پرتغال

مرکز داستان لیسبون پرتغال

مرکز داستان لیسبون پرتغال

در این مقاله به بررسی مرکز داستان لیسبون پرتغال پرداخته و شما عزیزان را با انواع جاذبه ها و شرایط بازدید از این جاذبه توریستی آشنا می کنیم. در واقع این مرکز بسان یک موزه تاریخی است که با برپایی نمایشگاه های مختلف و تشریح وقایع و رویدادهای مهم به تبیین تاریخ شکل گیری شهر لیسبون می پردازد. بنابراین این موزه جدید و ابتکاری با به کار بردن شیوه های ابتکاری مثل تجهیزات مولتی مدیا سعی می کند تا بازدیدکنندگان را در جریان سیر تا پیاز تاریخ شهر لیسبون قرار دهد. در ادامه همین مقاله تیم کارشناسان سایت سفیران سفر شما را با بخش های مختلف این موزه جدید در پرتغال آشنا می کنند.

درباره مرکز داستان لیسبون پرتغال

مرکز داستان لیسبون Lisboa Story Center یکی از جدیدترین و ابتکاری ترین موزه های پایه ریزی شده در شهر لیسبون می باشد. موزه ای که در سال 2012 میلادی افتتاح شده و یک موزه کاملا تعاملی است. موزه ای که از طریق مولتی مدیا و امکانات پیشرفته سعی در روایت گری تاریخ لیسبون از ریشه های اولیه اش تا به امروز دارد. بنابراین وسایل و تجهیزات مولتی مدیا و تجارب حسگری به شما امکان رفتن به داخل رویدادهای تاریخی که سرنوشت لیسبون را رقم زده اند را فراهم می کند. ضمنا صوت نقال راهنمای صوتی شما را در زمان به عقب می برد و سبب برانگیختن حس کنجکاویتان درباره تاریخ لیسبون می شود. نمای بیرونی از ساختمان مرکز داستان لیسبون را در زیر مشاهده می کنید:

نمای بیرونی از ساختمان مرکز داستان لیسبون

نمایشگاه های مرکز داستان لیسبون پرتغال

قبل از بازدید از مرکز داستان لیسبون بایستی بدانید که این مرکز به 6 بخش مختلف تقسیم می شود که همگی آنها کنار هم مساحتی در حدود 2200 متر مربع را پوشش میدهند. جالب است این را هم بدانید که هر بخش نیز به ترتیب زمانی وقایع و رویدادهای بسیار مهمی که باعث تشکیل تاریخچه و کارکتر شهر لیسبون شده اند را نشان می دهد. این بخش ها عبارتند از:

  • افسانه ها و واقعیات: در حقیقت بازدید شما از مرکز داستان لیسبون از بخش اول شروع میشود. یعنی همان جایی که میتوان به اطلاعات بیشتری در خصوص ریشه های لیسبون دست یافت. بخشی از این مرکز که افسانه ها با واقعیات تاریخی در هم می آمیزد.
  • لیسبون: شهر جهانی: در بخش دوم و پس از آشنایی با سفرهای بزرگ، اکتشافات و مبادلات تجاری شهر شما با نقش جهانشهری جدید شهر لیسبون آشنا میشوید.
  • 1 نوامبر سال 1755: در این بخش از مرکز داستان لیسبون پرتغال شما به لحظات حساسی از تاریخ لیسبون گوش می کنید. روزی که زمین لرزه مهیب، سونامی و آتش سوزی گسترده باعث تخریب شهر شد.
  • دیدگاه پومبال: در این بخش از مرکز داستان لیسبون پرتغال شما با پروژه عظیم بازسازی لیسبون به مدیریت مارکز پومبال (نخست وزیر پرتغال) آشنا خواهید شد. شگفت زده میشوید وقتی که بدانید پومبال شهر لیسبون را در عرض فقط یک سال بازسازی کرد.
  • میدان؛ سیاست و شادی: بخش 5- ام مربوط به معرفی میدان تریدو دو پاکو و نقش کلیدی اش در شکل دهی به تاریخ لیسبون میباشد.
  • لیسبون مجازی: آخرین بخش از مرکز داستان لیسبون که در آنجا یک پنل ارتباطی وجود دارد که با کمی کنکاش و جستجو می توان به دانستنی های خوبی درباره رویدادهای کلیدی تاریخ لیسبون دست یافت.

نمایشگاه های مرکز داستان لیسبون پرتغال

تور راهنمای مرکز داستان لیسبون

در حال حاضر یکی از خدمات ویژه ای که توسط خود مرکز داستان لیسبون به بازدیدکنندگان ارائه می شود، برگزاری تورهای راهنما می باشد. معمولا نیز تورهای راهنمای مرکز داستان لیسبون به صورت روزانه و به زبان انگلیسی برگزار می شود. در قالب این تور بازدیدکنندگان می توانند با مجموعه های دراماتیک و نیز نمایشگاه های مولتی مدیا آشنا شده و به اطلاعات جالبی درباره تاریخ شهر لیسبون دست یابند. این تور به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به وب سایتش به نشانی lisboastorycentre.pt قابل رزرو است. نکته آخر اینکه کل مدت زمان برگزاری تور مذکور نیز 1 ساعت است.

تور راهنمای مرکز داستان لیسبون

شرایط بازدید از مرکز داستان لیسبون

مرکز داستان لیسبون در میدان پارکا دو کومرسیو این شهر در کنار اداره گردشگری قرار دارد. از همین رو نیز دسترسی به خود میدان از طریق قطار شهری (ایستگاه ترویرو دو پاکو)، اتوبوس (ایستگاه های ترویدو دو پاکو، پارکا دو کومرسیو و آکیسیتی باکسیا) و یا تراموا خط 25 کار آسانی است. این مرکز توریست پذیر و جذاب همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 7 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. در ضمن هزینه بلیط ورودی این مرکز برای هر نفر بازدیدکننده از €6.50 (یورو) شروع می شود.

بازدید از مرکز داستان لیسبون

کل مدت زمان توصیه شده برای بازدید از مرکز داستان لیسبون به 60 دقیقه می رسد. در کنار نمایشگاه دائمی همچنین نمایشگاه های موقتی نیز در این مرکز برپا شده اند که بازدید از آنها نیز خالی از لطف نیست. ضمنا ناگفته نماند که در داخل همین موزه همچنین فروشگاه هدیه نیز وجود دارد که شما می توانید سوغاتی مورد نظرتان را خرید کنید و با اینکه در داخل مرکز داستان لیسبون هیچ رستوران و یا باری وجود ندارد اما در اطراف میدان میدان پارکا دو کومرسیو وجود دارد.

چند روز برای سفر به پرتغال کافی است؟

پرتغال کشوری در جنوب اروپاست و به خاطر داشتن انواع جاذبه های طبیعی و فرهنگی از سواحل و جزایر مختلف تا بناهای تاریخی و از پارک ها و باغات گرمسیری تا دریاچه ها و رودخانه های زیبا به عنوان یک مقصد توریستی درجه یک در کل اروپا شناخته می شود. از همین رو نیز همه ساله هزاران توریست و جهانگرد از سراسر جهان برای سفر به پرتغال برنامه ریزی می کنند. در این میان یکی از سوالات مهم آنها این است که برای گشت و گذار و تفریح در کشور پرتغال چند روز کافی است؟

با اینکه مدت زمان سفر و اقامت در کشور پرتغال بسته به علاقه مندی هر گردشگر متفاوت است. اما تجربه گردشگرانی که قبلا از این کشور اروپایی دیدن کرده اند نشانگر آن است که برای اطمینان کامل از بازدید از معروفترین و بهترین جاذبه های طبیعی و فرهنگی این کشور، صرف حداقل 7 روز کافی است. برای اطلاع دقیق و کامل از لیست معروفترین جاذبه های گردشگری کشور پرتغال و یا شرایط و مدارک ضروری برای سفر به پرتغال می توانید با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *