از نزدیکترین رستوران ها به این معبد نیز می توان به رستوران سایلوم بانگپو (0.70 مایل)، بانچیدلوم بانگپو (0.58 مایل)، افترنون بانگپو (0.69 مایل)، رستوران ژاپنی شویو (8.59 مایل) و غیره اشاره نمود.

سفر به تایلند از بهترین و ارزانترین سفرهای خارجی در سال 2024 محسوب می شود. سفری به سرزمین ناشناخته ها و بهشت شگفتی های طبیعت با مردمانی بسیار خونگرم و شوخ طبع! تایلندی که به خاطر داشتن همه نوع جاذبه توریستی- تفریحی برای همه گردشگران از هر سنی و با هر سلیقه ای مناسب است. پس اگر برای سفر توریستی اتان به آسیا فکر می کنید حتما و حتما تایلند را در صدر لیست اولویتتان قرار دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سفر به کشور تایلند و نیز کسب مشاوره دراینباره نیز میتوانید با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *