ترکیه

مرکز خرید آکمرکز ترکیه

مرکز خرید آکمرکز ترکیه

اگر به دنبال یک مرکز خرید لوکس با کالاهای برند هستید پس لازم است تا سری به مرکز خرید آکمرکز ترکیه (Akmerkez Alisveris Merkezi) بزنید. این مرکز خرید در محله اتیلر از منطقه بشیکتاش شهر استانبول قرار دارد. مرکز خریدی مدرن و پیشرفته که بعد از گالریا آتاکوی و کاپیتول به عنوان سومین مرکز خرید بزرگ استانبول شناخته می شود. آکمرکز را می توان پدیده خرده فروشی ترکیه دانست. مرکز خریدی که سالیانه بیش از 5 میلیون نفر از آن بازدید می کنند.

در این مرکز خرید انواع فروشگاه های شیک با برندهای ترک و بین المللی را می توان یافت. از این گذشته مرکز خرید آکمرکز شامل انواع رستوران ها و فود کورت هاست که با غذاهای خوشمزه ترک و ایتالیایی شکم گردان را به خود جلب می کند. این مرکز خرید در 18 دسامبر سال 1993 میلادی به افتتاح رسید. مجموعه ای با مساحت حدود 180000 متر مربع و شامل یک منطقه خرید 4 طبقه ای که در آن 246 فروشگاه کالاهای خودشان را برای فروش به عرضه گذاشته اند. برای انجام سفری جذاب به استانبول ترکیه، توصیه می شود حتما از خدمات مسافرتی سایت سفیران سفر بهره گیرید.

تاریخچه مرکز خرید آکمرکز ترکیه

مرکز آکمرکز ترکیه یکی از بزرگترین مراکز خرید کشور ترکیه محسوب می شود که در منطقه بشیکتاش شهر استانبول واقع شده است. این مرکز خرید در تاریخ 18 دسامبر سال 1993 میلادی با سرمایه گذاری مشترک آککوک، تکفن و ایستیکبال افتتاح شد. پس کارفرمایان این مرکز خرید سه شرکت ترکیه ای آککوک، تکفن و ایستیکبال هستند. ضمنا بنای این مرکز نیز توسط معمار فاتین اوران طراحی شده است. با اینکه در سال 2008 نیز آکمرکز تحت بازسازی قرار گرفته بود اما بازسازی کامل آن بین سال های 2013 و 2014 میلادی با هزینه ای بیش از EUR 20 میلیون انجام شد.

تاریخچه مرکز خرید آکمرکز ترکیه

مشخصات مرکز خرید آکمرکز ترکیه

در واقع مرکز خرید آکمرکز یک مجموعه ای به مساحت حدود 180000 مترمربع و شامل یک منطقه خرید 4 طبقه با دو برج است که کلا 31 طبقه فضای دفتری ارایه می دهند. طبقه 14 و 17 در این دو برج و نیز برج سوم به همره 24 طبقه مسکونی هستند. اما منطقه خرید کلا شامل 246 فروشگاه است که از طریق 3 شاهراه به هم متصل هستند. کل مساحت فروشگاهی قابل اجاره در آکمرکز نیز حدود 35000 متر مربع است. ضمنا در مرکز خرید آکمرکز ترکیه 41 بالابر، 2 آسانسور پانورامیک و 30 آسانسور وجود دارد. همچنین در نگهداری، امنیت و تمیز کردن این مجموعه نیز حدود 250 نیروی کار مشغول کار هستند.

مشخصات مرکز خرید آکمرکز ترکیه

تفریحات مرکز خرید آکمرکز ترکیه

پس مرکز خرید آکمرکز ترکیه از قدیمی ترین و بزرگترین مراکز خرید در این کشور محسوب می شود. شما با ورود یه این مرکز می توانید از فروشگاه های برند در این مرکز خرید دیدن کرده و در صورت پسند کالای مورد نظرتان اقدام به خرید کنید. منتها نبایستی فراموش کنید که اغلب فروشگاه های آکمرکز برند بوده و از همین رو نیز قیمت ها کمی بالاست. در مرکز آکمرکز رستوران های مختلف و فود کورت نیز با انواع غذاهای محلی و بین المللی وجود دارد که در آنها می توان غذای مورد علاقه اتان را درخواست دهید و یا در کافه های آکمرکز فقط یک نوشیدنی صرف کرد. همچنین در مرکز آکمرکز سینمایی هم وجود دارد که در آنجا می توانید فیلم دلخواهتان را تماشا کنید.

تفریحات مرکز خرید آکمرکز ترکیه

رستورانها و هتل های اطراف مرکز خرید آکمرکز ترکیه

در مجاورت مرکز خرید آکمرکز نیز امکانات مختلفی مثل هتل ها و رستوران های متعددی وجود دارد که از معروفترین هتل های نزدیک به این مرکز خرید عبارتند از:

  • آلگرو تور کلوب هتل اسپا (0.12 مایل تا مرکز خرید آکمرکز)
  • حایات سنتریک لونت استانبول (0.72 مایل)
  • رافلس استانبول (0.90 مایل)
  • شریتون استانبول لونت (0.65 مایل)
  • ویندهام گراند استانبول (0.71 مایل)

از رستاوران های نزدیک به این مرکز خرید نیز می توان به رستوران های زیر اشاره نمود:

  • باترفلای (0.04 مایلی مرکز خرید آکمرکز)
  • دیوان پاتیسری آتاشهیر (0.01 مایل)
  • دیوان پاستانسی آکمرکز (0.03 مایل)
  • واکو پاتیسری پتی فور (0.03 مایل)
  • کافه واکوراما آکمرکز (0.03 مایل)

ساعت بازدید از مرکز خرید آکمرکز ترکیه

ساعت بازدید از مرکز خرید آکمرکز ترکیه

مرکز خرید آکمرکز ترکیه یکی از بزرگترین و مدرن ترین مراکز خرید ترکیه است. این مرکز خرید در شهر استانبول قرار داشته و تقریبا همه روزه نیز از ساعت 10 صبح تا ساعت 10 شب به روی بازدیدکنندگان باز است. با وجود اینکه هر روزی می توان از مرکز آکمرکز ترکیه بازدید و حتی خرید کرد ولی توصیه می شود بازدید از آکمرکز را به آخر هفته ها موکول نکنید چرا که ترافیک بازدیدکنندگان از آکمرکز در آخرهفته ها بالاست.

اگر مقصد سفرتان شهر استانبول است پس بایستی برای سفرتان برنامه ریزی بکنید و از قبل جاهایی که در این شهر بایستی بروید را مشخص بکنید. چرا که استانبول بی شمار جاذبه توریستی اعم از جاذبه های طبیعی و فرهنگی دارد. از مساجد و کاخ های بازمانده از دوره بیزانسی و عثمانی گرفته تا سواحل و جزایر بسیار زیبا که همگی را در سفر به استانبول بازدید می کنید. توصیه می شود جهت کسب اطلاعات تکمیلی در همین باب حتما از مشاوره ها و خدمات مسافرتی مجموعه سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *