تایلند

محوطه تاریخی پرا پرانگ سام یوت تایلند

محوطه تاریخی پرا پرانگ سام یوت تایلند

در حقیقت محوطه تاریخی پرا پرانگ سام یوت تایلند از جاذبه های اصلی لوپبوری کشور تایلند محسوب شده و نمایشی از 3 پرانگ و یا مناره مقدس می باشد که خود این پرانگ ها نیز میراثی از امپراطوری خمرها می باشد و به لحاظ تاریخی به حدود قرن 13- ام می رسد. پرانگ هایی تزیین شده با مجسمه هایی از موجودات افسانه ای که با مجسمه ای از برهمان (الهه آفریدگار)، ویشنو (الهه نگهدار) و شیوا (الهه نابودگر) نیز تکمیل شده است. در واقع نیز پرا پرانگ سام یوت یک معبد هندو می باشد که بعدا با افزودن ویهارن آجری و قرار دادن مجسمه بودا به آن به یک معبد بودایی تبدیل شد.

جالب است بدانید که این محوطه تاریخی همچنین به عنوان پناهگاه میمون ها نیز به حساب می آید و در اینجا می توان میمون ها را دید که دائما در حال جست و خیز برای یافتن غذا هستند. بنابراین شما در سفر به این محوطه تاریخی علاوه بر بازدید از جذابیت های معماری و هنری آن همچنین می توانید از میمون های بامزه در این معبد نیز دیدن کرده و به آنها غذا دهید. در ضمن محل مذکور در طول ایام هفته از 8:30 صبح الی ساعت 18 باز است. توصیه می شود تا پایان این مطالب نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره محوطه تاریخی پرا پرانگ سام یوت تایلند

محوطه تاریخی پرا پرانگ سام یوت تایلند؛ بازمانده ای از امپراطوری خمر

واقعیت این است که پرا پرانگ سام یوت یک معبد قرن 13- امی و اصولا مجموعه ای متشکل از سه پرانگ یا همان مناره مقدس بوداییان است که با نقوش برجسته ای از موجودات افسانه ای نیز تزیین شده است. از این گذشته برای تزیین بیشتر آن نیز در جلوی پرانگ ها همچنین مجسمه ای از الهه هندو ویشنو نیز قرار داده شده است. مجموعه ای تاریخی که حالا به یکی از بهترین و معروفترین جاذبه های توریستی لوپبوری تایلند تبدیل شده و نیز یادگاری از دوران امپراطوری خمرها در تایلند قلمداد می شود. نمایی از سه پرانگ محوطه تاریخی پرا پرانگ سام یوت را در زیر مشاهده می کنید:

محوطه تاریخی پرا پرانگ سام یوت تایلند؛ بازمانده ای از امپراطوری خمر

محوطه تاریخی پرا پرانگ سام یوت نمادی از لوپبوری تایلند

ابتداء لازم است بدانید که محوطه تاریخی پرا پرانگ سام یوت از بهترین جاذبه های توریستی استان لوپبوری محسوب شده که در خیابان ویچاین تقریبا در 200 متری از ایستگاه راه آهن قرار دارد و نه یک معبد بودایی بلکه یک زیارتگاه هندو است که در قرن 13- ام میلادی و به سبک معماری خمری کلاسیک بایون ساخته شده و کلا متشکل از سه تا پران یا مناره مقدس چسبیده به یک راهرو می باشد. همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، این سه تا مناره مقدس نیز با گچ کاری های کلاسیک تزیین شده است که عقیده بر این است که اینها اصولا نشان دهنده الهه های بودایی یعنی برهمان (خالق)، ویشنو (نگهدار) و شیوا (نابودکننده) می باشد:

الهه های بودایی

اما این همه ماجرا درباره پرا پرانگ سام یوت نبود بلکه در طی پادشاهی پادشاه نارای، این زیارتگاه به یک معبد بودایی تبدیل شد یعنی درست زمانی که یک ویهارن آجری در ضلع شرقی این مجموعه ساخته شد تا بدین ترتیب میزبان مجسمه بودای سبک یو- تونگ- آیوتایا بزرگ بود. بعدا هم مجسمه های بودا به دو پرانگ دیگر نیز اضافه شدند.

بازدید از محوطه تاریخی پرا پرانگ سام یوت تایلند

بازدید از محوطه تاریخی پرا پرانگ سام یوت تایلند

اولین مورد مهمی که در زمینه سفر و بازدید از محوطه تاریخی پرا پرانگ سام یوت تایلند بایستی بدانید اینکه این مکان تاریخی در کشور تایلند، لوپبوری، منطقه مویانگ لوپ بوری، تا هین واقع شده است. این محوطه تاریخی همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 18 عصر به روی گردشگران باز است و در ضمن هزینه بازدید از این محوطه تاریخی برای هر گردشگر خارجی در حدود THB 30 (بات تایلند) می باشد. مدت زمان بازدید از محوطه تاریخی پرا پرانگ سام یوت تایلند زمانی بین 2 الی 3 ساعت می باشد. نکته آخری هم اینکه برای اطلاع از دیگر جزئیات پیرامون بازدید از این جاذبه توریستی می توان به وب سایت www. Lopburi.org مراجعه کرد. در صورت تمایل به اطلاع از ریز جزئیات هزینه های سفر به تایلند 2024 می توانید با تیم کارشناسان مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *