تایلند

قصر چیترالادا تایلند

قصر چیترالادا تایلند

یکی از معروفترین بناها و جاذبه های تاریخی کشور تایلند که در این مقاله به آن می پردازیم، قصر چیترالادا تایلند می باشد. قصری سلطنتی که متعلق به خانواده پادشاه تایلند می باشد. قصری که بناهای آن به سبک معماری رنسانسی ساخته شده و از همین رو نسبت به قصرهای دیگر در تایلند از یک جلوه دیگری برخوردار است. قصری که از اتاق های مختلفی تشکیل شده که گردشگران فقط از طریق تورهای راهنما و در روزهای خاصی می توانند از آنها دیدن کنند. از دیگر سو این قصر دارای یک باغ زیبایی است که قدم زدن در آن و دیدن مناظر زیبایش را نباید از دست داد. تا پایان با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با شرایط بازدید از قصر چیترالادا در کشور تایلند آشنا شوید.

درباره قصر چیترالادا تایلند

قصر چیترالادا Chitralada Royal Villa یکی از جاذبه های توریستی و پر بازدید منطقه دوسیت تایلند می باشد. قصری که با نام چیت لادا راهو تان نیز شناخته می شود. این قصر یک نوع ویلای سلطنتی واقع در کاخ دوسیت می باشد. ویلایی که اقامتگاه دائمی پادشاه بومیبول آدولیاج محسوب می شود. اراضی این قصر که با یک موآت احاطه شده و توسط نگهبانان سلطنتی محافظت می شود همچنین شامل مدرسه چیترالادا می باشد که یک مدرسه اختصاصی برای خانواده سلطنتی به حساب می آید. جالب است بدانید که قصر چیترالادا همچنین دارای یک ایستگاه راه آهن نیز نی باشد که در خدمت خانواده سلطنتی بوده است. نمایی زیبا از قصر چیترالادا را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

نمایی زیبا از قصر چیترالادا

تاریخچه قصر چیترالادا تایلند

همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، بنای اصلی قصر چیترالادا تایلند یک ساختمان دو طبقه است که در زمان پادشاهی راما هفتم ساخته شده است. قصری که در دهه 1900 ساخته شده و هدف از ساختش نیز اقامت پادشاه تایلند و خانواده اش بوده است. در ادامه نیز بناهای دیگری مثل مدرسه چیترالادا به آن اضافه شده است. این مدرسه نیز در سال 1958 میلادی پایه گذاری شده است. جالب است بدانید که در مجاورت این کاخ مزارع کشاورزی، کارخانجات لبنیاتی و نیز مراکز تحقیقاتی درباره محصولات کشاورزی نیز به دستور پادشاه ساخته شده که بازدید از آنها نیز به گردشگران توصیه می شود.

تاریخچه قصر چیترالادا تایلند

معرفی جاذبه های قصر چیترالادا تایلند

قبل از هر چیزی بایستی بدانید که بازدید آزادانه از قصر چیترالادا تایلند برای عموم امکانپذیر نیست و بازدیدکنندگان برای ورود به این قصر بایستی مجوز ورود اخذ کنند. آنها پس از اخذ مجوز و ورود به این قصر می توانند فقط از نمای بیرونی این قصر دیدن کرده و یا در صورت تمایل عکاسی کنند ولی در ادامه این بازدید آنها می توانند از باغ و دریاچه زیبا در محوطه این قصر دیدن کرده و حتی از اراضی کشاورزی و نیز کارخانجات اطراف قصر هم دیدن کنند.

معرفی جاذبه های قصر چیترالادا تایلند

جاذبه های اطراف قصر چیترالادا تایلند

پس از پایان بازدید از قصر چیترالادا اکنون وقت آن است که گردشگران از دیگر جاذبه های توریستی منطقه نیز دیدن کنند و چه بهتر اینکه آنها ابتداء به سراغ نزدیکترین جاذبه های توریستی به این قصر بروند. در این زمینه هم بایستی بدانید که در شعاع 6 مایلی از همین قصر در حدود 558 جاذبه گردشگری وجود دارد. بر همین اساس نیز از نزدیکترین جاذبه های توریستی- تفریحی به قصر چیترالادا تایلند می توان به جاذبه های زیر اشاره نمود:

  • معبد بنچامابوپیت یا همان معبد مرمری (0.39 مایل)
  • فروشگاه جیمز فشن اینترنشنال (0.51 مایل)
  • اس. جی. اینترنشنال (0.49 مایل)
  • استادیوم موآی تای راجامنرن (0.93 مایل)
  • فرودگاه ریل لینک (1.82 مایل) و غیره

جاذبه های اطراف قصر چیترالادا تایلند

شرایط بازدید از قصر چیترالادا تایلند

قبل از بازدید از قصر چیترالادا تایلند اطلاع از آدرس و هزینه و نیز شرایط بازدید از این قصر برای گردشگران ضروری است. قصر چیترالادا از جمله زیباترین قصرهای این کشور در بانکوک می باشد. از همین رو نیز دسترسی به آن برای گردشگران خیلی راحت است. این قصر در کشور تایلند، شهر بانکوک، منطقه دوسیت، سوآن چیتلادا واقع شده است. به جز شنبه و یکشنبه در مابقی ایام هفته از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 4:30 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است. نکته آخر هم اینکه مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از قصر چیترالادا بین 1 تا 2 ساعت متغیر است.

معرفی بهترین قصرهای تایلند

قصرهای کشور تایلند میراثی ماندگار از پادشاهان تایلندی در دوره های تاریخی مختلف بوده و هر یک نیز نه تنها گویای تاریخ پر شکوه تایلند بوده بلکه همچنین نشانگر شکوه مثال زدنی از معماری و هنر کشور تایلند می باشد. بنابراین گردشگرانی که به تایلند سفر می کنند اغلب بازدید از قصرهای تایلند را در برنامه سفرشان دارند. از معروفترین و زیباترین این کاخ ها در تایلند نیز می توان به گرند پالاس (کاخ بزرگ)، قصر سلطنتی بنگ پا این، قصر پیاتای، قصر میگرادایاوان، قصر بوبینگ و غیره اشاره نمود. شما عزیزان به منظور کسب اطلاعات کامل و نیز شرایط بازدید از هر یک از قصرهای تایلندی و یا دیگر جاذبه های توریستی تایلندذ می توانید با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *