اسپانیا

فواره جادویی بارسلونا در اسپانیا

فواره جادویی بارسلونا در اسپانیا

فواره جادویی بارسلونا در اسپانیا که با عنوان فواره مونت جوییک هم معروف است یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شهر بارسلون محسوب می شود. به این فواره از آن جهت جادویی می گویند که با ترکیب آب، نور، رنگ و حتی موسیقی زنده باعث جذب توریست های خارجی می شود. اما از این نظر به این فواره، فواره مونت جوییک گفته می شود که به لحاظ موقعیتی این فواره بر روی تپه مونت جوییک قرار دارد. بازدید کنندگان بایستی به این نکته مهم توجه کنند که فواره مذکور در مجاورت موزه روستای اسپانیایی درست روبروی موزه ملی هنر کاتالونیا قرار دارد.

تاریخچه ساخت فواره جادویی بارسلونا به سال 1929 میلادی می رسد. گردشگران می توانند هر نیم ساعت فقط یکبار اجرای نمایش فوق العاده زیبای این فواره را ببینند. لازم به یادآوری است که فواره جادویی یکبار هم در سال 1929 تحت بازسازی قرار گرفته است. برای اطلاع از برترین جاذبه های توریستی اسپانیا و شهر بارسلون، شرایط اخذ ویزا، هزینه اقامت و نیز معرفی برترین تورهای گردشگری اسپانیا حتما با مجموعه سفیران سفر در تماس باشید.

تاریخچه احداث فواره جادویی بارسلونا در اسپانیا

در دهه 1900 میلادی بنای معروفی موسوم به بنای 4 ستونی در بارسلون به دستور دیکتاتور میگوئل پریمو د ریورا تخریب شد و باعث ایجاد خشم عمومی در بین مردم کاتالان شد. اما بعدا ایده ساخت فواره جادویی Magic Fountain به جای بنای 4 ستون مطرح شد و معمار کارل بویگاس به طراحی این فواره زیبا پرداخت. پس مکانی که فواره در آنجا ساخته شد محل قبلی بنای چهار ستون بارسلون بود. ستون هایی که نمادی از جنبش کاتالنیسم بود که در سال 1928 تحت فرمان میگوئل پریمو د ریورا تخریب شد و در سال 2010 چند متر دورتر از مکان اولیه اش ساخته شد. تصویری زیبا از فواره جادویی بارسلونا را در زیر مشاهده می کنید:

تصویری زیبا از فواره جادویی بارسلونا

از نکات بسیار جالب توجه درباره فواره جادویی اینکه کار ساخت این فواره نیز جادویی بوده است. در آن زمان شهروندان بارسلونایی نیز بر این باور بودند که این پروژه یک پروژه کاملا زمانبر و جاه طلبانه ای است. اما به واسطه سخت کوشی و نیز تعهد حدود 3000 کارگر، کار ساخت فواره جادویی در عرض 1 سال به اتمام رسید.

تاریخچه احداث فواره جادویی بارسلونا در اسپانیا

حقایقی جالب درباره فواره جادویی بارسلونا در اسپانیا

اولین بار فواره های رقصان بارسلونا در 29 می سال 1929 افتتاح شد اما متاسفانه به دلیل وقوع جنگ داخلی این فواره تعطیل شد و مجددا پس از سرمایه گذاری کلان در سال 1955 باز شد. خود بویگاس (معمار اصلی فواره جادویی مونت جویس) بر نحوه بازسازی و مرمت این بنا نظارت داشت. با اینکه فواره جادویی همواره یک جاذبه شگفت انگیزی بود اما با افزودن نور و موسیقی به تشکیلات آبی رقصان در سال 1980 فواره جادویی جذابتر از گذشته شد. در زیر نمای شبانه از فواره جادویی بارسلونا در اسپانیا را مشاهده می کنید:

نمای شبانه از فواره جادویی بارسلونا در اسپانیا

معمولا موسیقی های پخش شده در فواره جادویی شامل موسیقی کلاسیک اسپانیایی، موسیقی پاپ و موسیقی موزون می باشد. در کل، فواره جادویی بارسلونا در اسپانیا دارای 3620 افشانه آب می باشد که 2600 لیتر آب را در هر ثانیه به داخل استخری به ظرفیت 3.1 میلیون لیتر پرتاب می کنند. جالب است بدانید که بلندترین پاشش آب به هوا به 52 متر هم می رسد. از دیگر موارد جالب درباب فواره جادویی اینکه حدود 4760 چراغ افکت های خیره کننده این فواره را ایجاد می کنند و حالا سالیانه حدود 2.5 میلیون گردشگر برای دیدن نمایش جذاب فواره جادویی به شهر بارسلون سفر می کنند.

فواره جادویی بارسلونا کجاست؟

همان طوری که گفته شد، فواره جادویی یا به زبان اسپانیولی Font Magica از جاذبه های دیدنی و بسیار مهم شهر بارسلون می باشد. همچنین این فواره مشخصه اصلی یک مجموعه از فواره ها، آبشارها و استخرها در خیابان آوینگودا دلا رینا ماریا کریستینا می باشد. خیابانی که از کاخ ملی تا پلاچا داسپانیا در مونت جویس ادامه می یابد. پس گردشگران برای بازدید از فواره جادویی بایستی خودشان را با سه روش فوق به خیابان کارلز بویگاس، خیابان ال پوبل برسانند:

  • مترو: خط L1 و L3 و ایستگاه اسپانیا
  • اتوبوس: اتوبوس 55 و اتوبوس توریستی، ایستگاه MNAC
  • دوچرخه

فواره جادویی بارسلونا کجاست

شرایط اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا

بحث اقامت و تابعیت اسپانیا دو موضوع متفاوت اما در امتداد هم می باشد. واقعیت این است که قوانین مهاجرت به اسپانیا کمی سخت گیرانه تر از بقیه کشورهای اروپایی است. مثلا دولت اسپانیا در وهله اول به هیج شهروند خارجی اقامت دائم این کشور را نمی دهد. بلکه متقاضیان از طریق یکی از راه های قانونی زیر می توانند نسبت به اخذ اقامت موقت (با اعتبار 1 ساله) و قابل تمدید مجدد اقدام نمایند:

شرایط اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا

اما دانشجویان برای اخذ اقامت دائم اسپانیا نیز بایستی ویزای تحصیلی خود را به یکی از ویزاهای فوق تبدیل کنند. بدین ترتیب متقاضیان پس از طی مدت 5 سال از اقامت و زندگی در اسپانیا می توانند برای اخذ اقامت دائمی خود و نهایتا پس از گذشت 10 سال از اقامت دائمی در این کشور نیز به پاسپورت اسپانیایی دست یابند. ما در مجموعه سفیران سفر آماده ارائه پاسخ های کامل و دقیق درباب شرایط سفر به اسپانیا می باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *