تایلند

مرکز فرهنگ و هنر در چیانگ مای تایلند

مرکز فرهنگ و هنر در چیانگ مای تایلند

مرکز فرهنگ و هنر در چیانگ مای تایلند بهترین جا برای آشنایی با فرهنگ و هنر مردمان این دیار و علاقه مندان به آن محسوب می شود. در واقع مرکز مذکور یک موزه شگفت انگیزی درباره تاریخ و فرهنگ چیانگ مای است که رسما در سال 1999 میلادی افتتاح شده است. موزه ای که بازگو کننده داستان شهر چیانگ مای از زمان های باستان تا عصر حاضر است. برای این منظور نیز از یکسری زیورآلات، اشیاء، عکس ها، نوارهای صوتی و نیز نمایش های چند رسانه ای بهره می گیرد.

کلا این مرکز از دو طبقه به علاوه تالار لانا تشکیل شده است. تالار لانا مجموعه ای ست که در زمان بازسازی بنای مرکز فرهنگ و هنر چیانگ مای در سال 1999 میلادی به آن اضافه شده است. در این تالار آثار هنری مختلف از گذشته تا به حال نگهداری می شود. طبق اول این مرکز شامل مجسمه های بودایی، اشیاء مذهبی، نقاشی دیواری لانا، نقاشی ها بر روی شیشه و برگ درخت تخل و غیره است. اما طبقه دوم مربوط به صنایع دستی محلی، تاریخچه برنامه ریزی و تکنیک های ساخت و ساز، موسیقی محلی و غیره است. برای دریافت انواع خدمات گردشگری و مسافرتی با ما در سایت سفیران سفر در ارتباط باشید.

درباره مرکز فرهنگ و هنر در چیانگ مای تایلند

مرکز فرهنگ و هنر چیانگ مای Chiang Mai City Arts and Cultural Center یکی از معروفترین جاذبه های فرهنگی شناخته شده در شهر چیانگ مای است. این مرکز در محل تالار سلطنتی سابق قرار دارد. بنای این مرکز با معماری زیبایی که دارد در سال 1924 میلادی ساخته شده است. در ابتداء نیز از این ساختمان به عنوان دفاتر اداری مرکزی مانتون پایاپ استفاده می شد اما بعدا از آن به عنوان تالار استانی چیانگ مای استفاده شد. تا اینکه در سال 1997 میلادی از آن به عنوان مرکز فرهنگی استفاده شد.

درباره مرکز فرهنگ و هنر در چیانگ مای تایلند

این مرکز به منظور ترویج و ارتقاء درک از ریشه های فرهنگی چیانگ مای، حس غرور از هویت محلی و محافظت از اصالت و زیبایی فرهنگ محلی پایه گذاری شده است. کلا این مرکز به 2 بخش جلویی و پشتی تقسیم می شود. بخش جلویی تماما مخصوص نمایشگاه دائمی است که نشانگر توسعه منطقه از زمان پیش تاریخ تا فراز و فرود به عنوان یک پایتخت مستقل تا عصر حاضر است. اما بخش پشتی مرکز فرهنگ و هنر چیانگ مای تایلند یک حیاط روباز محاط شده است که برای فعالیت های فرهنگی، نمایشگاه موقتی، فروشگاه سوغاتی، تئاتر و نیز تالار نمایش هنرهای لانا و همچنین یک بایگانی رزرو شده است.

جاذبه های دیدنی مرکز فرهنگ و هنر چیانگ مای

جاذبه های دیدنی مرکز فرهنگ و هنر چیانگ مای

با کمی گشت و گذار در مرکز فرهنگ و هنر چیانگ مای می توان با انواع جاذبه ها آشنا شد. در این بین از معروفترین جاذبه های دیدنی این مرکز می توان به سوغاتی های هنری زیبا و جواهرات نقره ای بسیار نفیس اشاره کرد. در مجموع، مرکز فرهنگ و هنر در چیانگ مای تایلند مشتمل بر 3 نمایشگاه مجزاست که عبارتند از:

تالار هنرهای لانا: که از ساختمان سابق بازسازی شده دادگاه چیانگ مای ساخته شده است. در این مجموعه کلیه آثار هنری شهر چیانگ مای از گذشته تا به حال نگهداری می شود. این تالار درست در مرکز شهر قدیمی چیانگ مای، روبروی یادبود سه پادشاه و مرکز فرهنگ و هنر شهر چیانگ مای قرار دارد.

تالار هنرهای لانا

طبقه اول: شامل نمایش تاثیر عبادت و عقاید بودایی نسبت به جهان و کائنات، نمایش مراسمات و آیین های بودایی، نمایش اشیاء مذهبی، مجسمه های بودایی، نمایش تاریخ هنرهای نمایشی و موسیقی، نمایش نقاشی دیواری لانا، نقاشی روی شیشه و برگ نخل و نیز کلکسیون های شاهکارهای نقاشی و مجسمه سازی لان است.

طبقه اول مرکز فرهنگ و هنر چیانگ مای

طبقه دوم: شامل صنایع دستی محلی، تاریخچه خانه های لانا، موسیقی و سبک زندگی و نیز هدایای مذهبی ساخته شده از سنگ های قیمتی، نقره و طلا که معمولا در مراسمات عبادتی در پاگوداها و نیز مجسمه بودا استفاده می شد.

طبقه دوم مرکز فرهنگ و هنر چیانگ مای

بهترین روش ها برای بازدید از مرکز فرهنگ و هنر چیانگ مای

با وجود اینکه می توان به صورت انفرادی نیز از مرکز فرهنگ و هنر چیانگ مای دیدن کرد. اما بهترین شیوه ممکن جهت بازدید از این موزه همراهی با تورهای راهنماست. تورهایی که در قالب آن نه تنها می توان از مرکز فرهنگ و هنر چیانگ مای بلکه از دیگر جاذبه های مطرح در این شهر نیز دیدن کرد. معمولا نیز این تورها به صورت نصف روز بوده و هم به صورت خصوصی و هم به صورت گروهی نیز برگزار می شود. این تورها عمدتا به زبان انگلیسی و بوسیله راهنمایان محلی با توک توک، مینی ون، اتوبوس های و یا دوچرخه برگزار می شود.

بهترین روش ها برای بازدید از مرکز فرهنگ و هنر چیانگ مای

نحوه دسترسی به مرکز فرهنگ و هنر در چیانگ مای تایلند

همان طوری که از نام مرکز فرهنگ و هنر چیانگ مای نیز برمی آید، این مرکز فرهنگی در شهر چیانگ مای تایلند قرار دارد. پس برای دسترسی به آن شما بایستی به استان چیانگ مای، شهر چیانگ مای، مویانگ، سی پوم، جاده پراپوکلوآ سفر کنید. عزیزان در جریان باشند که این مجموعه تقریبا همه روز به استثنای روزهای دوشنبه و سه شنبه از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 4:30 بعد از ظهر به روی علاقه مندان باز است و بازدید از آن هم برای عموم رایگان است.

نحوه دسترسی به مرکز فرهنگ و هنر در چیانگ مای تایلند

لازم به ذکر است که هزینه بلیط ورودی این مرکز برای هر فرد بزرگسال حدود THB90 (بات تایلند) و برای هر کودک نیز در حدود THB40 (بات) است. معمولا هم مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این مرکز بین 1 الی 2 ساعت است. در ضمن برای دسترسی به اطلاعات و جزییات بیشتر می توانید به وب سایت www.cmocity.com مراجعه کنید. هموطنان عزیز از طریق ارتباط با مجموعه سفیران سروش سعادت ضمن دریافت انواع خدمات مسافرتی و گردشگری همچنین می توانند سوالات و ابهاماتشان را هم با ما در جریان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *