آلمان

قلعه نوی شوان اشتاین در آلمان

قلعه نوی شوان اشتاین در آلمان

قلعه نوی شوان اشتاین در آلمان یکی از قلعه های زیبا میباشد که در بالای تپه نزدیک روستای هوهن شوانگائو نزدیک فوسن در جنوب غربی باوریا قرار دارد. این قلعه با چشم انداز بسیار زیبا و شگفت انگیزی که دارد به نوعی کاخ تابستانی اشرافی محسوب می شود. این کاخ به دستور شاه لودویک دوم از باوریا به عنوان یک تفریحگاه و به افتخار ریچارد واگنر مصنف ساخته شده است. همه ساله بیش از یک میلیون نفر نیز از این قلعه و بخش های مختلف آن دیدن می کنند.

کشور آلمان نه فقط به خاطر صنعتی بودن و اقتصاد برتر در اروپا بلکه به واسطه صنعت گردشگری پر رونق خود در جهان مشهور است. بکرترین و زیباترین مناظر از طبیعت اروپا و نیز بیشترین تعداد قلعه ها، موزه ها و کلیساهای تاریخی را می توان در آلمان مشاهده کرد. به همین دلیل برخی از هموطنان جهت شروع جهانگردی و گذران تعطیلات خود این کشور اروپایی را انتخاب می کنند. پس به این دسته از عزیزان توصیه می شود که برای اخذ اطلاعات کامل و آشنایی با قوانین و مقررات مهاجرتی آلمان با ما در مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشند.

تاریخچه قلعه نوی شوان اشتاین در آلمان

در کشور آلمان حدود 1190 قلعه تاریخی وجود دارد که هر کدامیک از آنها جذابیت و زیبایی خاص خود را برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. کلا قلعه نوی شوان اشتاین یا Neuschwanstein Castle در قرون میانی بر بالای تپه ای بلند مشرف بر روستای هوهن شوانگائو Hohenschwangau ساخته شده است. ساخت این قلعه به دستور پادشاه لودویک و از 5 سپتامبر سال 1869 میلادی آغاز شد و نهایتا ساخت آن در سال 1886 میلادی نیز به اتمام رسید. هم اکنون این کاخ دارای کاربری موزه بوده و متعلق به اداره کاخ باوریا می باشد. تصاویر زیر نشان دهنده چشم اندازهای زیبایی از این قلعه اشرافی قرون وسطایی در آلمان می باشد:

چشم اندازهای زیبا از قلعه نوی شوان اشتاین در آلمان

جاذبه های توریستی قلعه نوی شوان اشتاین در آلمان

یکی از مهمترین جذابیت های این کاخ علاوه بر سبک معماری و نمای جذاب و سحرانگیز خود کاخ وجود صحنه های رمانتیکی از کوهستان اطراف می باشد همین صحنه ها نیز باعث شیفتگی لودویک جوان به این کاخ شده و او آن را به قلعه تابستانی خود تبدیل کرد. جالب است بدانید که خود قلعه از اتاق های مختلفی شامل تالار خوانندگان، تالار تخت پادشاهی، تالار نقاشی، اتاق مطالعه، اتاق شام، اتاق خواب تشکیل شده است که هر یک جذابیت خاص خود را دارد.

تزئینات داخلی قلعه نوی شوان اشتاین مخصوصا با صحنه هایی از افسانه ها و اشعار قرون وسطایی این قلعه را زیباتر کرده است. یکی دیگر از جاذبه های توریستی این قلعه وجود رستوران ها و نمایش چندنمایی است. در همان طبقه دوم قلعه نوی شوان اشتاین کافه و بیسترو خستگی بازدید از کاخ را از تن گردشگران به در می کند. در این طبقه همچنین نمایش چند نمایی از پادشاه لودویک و کاخ های معروفش وجود دارد. اما از مهمترین تورهای قلعه نوی شوان اشتاین در آلمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تور قلعه نوی شوان اشتاین با کالسکه
  • تور یک روزه قلعه های نوی شوان اشتاین و لیندرهاوف
  • تور پیاده روی در حوالی قلعه نوی شوان اشتاین

جاذبه های توریستی قلعه نوی شوان اشتاین در آلمان

نحوه دسترسی به قلعه نوی شوان اشتاین در آلمان

قلعه مذکور نزدیک شهرهای شوانگائو و فوسن در آلگائو قرار داشته و مسیر به سمت این قلعه در روستای هوهن شوانگائو قرار دارد و در واقع ایثن آخرین فرصت شما برای پارک می باشد. از طرق مختلفی می توان خود را به این قلعه رسانید که از رایج ترین آنها می توان به استفاده از خودرو و یا اتوبوس اشاره نمود. اگر از خودرو شخصی یا تاکسی استفاده می کنید احتمالا 2 مسیر برای دسترسی به این قلعه پیش رو دارید که عبارتند از:

  • مسیر اول: حرکت در بزرگراه A7 تا پایان و از فوسن دنبال کردن بزرگراه B17 تا شوانگائو و سپس دنبال کردن تابلوها و علائم تا هوهن شوانگائو
  • مسیر دوم: حرکت در بزرگراه A7 تا خروجی کمپتن و سپس جاده B12 تا مارکتوبردروف در ادامه دنبال کردن جاده B16 تا رابابتن و سپس چرخیدن به جاده B17 تا شوانگائو و نهایتا رسیدن به هوهن شوانگائو.

اما اگر تمایل به استفاده از حمل و نقل عمومی را داشتید پس ابتداء باید با قطار به فوسن حرکت کرده و سپس با اتوبوس به سمت قلعه حرکت کنید.

نحوه دسترسی به قلعه نوی شوان اشتاین در آلمان

شرایط اخذ ویزای توریستی آلمان 2023

گردشگران خارجی برای ورود به کشور آلمان و بازدید از جاذبه های توریستی این کشور از جمله قلعه نوی شوان اشتاین نیازمند اخذ ویزای توریستی آلمان یا Germany Tourist Visa هستند. این ویزا که با عنوان ویزای شنگن آلمان نیز معروف است به دارنده آن اجازه اقامت تا حداکثر 90 روز در کشور آلمان و مابقی 26 کشور ناحیه شنگن را فراهم می کند. اما متقاضیان برای اخذ این ویزا موظف هستند تا ضمن تهیه و تدارک مدارک زیر به سفارت آلمان مراجعه نمایند:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی بانکی تمکن مالی
  • مدارک هویتی متقاضی
  • ووچر یا رزرو هتل یا اجاره نامه
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • بلیط رفت و برگشت

به گردشگران و علاقه مندان به سفر توصیه می شود تا جهت اخذ ویزای توریستی آلمان در سال 2023 با سایت و خدمات مجموعه سفیران سفر همراه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *