بلغارستان

قلعه تساروتس بلغارستان

قلعه تساروتس بلغارستان

قلعه تساروتس بلغارستان در زمره یکی از بناهای جذاب و دوست داشتنی این کشور و سمبل شهر زیبای ولیکو تارنوو به حساب می آید. قلعه بازسازی شده که بر خط آسمان این شهر نیز مسلط است. همان طوری که از نام این قلعه نیز برمی آید، قلعه تساروتس متعلق به تزارهای بلغاری بوده و قدمت ساخت آن نیز به قرن 12- ام میلادی می رسد. در واقع از این قلعه زیبا به عنوان قلعه و دژ اصلی امپراطوری دوم بلغارستان بین سال های 1185 و 1393 میلادی استفاده می شد. علاوه بر این کاخ های سلطنتی، قلعه مذکور میزبان 400 خانه و 18 کلیسا نیز می باشد.

قلعه مذکور در بلغارستان، ولیکو تارنوو، 5000 تساروتس، میدان تزار آسن قرار دارد و بهتر است برای دیسترسی آسان و راحت به آن از وسیله نقلیه شخصی یا تاکسی استفاده کنید. این قلعه قرون وسطایی هر روزه از ساعت 8 صبح تا 7 عصر به روی علاقه مندان باز است و آنها جهت بازدید از قلعه مذکور بایستی بلیط ورودی این قلعه به مبلغ $7 (دلار) را رزرو کنند. در ادامه نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا به اطلاعات کاملی در خصوص این قلعه تاریخی در کشور بلغارستان دست یابید.

درباره قلعه تساروتس بلغارستان بیشتر بدانید!

قلعه تساروتس Tsarevets Castel در ولیکو تارنوو کشور بلغارستان یک قلعه قرون وسطایی و مرکز امپراطوری دوم بلغارستان می باشد. امروزه این قلعه به روی عموم گردشگران باز است و علاوه بر این میزبان نمایش های صوت و نور می باشد. این قلعه یکی از جاذبه های میراث بسیار دوست داشتنی بلغارستان است که در شهر ولیکو تارنوو قرار دارد. یک مجموعه قلعه بازسازی شده که به نوعی مرکز امپراطوری دوم بلغارستان هم بود که از قرون 12- ام تا 14- ام میلادی بر منطقه حکمرانی داشت. قلعه ای که بر روی تپه ای در ارتفاع 206 متری از سطح دریا قرار دارد و چشم اندازی زیبااز آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

درباره قلعه تساروتس

مقر و اقامتگاه تزارهای قرون وسطایی که امروزه به یک موزه تاریخی بدل شده و از آن به عنوان یکی از 10 جاذبه توریستی بلغارستان نیز نام برده می شود.

درباره قلعه تساروتس بلغارستان

تاریخچه قلعه تساروتس بلغارستان

قدمت ساخت قلعه تساروتس به قرن 12- ام میلادی برمی گردد یعنی درست زمانی که این قلعه بر روی محل قلعه بیزانسی سابق ساخته شد و در اواخر این قرن نیز به ستاد فرماندهی نیروهای بلغاری تبدیل شد که توانستند بر حاکمیت بیزانسی در این منطقه خاتمه دهند. با این همه در اواخر قرن 14- ام و با افزایش فشاره از طرف امپراطوری عثمانیان به نیروهای بلغاری سرانجام قلعه تساروتس به اشغال ارتش عثمانی درآمد. اما برای چندین قرن قلعه تساروت بلغارستان به عنوان مرکز فرهنگی، تجاری و مذهبی منطقه باقی ماند. مجددا نمایی زیبا از قلعه تساروتس را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

تاریخچه قلعه تساروتس

تا اینکه در قرن 20- ام پروژه های بازسازی برای قلعه تساروتس بلغارستان مطرح شده و به موجب آن بازسازی کاخ شاه سالار و برج بالدوین شروع شد.

شرایط بازدید از قلعه تساروتس بلغارستان

از نظر جغرافیایی این قلعه در حومه شهر ولیکو تارنوو در شمال کشور بلغارستان قرار دارد و به منظور دسترسی به آن نیز بایستی به آدرس بلغارستان، ولیکو تارنوو، 5000 تساروتس، میدان تزار آسن سفر کرد. این قلعه بر بالای تپه ای درست در خم رودخانه یانترا واقع شده است و بوسیله خودرو از طریق جاده 5 و 514 نیز به آسانی قابل دسترس می باشد. ضمنا در حوالی قلعه همچنین پارکینیگ نیز وجود دارد.

این قلعه نیز همه روزه از ساعت 8 صبح تا 7 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. هزینه بلیط بازدید از این قلعه در حدود $7 (دلار) برای هر نفر می باشد. اما مدت زمان توصیه شده برای بازدید از این قلعه تاریخی در کشور بلغارستان در حدود 1 تا 2 ساعت است. بنابراین به منظور بازدید از قلعه تاریخی تساروتس بلغارستان رزرو قبلی بلیط ورودی از طریق وب سایت این قلعه ضروری است.

شرایط بازدید از قلعه تساروتس بلغارستان

جاذبه های نزدیک به قلعه تساروتس بلغارستان چیست؟

بعد از اتمام بازدید از قلعه تساروتس می توان از نزدیکترین جاذبه های توریستی به قلعه تساروتس نیز دیدن کرد. در اینباره نیز اگر به نقشه توریستی منطقه نگاهی بی اندازید متوجه می شوید که در شعاع حدود 6 مایلی از قلعه تساروتس حدود 46 جاذبه توریستی وجود دارد که ا معروفترین آنها می توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • کلیسای چهل شهید
  • کلیسای دو ماریا نا برونتیساتا
  • قلعه تراپزیتسا
  • مجموعه ساموودسکا چارشیا
  • کایا بونار
  • یادبود آسن
  • کلیسای سنت پتر و پل و غیره

بلغارستان کشوری است که به سبب قرارگیری در بین چندین تمدن بزرگ جهانی همواره نقش کریدور تاریخی را ایفاء کرده است. به همین دلیل نیز مردمان بلغار نیز برای دفع حملات دشمنان خود به قلعه های مستحکم خود روی می آورده اند. قلعه هایی که همانند قلعه تساروس بازمانده ای از یک دوره تاریخی هستند. برای اطلاع از لیست قلعه های معروف کشور بلغارستان با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *