آلمان

قلعه کلدیتز در آلمان

قلعه کلدیتز در آلمان

قلعه کلدیتز در آلمان که زمانی به عنوان قرارگاه نظامی و حتی زندان استفاده می شد هم اکنون به موزه جنگ جهانی دوم تبدیل شده است. قدمت ساخت این قلعه به عصر رنسانس برمی گردد دقیقا زمانی که هنری چهارم به مارگراو ویپرخت فرمان ساخت این قلعه را داد. تورهای قلعه کلدیتز تقریبا همه روزه در محل این قلعه برگزار می شود و گردشگران خارجی در قالب این تورها ضمن بازدید از نقاط مختلف این قلعه همچنین از اشیاء و تابلوهای نگهداری شده در موزه قلعه دیدن کرده و در آخر نیز به همراه راهنمای تور از تونل های فرار ساخته شده توسط زندانیان متفقین در طول جنگ جهانی دوم دیدن میکنند.

علاوه بر بازدید از این قلعه موزه گردشگران خارجی همچنین می توانند از جاذبه های توریستی نزدیک این قلعه مثل اقامتگاه تاریخی جاگدهاوس کوسرن و نیز فروشگاه کادو و هدیه لمانش ورکاستاتن دیدن کنند. آلمان نیز از بهترین مقاصد توریستی اروپا محسوب می شود و برای سفر به این کشور شما نیازمند اخذ ویزای شنگن آلمان هستید. شما ازطریق دریافت مشاوره حرفه ای از سوی کارشناسان مجموعه سفیران سفر می توانید در جریان نحوه جمع آوری مدارک و تشکیل پرونده برای اخذ این ویزا قرار گیرید.

درباره شهر کلدیتز در آلمان و جاذبه های آن

شهر کلدیتز Colditz شهر کوچکی در بخش لایپزیک در ساکسونی آلمان می باشد. عمده شهرت این شهر به واسطه وجود قلعه کلدیتز (اردوگاه افسران جنگ جهانی دوم) می باشد. در حقیقت این شهر در خلیج لایپزیک یعنی درست در جنوب شرقی شهر لایپزیک قرار دارد. مرکز شهر بر روی سواحل رودخانه زویکائو مولده قرار دارد. این شهر با مساحت حدود 83.55 کیلومتر و جمعیت بیش از 8000 نفری از جمله مقاصد گردشگری محبوب در آلمان محسوی می شود. اما از مهمترین جاذبه های توریستی این شهر زیبا می توان از قلعه کلدیتز، کلیسای سنت نیکلاس، بازار قدیمی شهر، بازار سفلی و خانه جان دیوید کولر نام برد.

درباره شهر کلدیتز در آلمان و جاذبه های آن

درباره قلعه کلدیتز در آلمان و تاریخچه احداث آن

این قلعه با عنوان آلمانی Schloss Colditz یا به انگلیسی Castle Colditz یکی از نقاط دیدنی شهر کلدیتز آلمان محسوب می شود. خود قلعه بازمانده از عصر رنسانس در شهر کلدیتز نزدیک لایپیک، درسدن و چمنیتز در ایالت ساکسونی آلمان می باشد. قلعه کلدیتز در واقع بین شهرهای هارتا و گریما در تپه ای مشرف بر رودخانه زویکائور مولده قرار دارد. این قلعه در طول جنگ جهانی دوم به عنوان هم قرارگاه افسران نازی و هم به عنوان ارودگاه زندانیان جنگ استفاده می شد. تصاویر زیر نشانگر نماهایی از قلعه کلدیتز می باشد:

نماهایی از قلعه کلدیتز

درسال 1046، هنری سوم امپراطور روم مقدس به حاکمان شهر کلدیتز اجازه داد تا اولین سکونتگاه سنددار را در این محل بسازند. در طی سال 1083، هنری چهارم به مارگراو ویپرخت دستور داد تا بنای قلعه را توسعه دهند که نهایتا در طی سال 1158 امپراطور فردریک بارباروسا به تیمو لورد کلدیتز دستور داد تا کار ساخت این قلعه را شروع کنند. بعدها در قرون وسطی، این قلعه به عنوان پست نگهبانی برای امپراطوری های آلمانی استفاده می شد و تا این اواخر نیز توسط نازی ها به عنوان ساخلو و زندان از آن استفاده می شد. هم اکنون این قلعه هم شامل موزه و هم تورهای گردشگری نشان دهنده تعدادی از تونل های فرار ساخته شده توسط زندانیان متفقین در طول جنگ می باشد. موزه ای که تم آن تاریخی بوده و در داخل آن اشیاء و ایزارهای متعلق به زندانیان متفقین نگهداری می شود.

جاذبه های بازدید از قلعه کلدیتز در آلمان

همان طوری که در مطالب فوق هم بیان شد، کاربری فعلی قلعه کلدیتز کاربری موزه بوده و این قلعه در لیست مقاصد توریستی آلمان قرار دارد. بنابراین گردشگرانی که به بازدید از این قلعه می روند معمولا در قالب تور قلعه کلدیتز وارد این قلعه می شوند. آنها علاوه بر مشاهده چشم انداز زیبا و جذاب قلعه کلدیتز همچنین می توانند به بازدید از موزه و ابزارهای ابتکاری ساخته شده توسط زندانیان حتی یک چرخ خیاطی ساخته شده از چوب بپردازند. همچنین گردشگران می توانند در بیرون قلعه و در ساحل رودخانه زویکائو مولده پیاده روی کرده و از آب و هوای دلپذیر و نیز چشم انداز زیبای شهر و قلعه کلدیتز نیز لذت ببرند.

اما پس از اتمام بازدید 2 ساعته از این قلعه شما می توانید از دیگر جاذبه های توریستی کنار این قلعه نیز دیدن کنید. یکی از این جاذبه ها، اقامتگاه تاریخی جاگدهاوس کوسرن Jagdhaus Kossern و جاذبه توریستی دیگر فروشگاه کادو و هدیه لمانش ورکاستاتن Lehmanmsche Werkstatten می باشد. این دو جاذبه توریستی به فاصله 5 مایلی از قلعه کلدیتز قرار داشته و همواره نیز با استقبال گردشگران داخلی و خارجی مواجه می شود. گردشگران خارجی علاوه بر بازدیداز این دو جاذبه توریستی همچنین می توانند از فروشگاه لمانش ورکاستاتن کادو یا سوغاتی برای دوستان یا خانواده خرید کنند.

جاذبه های بازدید از قلعه کلدیتز در آلمان

امکانات رفاهی مجاور قلعه کلدیتز در آلمان

همان طوری که در مطالب قبلی هم بیان شد، قلعه کلدیتز در وسط شهری به همین نام قرار داشته و از همین رو گردشگران به راحتی می توانند از امکانات رفاهی و اقامتی موجود در این شهر استفاده کنند. نزدیکترین رستوران ها به قلعه مذکور در فاصله 5 مایلی قرار داشته و شامل 6 رستوران معروف گست هاوس شلوس واچر، والدشلوشن، لندبکری دیتریخ اند کافی، ایسدیله، واسراشلوس پودلویتز و ارلنبیش هتل زور شیفزموله می باشند که با انواع غذاهای آلمانی و اروپایی از گردشگران پذیرایی می کنند. از انواع غذاهای خوشمزه سرو شده در این رستوران ها که در تصاویر زیر هم مشاهده می شود می توان به اشپتزله، برت وارست، برتکارتوفن، سوسیس کاری، زائوئوبراتن، مالتاشن و غیره اشاره نمود:

بخشی از غذاهای رستورانهای مجاور قلعه کلدیتز در آلمان

کارشناسان و مشاورین مجرب ما در مجموعه سفیران سفر آمادگی دارند تا با ارائه برترین خدمات تخصصی، عزیزان را در تمامی مراحل اخذ انواع ویزا یاری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *