اسپانیا

قصر آلکازار در اسپانیا

قصر آلکازار در اسپانیا

امکان ندارد که گردشگری به کشور اسپانیا و مخصوصا شهر سویل مسافرت نماید و از محل زیبای قصر آلکازار در اسپانیا دیدن نکند. قصری که هر گوشه آن زیبایی منحصر بفردی دارد. این قصر ابتدائا در سال 913 به عنوان دارالاماره به فرمان خلیفه کوردوبا عبدالرحمان سوم از خاندان بنی امیه ساخته شد. سپس در قرن دهم و زمانی که عبادی ها (مسلمانان مراکشی) بر شهر سویل حکمرانی می کردند قصر جدیدی به قصر قبلی اضافه شد. اما در طی سال های 1248 تا 1249 قلمرو حاکمان اسلامی در اسپانیا و شهر سویل یکی یکی به تسخیر مسیحیان کاستیلی درآمد.

آنها قصر مسلمانان را تخریب کرده و قصر جدید خودشان را برای پادشاه مسیحی پیتر کاستیل برپا کردند که حالا ما آن را در شهر سویل مشاهده می کنیم. قصری که اکنون به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری اسپانیا تبدیل شده و از سال 1987 نیز در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. ما در مجموعه سفیران سفر آماده ارائه مشاوره های تخصصی به عزیزان در زمینه انواع شیوه های مهاجرتی به اسپانیا و شرایط اخذ آسان اقامت اسپانیا نیز می باشیم.

قصر آلکازار در اسپانیا جزئی از میراث جهانی

یکی از معروفترین و بهترین جاذبه های توریستی در اسپانیا قصر آلکازار Royal Alcazars of Seville میباشد که در شهر سویل واقع شده است. قصری که برای پادشاه مسیحی پیتر کاستیل ساخته شده است. قصر مذکور توسط مسیحیان کاستیلی بر روی مکان آلکازار مسلمانان ساخته شده است. در واقع کاخ مسلمانان پس از فتح سویل به دست مسیحیان در سال 1248 تخریب شد. کاخی که نمونه عالی سبک مدجن در شبه جزیره ایبریا بوده و در آن المان هایی از سبک معماری رومی، گوتیک و رنسانس را می توان مشاهده کرد. در زیر نمایی از کاخ آلکازار در اسپانیا را مشاهده می کنید:

نمایی از کاخ آلکازار در اسپانیا

همان طوری که در تصویر فوق نیز مشاهده شد، این قصر سلطنتی از دو طبقه تشکیل شده که طبقه بالایی آن هنوز هم متعلق به خانواده سلطنتی اسپانیاست البته زمانی که آنها به شهر سویل سفر می کنند. این قصر مجلل و بسیار زیبا با داشتن بنای بزرگ، محوطه وسیع و نیز باغات مختلف از بزرگترین کاخ های تاریخی اسپانیا نیز به شمار می رود. پس اهمیت بازدید از قصر آلکازار در اسپانیا تا حدی است که این کاخ از سال 1987 و در خلال یازدهمین جلسه یونسکو (UNESCO) در لیست میراث جهانی به ثبت رسید.

قصر آلکازار در اسپانیا جزئی از میراث جهانی

دیدنی های قصر آلکازار در اسپانیا

باید به این واقعیت مهم اشاره کرد که در طول 500 سال ساخت و ساز، کاخ آلکازار شاهد سبک های معماری مختلفی مثل گوتیک، رومی و رنسانسی و حتی سبک باروک بوده است. در واقع بیشترین جاذبه قصر آلکازار که باعث شهرت آن شده مربوط به تزیینات آن می باشد. در این قصر از دو نوع کاشی ماجولیکا و آریستا استفاده شده است. از دیگر المانهای جذاب در تزیین قصر آلکازار در اسپانیا به کارگیری انواع طاق ها، ایوان ها و گنبدهای زیبا می باشد. در زیر نمایی از سقف تالار سفرای قصر آلکازار همراه با کاشی کاری های زیبا را مشاهده می کنید:

سقف تالار سفرای قصر آلکازار

علاوه بر این نمی توان از قصر آلکازار در اسپانیا صحبت کرد اما از باغ ها، فوارها و استخرهای زیبای آن صحبت نکرد. در همین تصاویر پایین نیز می توان زیبایی وصف ناپذیر باغ های اطراف این قصر را مشاهده کرد:

باغ های اطراف قصر آلکازار در اسپانیا

باغ های قصر آلکازار در اسپانیا

تقریبا تمامی قصرهای آندلسی مجموعه باغ هایی با درختان میوه، گیاهان دارویی و تنوع بالایی از گل های خوشبو را دارند. در واقع این باغ ها نه تنها غذای کافی برای ساکنان قصر فراهم می کرده اند بلکه همچنین جنبه زیباشناختی هم داشته اند. در این باغ ها آب نیز در شکل کانال های آبیاری، جوی ها، استخرها و حوض هایی وجود داشته است. باغ های مجاور قصر آلکازار در اسپانیا دستخوش تغییرات زیادی شده است. در قرن 17 در طی پادشاهی فیلیپ سوم طراح ایتالیایی ورموندو ریستا سبک مناره ای ایتالیایی را معرفی کرد. ریستا مسئول گالری گروتسک بود و تلاش کرد تا دیوار اسلامی قدیمی را به لاگیا تبدیل کند که از آن طریق بتوان چشم انداز باغ های کاخ را به صورت ایده آلی مشاهده کرد. نمایی تماشایی از باغ آلکازار (گالری گروتسک) را در زیر مشاهده می کنید:

گالری گروتسک در باغ آلکازار

آشنایی با امتیازات برنامه خودحمایتی اسپانیا

یکی از برنامه های مهاجرتی پر جاذبه برنامه خود حمایتی می باشد که معمولا در کشورهای محدودی از اروپا پیگیری می شود. یکی از کشورهای اروپایی که از طریق برنامه خودحمایتی به متقاضیان مجوز اقامتی صادر می کند، اسپانیاست. اما اسپانیا هم به شرطی در قالب برنامه مذکور مجوز اقامتی به غیراروپاییان صادر می کند که مطمئن شود آنها بدون کار کردن در اسپانیا توانایی تامین نیازهای خود را دارند. بنابراین در قالب برنامه خودحمایتی در اسپانیا اثبات خود کفایی مالی یا Financial self-sufficiency بسیار مهم است. از مهمترین امتیازات برنامه خودحمایتی جهت اخذ اقامت اسپانیا می توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

  • پوشش کل اعضای خانواده در مهاجرت به اسپانیا
  • عدم وابستگی متقاضی به شخص دیگر برای اخذ مجوز اقامتی
  • امکان اخذ اقامت دائم و حق شهروندی اسپانیا
  • عدم نیاز به سرمایه گذاری در اسپانیا
  • امکان تحصیل در اسپانیا
  • امکان انجام فعالیت خارج از کشور اسپانیا
  • امکان تمدید چندباره اقامت اسپانیا
  • سفر آزادانه به 26 کشور عضو شنگن

دیدنی های قصر آلکازار در اسپانیا

گروه وکلای مجموعه سفیران سفر آماده است تا هموطنان علاقه مند ثبت نام در برنامه های متنوع اسپانیا 2023 را در جریان 0 تا 100 برنامه های اقامتی قرار داده و تکمیل پرونده آنها را به صورت تخصصی برعهده گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *