پرتغال

قلعه سائو جورج در پرتغال

قلعه سائو جورج در پرتغال

قلعه سائو جورج در پرتغال با معماری زیبای خود دقیقا بر روی نوک تپه سائو جورج یعنی بلندترین نقطه شهر لیسبون قرار دارد. قلعه ای که خود سمبلی آیکونیک و زیبایی از شهر لیسبون پایتخت کشور پرتغال محسوب می شود. جالب است بدانید که قدمت سکونت بشر در این تپه باستانی حداقل به قرن 8- ام پیش از میلاد می رسد و محققان به این موضوع مهم از طریق آثار باستانی باقی مانده در این محل پی برده اند. اما اولین قلعه ساخته شده در این مکان به قرن 1- ام پیش از میلاد می رسد. پس تپه ای که قلعه سائو جورج بر روی آن قرار گرفته نقش مهمی در تاریخ لییسبون داشته است.

در اصل فنیقی ها، کارتاژی ها، رومی ها و مورها پیش از فتح این قلعه توسط پرتغالی ها در جریان محاصره سال 1147 لیسبون از این تپه به عنوان دژ دفاعی استفاده می کردند. تا اینکه در قرن 12- ام میلادی قلعه مذکور به دفعات مختلف به یک کاخ سلطنتی، یک پایگاه نظامی، بایگانی ملی توه دو تومبو تبدیل شد و حالا نیز از آن به عنوان یک یادبود ملی و موزه استفاده می شود.

معمولا گردشگران در قالب تورهای راهنمای محلی علاوه بر بازدید از قلعه مذکور همچنین از موزه کوچکی که در داخل آن برپا شده دیدن می کنند. برای دیدن ویوهای جذاب از شرق شهر لیسبون نیز به بالای برج های یازده تایی این قلعه می روند. علاوه بر این در همین مکان یک بار و رستوران نیز با انواع غذاهای محلی پرتغالی و بین المللی از گردشگران پذیرایی می کند. شما عزیزان می توانید به روزترین اطلاعات گردشگری- توریستی را از سایت سفیران سفر دریافت کنید.

درباره قلعه سائو جورج در پرتغال

از جاذبه های تاریخی و مهم دیگر کشور پرتغال مخصوصا پایتخت آن شهر لیسبون می توان به قلعه سائو جورج Cstelo de Sao Jorge اشاره کرد. قلعه ای که در قالب آن شما می توانید از میراث تاریخی پرتغال دیدن کرده و درباره تاریخ و فرهنگ مردمان پرتغال بیشتر بدانید. پس از طریق بازدید از قلعه سائو جورج می توان تاریخ پر فراز و نشیب این کشور را از دوره های گوناگون مثل فنیقی ها، کارتاژی ها، رومی ها، مورها و پادشاهان پرتغالی مرور کرد.

درباره قلعه سائو جورج

قلعه ای که درست در مرکز شهر لیسبون و در بلندترین نقطه این شهر یعنی تپه سائو جورج مستقر است و پلان این قلعه تقریبا به شکل یک مربع می باشد. در واقع قلعه سائو جورج مجموعه ای شامل خود قلعه، ساختمان ها و بناهای جانبی، باغات و نیز یک میدان تراس بندی شده بزرگ است که از طریق آن می توان چشم اندازهای پانورامی از لیسبون را مشاهده کرد. اطراف این مجموعه نیز دیوار سنگی کشیده شده است که در لابلای آن نیز 11 برج دیده بانی وجود دارد.

درباره قلعه سائو جورج در پرتغال

همچنین این قلعه تاریخی دارای چندین دروازه ورودی است که دروازه اصلی مستقیمابه سمت قلعه می باشد و با علامت و نشان کشور پرتغال و نام ملکه ماریا دوم و تاریخ 1846 میلادی مزین شده است. همچنین این دروازه اجازه دسترسی به میدان اصلی را می دهد که با توپ های قدیمی و مجسمه برنزی آلفونسو هنریکوئز (پادشاه پرتغال که این قلعه را از چنگ مورها بیرون آورد) تزیین شده است. در تصویر زیر می توان میدان اصلی موجود در قلعه سائو جورج به همراه مجسمه آلفونسو هنریکوئز را مشاهده کرد:

مجسمه آلفونسو هنریکوئز

تاریخچه قلعه سائو جورج در پرتغال

قلعه سائو جورج قلعه سنگی کوچکی است که در طی قرن پنجم میلادی توسط ویسیگوت ها ساخته شد. قلعه ای که در اواسط قرن یازدهم میلادی و نیز در طی پادشاهی آلفونسو اول پرتغال (سال های 1109 تا 1185 میلادی) توسط مورها (مسلمانان اندلسی) بازسازی و توسعه یافت. در سال های بعد نیز همین قلعه تغییر کاربری داد و به یک قصر سلطنتی تبدیل شد و در نهایت در سال 1938 میلادی این قلعه به طور کاملی بازسازی شد. قلعه ای که در طی قرن 13- ام به اوج شکوه و عظمت خود رسید و این تا قرن 16- ام نیز ادامه یافت زمانی قلعه مذکور به دست پادشاهان پرتغال و نیز اسقف روحانی افتاد.

تاریخچه قلعه سائو جورج در پرتغال

شرایط بازدید از قلعه سائو جورج در پرتغال

بازدید از قلعه سائو جورج از صبح تا عصر برای گردشگران و مسافران خارجی امکان پذیر است. گردشگران نیز علاوه بر بازدید از این قلعه همچنین می توانند از یک موزه کوچک داخلش دیدن کرده و به یک بار و نیز یک رستوران سری بزنند. همچنین آنها می توانند به بالای برج های یازده گانه این قلعه رفته و از آنجا به تماشای مناظر زیبایی از شهر لیسبون بنشینند. ضمنا با کمی پیاده روی در خیابان های اطراف قلعه سائو جورج آنها می توانند از کلیسای جامع لیسبون که در تپه سائو جورج قرار دارد نیز دیدن کنند.

شرایط بازدید از قلعه سائو جورج در پرتغال

نحوه دسترسی به قلعه سائو جورج در پرتغال

همان طوری که گفته شد، قلعه سائو جورج در بالای تپه ای به نام تپه سائو جورج در شهر لیسبون قرار دارد. این قلعه به همراه موزه داخلش از ماه نوامبر تا ماه فوریه همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر و از ماه مارس تا ماه اکتبر نیز از ساعت 9 صبح تا ساعت 9 شب به روی بازدیدکنندگان باز است. برای دسترسی به این قلعه تاریخی در شهر لیسبون نیز مردم می توانند از تراموای میرادورو سانتا لوزیا (خط 28) و اتوبوس ایستگاه کاستلو (خط 737) بهره گیرند. اما هزینه رزرو بلیط ورودی این قلعه برای هر توریست خارجی از این قرار است:

  • بزرگسالان: €10 (یورو)
  • دانشجویان: €5 (یورو)
  • افراد بالای 65 سال: €8.50 (یورو)
  • کودکان زیر 12 سال: رایگان

مدت زمان توصیه شده برای بازدید از قلعه سائو جورج نیز بین 1 الی 2 ساعت متغیر بوده و پس از اتمام بازدید از این قلعه نیز می توان از نزدیکترین جاذبه های توریستی به آن مثل آلفاما (380 متری)، کلیسای جامع لیسبون (428 متر)، بایکسا (480 متر)، میدان روسیو در لیسبون (502 متری)، سانتا خوستا لیفت در لیسبون (529 متری) دیدن کرد. برای کسب آخرین اطلاعات توریستی و مسافرتی جهت سفر به اروپا 2024 با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *